MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 1:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 02, 2007 5:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Witam serdecznie!
Mam do wszystkich klubowiczów i nie klubowiczów pytanko... Mam (od niedawna) mercedesika 124 250 diesel (silnik 2,5) już prawie pełnoletni bo z 90roku i jak go rano zapalam, świece grzeje ok. 8 sekund, tzn 8sek. czekam aż zgaśnie kontrolka (nie wiem czy nie za długo..?) ale po zapaleniu silnika jakoś on dziwnie głośniej pracuje...tak jakby coś w nim dzwoniło czy brzęczało.., słyszę taki odgłos... A jak się już silnik nagrzeje, przejade kilka km to wtedy pracuje ciszej, dużo ciszej, nie słyszę żadnego dzwonienia, brzęczenia...
Mam pytanie czy coś mi się psuje, już się zepsulo i mam to "coś" wymienić..?
Bardzo proszę o poradę. Z góry dziękuję! Moj e-mail: artwet@op.pl
Pozdrawiam!!!! [usmiech]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 5:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Hejka,
na początek sprawdziłbym popychacze hydrauliczne zaworów i ew. napinacz łańcucha rozrządu.
W przypadku awarii konieczna wymiana.
Zaniedbania problemu nie powoduje natychmiastwowej destrukcji reaktora, więc bez paniki.
Pozdrawia beztroski leopold

PS. Podobny odgłos, cichnący po nagrzaniu, potrafi także generować uszkodzony napinacz paska wieloklinowego (ale wtedy pojawiaja się też drgania silnika w zakresie 900-1100 rpm).

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 6:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Własnie jak potrzymam gaz na takich obrotach to słychać a jak dam większe obroty to już zanika.. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> P.S. a jak sprawdzić czy to jest właśnie uszkodzony ten napinacz paska wieloklinowego??????


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 6:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Ja to mam uszkodzooooneeeeee lalalalalaaaaaaalaaaaa hehehehe :D ZObacz na pasek jak loto jak żyd po pustym sklepie to kupa:D a jak idzie równo to jest si.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 6:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Czy ktoś jest z wrocławia, co mógłby mi pomóc..??? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Pasek idzie równo... nie telepie nim i nie rzuca...

A w takim razie jak z tymi popychaczami hydraulicznymi zaworów i ew. napinaczem łańcucha rozrządu...????????


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 8:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Uszkodzenie napinacza paska wieloklinowego często mozna rozpoznać po skręceniu płaszczyzny rolki napinacza względem plaszczyzny innych kół pasowych (a paskiem wcale przy tym nie musi telepać).
Teoretyczn popychacze czy napinacz łańcucha można wymienić samemu (opisy w podręcznikach oraz do znalezienia w necie), ale ja raczej pojechałbym do warsztatu.
Godny polecenia we Wrocku jest warsztat p. Wroneckich.
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 1:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Nie napisałeś jaki jest przebieg reaktora. Myśle że ta głośna praca to popychacze hydrauliczne zaworów (bo napinacz to chyba dzwoniłby cały czas). Wszystkie hydrauliczne popychacze hałasują po odpaleniu tyle że jedne krótko, drugie dłużej a w skrajnych przypadkach dłuuuugo bo są przytarte lub przytkane. Po dużym przebiegu wymagają wymiany albo.... wymiany oleju. Jeżeli długo jeździsz na aktualnym oleju lub używasz jakiegoś oleju taniego czy też mniej znanej marki to może być to powód głośnej pracy. W moim nowo kupionym 200D z kolei po rozgrzaniu trzęsło silnikiem i nierówno pracował (432tyś km) - diagnoza - popychacze hydrauliczne zaworów. Wystarczyło zalać syntetyk, przejechać 500km i jak ręką odjął... Odpuściły! [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Ostatnio zmieniony pt sie 03, 2007 1:22 pm przez AndyS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 9:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Ja tez podpisalbym sie pod szklankami (popychacze [zlosnikz] ) - u mnie jak mialem reaktor zalany mineralem to potrafily halasowac do 10 minut po odpaleniu przy temperaturze zewnetrznej 25 stopni. Po zmianie oleju na polsyntetyk slychac je doslownie przez dwie sekundy po uruchomieniu silnika przy temperaturach jak dzis -> rano 12 stopni. Przy odpalaniu cieplego nie slychac w ogole. Najpierw jesli masz pewnosc ze silnik jest szczelny wymien olej - szklanki troche kosztuja :-? .

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl