MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 1:17 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co to jest ?
Post: czw sie 02, 2007 12:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 30, 2007 10:30 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Powiedzcie mi, co to jest? i do czego służy ? to coś stuka wraz ze wzrostem obrotów :(

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11860 ... cie005.jpg

_________________
CBOS: 40% polskich dwudziestokilkolatków optymistycznie patrzy w przyszłość, pozostałe 60% nie ma pieniędzy na narkotyki

MB W210 E230 96r MOJA MIŁOŚĆ
MB W163 430 99r DO ZADAŃ SPECIALNYCH
VW PASSAT B5 2000r ŻONY MIŁOŚC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 1:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
To jest elektromagnes do zmiennych faz rozrządu.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 11:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 30, 2007 10:30 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wrocław
Ten elektromagnes do zmiennych faz rozrządu mi stuka :x co będzie jak sie rozleci i czy jest opcja ze sie rozleci ? czy poprostu bedzie sobie stukał i tyle <br>Dodano po 5 godzinach. 51 minutach.:<br> mam jeszcze jedno pytanko co bedzie jak odłącze kabelek zasilający to coś

_________________
CBOS: 40% polskich dwudziestokilkolatków optymistycznie patrzy w przyszłość, pozostałe 60% nie ma pieniędzy na narkotyki



MB W210 E230 96r MOJA MIŁOŚĆ

MB W163 430 99r DO ZADAŃ SPECIALNYCH

VW PASSAT B5 2000r ŻONY MIŁOŚC


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 10:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Sproket pisze:
Ten elektromagnes do zmiennych faz rozrządu mi stuka :x co będzie jak sie rozleci i czy jest opcja ze sie rozleci ? czy poprostu bedzie sobie stukał i tyle


Jak cos stuka to predzej czy pozniej sie rozleci sily nie ma [zlosnik]

Sproket pisze:
<br>Dodano po 5 godzinach. 51 minutach.:<br> mam jeszcze jedno pytanko co bedzie jak odłącze kabelek zasilający to coś


Moim zdaniem rozlaczanie czegokolwiek co ma cos wspolnego z rozrzadem nie jest dobrym pomyslem :o

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 9:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Ten magnes sam w sobie nie ma żadnych ruchomych elementów. Steruje jednak takim specyficznym kołem zębatym na wałku rozrządu na zaworach ssących (część 32 na rys.). I to właśnie koło zębate jest całym regulatorem zmiennych faz i to raczej ono stuka. Zasada działania jest taka, że magnes się włącza i przyciąga taki powiedzmy wałeczek i całe koło zębte zmienia nieco położenie wałka w stosunku do drugiego wałka. Ten opis w wielkim uproszczeniu ale nie o to tu chodzi... Niestety element dość drogi jeśli się wysypie... Trudno powiedzieć czy wyłączenie magnesu coś poprawi, oprócz tego, że silnik nie będzie miał właściwego momentu i mocy w pewnym zakresie obrotów. Całość wygląda mniej więcej tak:
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 9:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 30, 2007 10:30 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wrocław
Mor pisze:
Ten magnes sam w sobie nie ma żadnych ruchomych elementów. Steruje jednak takim specyficznym kołem zębatym na wałku rozrządu na zaworach ssących (część 32 na rys.). I to właśnie koło zębate jest całym regulatorem zmiennych faz i to raczej ono stuka. Zasada działania jest taka, że magnes się włącza i przyciąga taki powiedzmy wałeczek i całe koło zębte zmienia nieco położenie wałka w stosunku do drugiego wałka. Ten opis w wielkim uproszczeniu ale nie o to tu chodzi... Niestety element dość drogi jeśli się wysypie... Trudno powiedzieć czy wyłączenie magnesu coś poprawi, oprócz tego, że silnik nie będzie miał właściwego momentu i mocy w pewnym zakresie obrotów. Całość wygląda mniej więcej tak:
Obrazek



a powiedz mi czy przesto auto moze więcej palić ? jak odpinam kabel od tego czegoś to przestaje stukać co bedzie jak będe jezdził z rozłączonym tym czymś ?

_________________
CBOS: 40% polskich dwudziestokilkolatków optymistycznie patrzy w przyszłość, pozostałe 60% nie ma pieniędzy na narkotyki



MB W210 E230 96r MOJA MIŁOŚĆ

MB W163 430 99r DO ZADAŃ SPECIALNYCH

VW PASSAT B5 2000r ŻONY MIŁOŚC


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 9:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Teoretycznie może więcej palić, bo przez odłączenie magnesu ingerujesz w fazy rozrządu. Ktoś, kto projektował silnik zakładał, że będzie on miał określone parametry przy określonych obrotach i w tym celu m.in. zastopsował ten bajer. Kiedy go wywalasz dokonujesz dość istotnych zmian. Szczerze mówiąc sam bym się na takie posunięcie nie decydował. Lepiej zdiagnozować ustarkę niż naprawiać konsekwencje "spotkania na szczycie"... Tym bardzioj, że jeśli masz uszkodzony ten nastwanik - koło zębate, to może coś się w końcu i tak rozlecieć, nawet bez udziału magnesu.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 10:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
A przy okazji spytam. Telepie mi pasek klinowy w w124. Powodem telepania jest teleskop paska. Jak wywale pasek to nie telepie. Co sie stanie jak bede jeździł bez paska?? Będą jakieś konsekwencje?? Acha bez paska mi coś woda podskakuje.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 10:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 27, 2007 9:23 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Wywalaj pasek i nawet się nie zastanawiaj. A jeśli woda będzie sprawiać problemy to ją spuść do rowu :lol:

_________________
MB Sprinter 313 CDI SprintShift


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 12:09 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
vs52b pisze:
A jeśli woda będzie sprawiać problemy to ją spuść do rowu


Już to zrobiłem. Silnik traci moc może jednak założe ten pasek??


BTW Jeśli coś jest do czegoś stworzone to nie można tego wywalać ja nie rozumiem takich ludzi. Przeca jak sie skończą klocki to je zmieniam a nie wywalam i zostawiam bez no boże co za rozumowanie jak odłącze to jest OK o kurde....Zepsuło sie nie masz siana na naprawe??- wsiądź w komunikacje miejską. Wcześniej pisałeś ze na tobie spalanie 16 litrów nie robi wrażenia widocznie masz kase, więc naprawa tego urządzenia nie powinna sprawić Ci kłopotów.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 12:13 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Dobre... :lol: [zlosnik]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 12:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 30, 2007 10:30 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wrocław
Pytanie o spalanie było raczej zaspokojeniem mojej ciekawości a co do wymiany to koszt tego jest ok 2000 zł czy mam siano czy nie to i tak sporo, więc pisaniem ze ja mam kasę i pewnie mnie stać to troszkę cię poniosło zadałem proste pytanie a ty zacząłeś cwaniakować bardzo cię proszę jak masz tak odpisywać to sobie odpuść

_________________
CBOS: 40% polskich dwudziestokilkolatków optymistycznie patrzy w przyszłość, pozostałe 60% nie ma pieniędzy na narkotyki



MB W210 E230 96r MOJA MIŁOŚĆ

MB W163 430 99r DO ZADAŃ SPECIALNYCH

VW PASSAT B5 2000r ŻONY MIŁOŚC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 1:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Sproket pisze:
to troszkę cię poniosło zadałem proste pytanie a ty zacząłeś cwaniakować


To ty cwaniakowałeś mówiąc o tych którzy jeżdżą 90km/h jako o ciotach ale to już minęło... Trzymam za ciebie kciuki a pisałem to bo pytanie jest retoryczne i nic do ciebie nie mam ale jak coś sie spsuje to powinno sie to wymienić/zregenerować a nie odłączać wyjmować... Może spróbuj używane?? Za 2000 zł to chyba w ASO [totalszok]

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Ostatnio zmieniony wt sie 07, 2007 1:07 am przez MercSwir, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 8:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 30, 2007 10:30 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wrocław
tą część nową kupisz tylko niestety w ASO i tu ten problem :( a co do używanej części to koszt ok 300 zł lepiej [zlosnikz] no ale to używka no i mam jeszcze jedno pytanko czy przy tej wymianie trzeba wymienić rozrząd

_________________
CBOS: 40% polskich dwudziestokilkolatków optymistycznie patrzy w przyszłość, pozostałe 60% nie ma pieniędzy na narkotyki



MB W210 E230 96r MOJA MIŁOŚĆ

MB W163 430 99r DO ZADAŃ SPECIALNYCH

VW PASSAT B5 2000r ŻONY MIŁOŚC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 1:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Sproket pisze:
czy przy tej wymianie trzeba wymienić rozrząd


Nie, nie trzeba.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl