MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 1:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 02, 2007 11:41 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2007 11:11 pm
Posty: 31
Witam może tu znajde odpowiedz na nurtujace mnie pytania.
Jestem od niedawna włascicielem wyjatkowego autka a mianowicie MB 230E KAT z 88r. na automatycznej skrzyni biegów, nie znam autentycznego stanu licznika. Autko jest rewelacyjne zawieszenie pierwsza klasa, blachy tez bardzo zdrowe jak na 19 letnie autko w koncu mercedes, autko jest rok w kraju, ja go mam od 2 miesiecy.
Jedyny mankament to za niskie obroty na biegu jałowym i dygotanie całej budy i znikajacy olej,1l na 1000km, jezdze tylko i wyłacznie na trasie, posiadam instalacje gazowa II generacji bardzo dobra, nie mam wybuchow ani tego podobnych rzeczy zreszta nie oszczedzałem na niej pieniedzy, oczywiescie wymieniłem wszystkie podstawowe czesci(przewody-beru, swiece, kopułka-beru, olej-Mobil 15W40, i wiele wiele innych rzeczy) nie oszczedzam na czesciach i jestem zwolennikow markowych części. Oczywiscie wstawiajac instalacje gazowa w warsztacie stwierdzili na wadliwa sonde, wskazywała za niski stan bo od 0,05V do max 0,70V, niestety z braku funduszy zrobiłem jezcze na tej sondzie 5 tys km podczas ktorych dolałem 3 litry oleju, sprawdzałem cisnienie na cylindrach i wyszło ze jest nie rowno I-8,5 II-9,5 III-8,7 IV-9, nie wiem co z tym zrobic, do tego zauwazyłem wycieki oleju z odmy nie duze ale sa, styl jazdy mam naprawde bardzo spokojny zadko zdaza mi sie przekraczac 100km/h, jezdze ekonomicznie 80-90km/h.Wyciekow jako tako nie ma lekko sie poci ale nie na tyle zeby ubyło 1l oleju. Niedawno zakupiłem nową sonde w serwisie mercedesa no i autko znacznie odzyło, lepije zapala na zimnym czy tez na ciepłym, sonda wskazuje juz dobrze od 0,03V do 0,90V, spadło mi srednie spalanie do 11l/100km LPG, zobacze co sie teraz bedzie działo z olejem ale juz popwli widze ze na bagnecie znowu coraz mniej oleju a za chwilke bede miał 1000km od dolania. Prosze o pomoc bo juz rece opadaja....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 11:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zrob pomiar cisnienia sprezania z olejem w cylindrach - bedziesz wiedzial czy pierscienie puszczaja czy zawory.
Takie ilosciznikajacego oleju sugeruja ze uszczelniacze zaworowe ciekna.
Zdejmij pokrywe zaworow i wyczysc kanalik odmy.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 1:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 18, 2006 9:41 pm
Posty: 71
Lokalizacja: OLKUSZ
witam
za niskie obroty jak napisałeś masz na lpg czy na benzynie ???
bo jeśli na lpg to wystarczy dołożyć stabilizator obrotów i podnieść je o ok 50-100 i skończy się efekt trzęsącego autka poza tym przy automacie moze gasnąć (na lpg) przy dojeżdzaniu do skrzyżowania lub przy gwałtownym hamowaniu

pozdrawiam

_________________
ex W124 300TE '89
ex W126 280SE '85
ex W123 200D '83
http://pics-by-skorp.fotopic.net/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 3:53 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2007 11:11 pm
Posty: 31
Witam dziekuje za odpowiedzi, niskie obroty mam na benzynie jak i na LPG, ale na LPG mam wieksze dygotanie budy wiadomo gorsze paliwo, a nigdy mi nie zgasł a robie 110 km dziennie, ale zauwazyłem ze po wymianie sondy znacznie sie polepszyło robie wiecej kilometrow i juz mniej czarnego nalotu na koncowce rury wydechowej co wskazywało by o mniejszym spalaniu oleju, ale niskie obroty pozostaja, a moze to nierowna kompresja???została rozkrecona i wyczyszczona przepustnica, nie wiem co jeszcze mozna zrobic, wyczytałem tu na forum o jakis bezpiecznikach i przekaznikach odpowiedzialnych za obroty nie wiem czy to prawda znajduje sie to przy akumulatorze, sprawdzałem faktycznie jest taka mała obudowa z bezpiecznikiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 4:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprawdz miernikiem napiecie na koncowkach regulatora biegu jalowego (przy pracujacym silniku na biegu jalowym)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl