MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 3:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 09, 2007 6:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Witam,

Mam otóż taki problem:

podczas gdy robię jednorazowo "dłuższą trasę" - czyli dla mnie to jest około 50km wzwyż,

(na codzień robię trasy np 15km po parę razy, do pracy, na zakupy itp).

zauważam dziwną przypadłość, że pedał hamulca wpada i hamulce "łapią" dużo niżej, co sprawia pewien dyskomfort, nie mniej jednak hamuje skutecznie.

Gdzie szukać przyczyny?

Z przodu tarcze i klocki ok. z tyłu komplet wymieniony.
Z tym, że od czasu zakupu (3 miesiące) nie wymieniłem płynu hamulcowego. (właściciel zapewniał o wymianie wszelkich płynów eksploatacyjnych).

Proszę o podpowiedź.

Szukałem podobnych tematów, jednak nic specjalnego z nich nie wywnioskowałem.

Z góry serdeczne dzięki.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 7:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
moze uklad jest zapowietrzony? kup plyn i wymien, przy okazji odpowietrzajac jak nalezy. nie wierz we wszstkie zapewnienia poprzedniego wlasciciela, bo gosc chcial sprzedac auto, wiec roznych bajek mogl Ci naopowiadac.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 10:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
A może grzeje się któreś koło? To by tłumaczyło zjawisko. Po przegrzaniu zacisku jakaś cząstka płynu odparowywuje i powstaje efekt zapowietrzenia czyli taki jak opisujesz.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 10:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
OK, przejadę się jutro i sprawdzę, z tego co widzę, to wszystkie koła się równo grzeją trochę, nie mocno, łożyska ok, dwa tygodnie temu byłem na przeglądzie ( taki przeglad dla siebie) i żadnych nieprawidłowości nie stwierdzono).

Lecz ja zauważyłem, że rurki przewodów hamulcowych się nagrzewają, więc jakaś przyczyna tego musi być.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 11:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jak wpada hamulec i łapie niżej, to z reguły jest problem z jedną sekcją pompy -może faktycznie masz jeden obieg zapowietrzony...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 11:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Z tym tylko, że zawsze na trasie 15-30km jest ok, to się dzieje dopiero na dłuższych odcinkach.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 11:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
GEORGE P. pisze:
to się dzieje dopiero na dłuższych odcinkach.
Bo właśnie wtedy zdąży się już nagrzać [zlosnikz]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 10, 2007 9:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
tutaj
masz opisany taki sam problem
obstawiam tylne zaciski

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 10, 2007 2:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Sprawdź w pierwszym lepszym serwisie tzw. temperaturę wrzenia płynu... to też może pomóc w ocenie sytuacji i pomóc postawić właściwą diagnozę. Płyn się w dłuższych trasach nagrzewa i traci swoje właściwości.

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"
nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect
Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"
Honda VT1100 Shadow

Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 10, 2007 3:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To będzie wina zacisków,mam to samo i jeden tłoczek z tyłu zapieczony, 100km i lipa , spalenie papierosa i ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 10, 2007 6:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Więc tak, byłem dzisiaj w Słupsku, i to samo stanąłem na parkingu i zauważyłem tylne lewe koło gorące jak cholera, reszta, normalnie ciepłe.

Ta sytuacja zrobiła się po wymianie klocków i tarcz z tyłu, tak mi się bynajmniej wydaje, czyli problem występuje od około 1,5 miesiąca.

W drodze powrotnej się to nie wydarzyło a koło było tylko dobrze ciepłe.

Czyli może być tak, że tłoczki nie odbijają lub coś w tym stylu i cały czas lekko klocki trą o tarczę??

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 10, 2007 10:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
@GEORGE P.
Kolego ja pisze INNI piszą - zajrzyj do zacisków
aa Ty dalej piszesz suche posty bez grama wkładu własnego - czyli zajrzenia tam gdzie ci sie grzeje
Podnieś, odkręć co trzeba, oczyść, skręć, odpowietrz i jeździj dalej bezpiecznie i szczęśliwie.
Twoje uszkodzenie polega na tym:
iz masz zapieczony tłoczek w cylinderku i ciśnienie z pompy hamulcowej karze mu wyjść z zacisku i pchać klocek do tarczy
ale podciśnienie zwrotne nie jest juz tak duze i zostaje w poz w której był ostatnio czyli hamował.
Wiec do roboty albo mechanika.

pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 10, 2007 10:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Jurand pisze:
masz zapieczony tłoczek w cylinderku


ewentualnie prowadnice zacisku lub same klocki w zacisku

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl