MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 8:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 22, 2007 1:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:30 pm
Posty: 15
Witam. (Mercedes 124 2,6 benzyna/gaz )
Jak w tytule, może ktoś wie jaką spełnia rolę mała pompka obiegowa wody i kiedy się powinna załączać? taka przy zbiorniku wyrównawczym Podłączyłem na krótko do akumulatora i stoi. Ze względu na moją uporczywą walkę z temperaturą i próbami odpowietrzenia układu, różne rzeczy przychodzą mi do głowy. Przepłukałem już chłodnice, przedmuchałem przewiew chłodnicy, i poprawa jest widoczna, ale w mieście lub w korku wali na 105-110 i wywala płyn przez wyrównawczy. Nie nadążam dolewać. Nie puszcza korkiem tylko przez przewód przelewowy. Na trasie z powrotem spada do 90. Przy okazji jeszcze jedno pytanie. Do silnika w okolicy visco od górnej części wchodzi jakiś przewód do czego on służy ???


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 3:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
blady pisze:
jaką spełnia rolę mała pompka obiegowa wody

Wymusza obieg w nagrzewnicy jak włączasz ogrzewanie
blady pisze:
Podłączyłem na krótko do akumulatora i stoi

tz, że jest zepsuta (prawdopodobnie zużyły sie szczotki lub zawiesiły itp

blady pisze:
Ze względu na moją uporczywą walkę z temperaturą i próbami odpowietrzenia układu, różne rzeczy przychodzą mi do głowy

Ten uklad sam sie odpowietrza
spróbuj od wymiany korka na zbiorniczku, może za wcześnie sie otwiera i puszcza przez jak to ująłeś "wyrównawczy"
dwa to czy jak juz masz ponad 100 i dodasz gazu to słyszysz wentylator głowny przymocowany do VISKO

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 3:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jurand pisze:
blady pisze:
jaką spełnia rolę mała pompka obiegowa wody

Wymusza obieg w nagrzewnicy jak włączasz ogrzewanie
[


Pompka jest zdaje sie do funkcji REST?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 3:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:30 pm
Posty: 15
Visko raczej nie chodzi jak powinno jak jest nagrzany to spokojnie zatrzymam ręką to już wiem. Tylko czy przy spokojnej jeżdzie po mieście nawet jeśli visko nie osiąga wyższych obrotów temperatura nie powinna być na poziomie 85-90 stopni? w innych samochodach rzadko słychać załączenie wentylatora na chłodnicy - mówię tu o elektrowłączniku


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 4:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
TReneR pisze:
Pompka jest zdaje sie do funkcji REST?

do REST tez jest potrzebna bo wymusza obieg na wyłączonej stacyjce [zlosnikz]
a w/w pompka znajduje sie w każdym 124 a nie każdy ma w wypasie funkcje REST
wiec tak jak wyzej pisałem na pracującym silniku wspomaga obieg przez nagrzewnice a na nie pracującym wymusza.
blady pisze:
Visko raczej nie chodzi jak powinno jak jest nagrzany to spokojnie zatrzymam ręką to już wiem

blady nie kombinuj tylko kup nowe VISKO, bo będziesz miał drugi wydatek
tj wymianę uszczelki pod głowica.

Cytuj:
Tylko czy przy spokojnej jeżdzie po mieście nawet jeśli visko nie osiąga wyższych obrotów temperatura nie powinna być na poziomie 85-90 stopni? ...y - mówię tu o elektrowłączniku

VISKO - nie ma żadnego elektrowłącznika, a temperaturę silnika reguluje termostat, jeśli jest za gorąco to otwiera tzw duzy obieg przez chłodnice
i jesli układ chłodzenia nie jest sprawny to sie dzieje to co u Ciebie - za wysoka temp.

Jak chcesz więcej poczytać - to wklep visko w szukajce - było z dużo na ten temat.

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 5:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jestes pewien? Wedlug rys z EPC pompka nie wystepuje we wszystkich wariantach (rurka 68 )
Obrazek

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 5:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
TReneR pisze:
Jestes pewien? Wedlug rys z EPC pompka nie wystepuje we wszystkich wariantach (rurka 68 )

Nie jestem... :roll: - moze powinienem napisac, że jeszcze nie widziałem 124 bez pompki :)
ale jeśli już jest to służy do tego o czym napisałem 8)
swoja droga to ciekawe w jakich wariantach nie występowało wspomaganie grzania ?? :-?

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 5:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Umnie nie ma - chociaz wachacza odkrecic sobie za to nie dam... nie widzialem przynajmniej takiej pompki (moze wersja na Australie?)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 9:40 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:30 pm
Posty: 15
No dobra z tym visco to wiem napewno do wymiany a co do tego kabla o którym pisałem?, który wchodzi centralnie od góry przy wisco?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 9:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No, zastanow sie, czy masz wisko czy sprzeglo elektromagnetyczne...
Obrazek

Jednak wisko

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony czw sie 23, 2007 4:13 pm przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 11:46 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:30 pm
Posty: 15
a jak wygląda rysunek z wisko? z tego schematu część okablowania wygląda podobnie tylko przewód z 122 wchodzi od góry i idzie gdzieś obok skrzynki bezpiecznikowej a 152,161 jest połączone z wentylatorami klimy a wiatrak chłodnicy ma więcej śmigieł.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 12:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Masz moze spory zebrowany radiator w centralnej czesci wiatraka?
Obrazek
Jezeli tak to jest wisko.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 2:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:30 pm
Posty: 15
No właśnie czyli bez wątpienia jest to wisko ale cały czas nurtuje mnie ten przewód dochodzi on dokładnie do podnóża okrągłego 8 pinowego złącza zakręconego zaślepką pomiędzy pompą ABS a amortyzatorem i jeszcze takie pytanko ile kosztuje wisko?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 2:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Chyba ten rysunek odbiega trochę od tematu
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1187875986_AS.jpg
To jest rysunek przedstawiający chłodnicę ASB wraz z osprzętem znajdującą się w zderzaku W124 z prawej strony.
Co do złącza, które Cie tak nurtuje to pewnie masz na myśli złącze diagnostyczne lub ,,nastawnik oktanowy'', więc nie zwracaj na niego uwagi.
Dodatkowa pompka obiegowa pomaga w stałym i stabilnym nadmuchu gorącego powietrza do kabiny przy maksymalnych obrotach wentylatora i niskich temperaturach zewnętrznych oraz w jak najszybszym dostarczeniu ciepłego płynu do nagrzewnicy podczas rozgrzewania wnętrza pojazdu.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 4:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Faktem jest zly rysunek wkleilem- moj blad :oops: poprawilem.
Ten kabelek - moze to byc podlaczenie czujnika obrotow do zlacza diagnostycznego? Tu go widac (68, 65...);
Obrazek
Chociaz tu znowu bardziej to wyglada na sterowanie sprzegla elektromagnetycznego...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl