MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 8:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sie 24, 2007 12:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 7:51 pm
Posty: 14
Witam.

Zaczyna mnie martwić jedna rzecz - może ktoś mi doradzi.

Dokładniej to chodzi o to, że czasami jak zostawiam autko na lekkim wzniesieniu na pozycji P to coś strzeli z tyłu i autko zjeżdża troszkę i dopiero wtedy sie zatrzyma. jeśli już pozycja P "załapie" to autko będzie stało i nie ma strachu ze zjedzie niżej. ale nie zawsze staje....
Jeśli wzniesienie jest dosc bardzo strome to nie ma szans zostawic go tam i muszę szukać miejsca bardziej "przyjaznego".

Moje przypuszczenia to albo coś z podciśnienieniem albo (według mnie bardziej prawdopodobne) będzie coś nie tak z hamulcem ręcznym.

Spotkał sie Ktoś z czymś podobnym już?

W124 2.0D '92 ASB

_________________
W124 200D '92 ASB


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 1:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
Z tego co mi wiadomo to chyba na stromym wzniesieniu trzeba najpierw ręcznie zaciągnąć ręczny a dopiero potem na P. Inaczej można rozwalić skrzynie.

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 1:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
piston pisze:
Z tego co mi wiadomo to chyba na stromym wzniesieniu trzeba najpierw ręcznie zaciągnąć ręczny


to chyba oczywiste ze trzeba zaciagnac reczny tj.nozny na stromym wzinesieniu ;) po to on jest!

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: pt sie 24, 2007 2:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
Witam
W124 pisze:
Dokładniej to chodzi o to, że czasami jak zostawiam autko na lekkim wzniesieniu na pozycji P to coś strzeli z tyłu i autko zjeżdża troszkę i dopiero wtedy sie zatrzyma.

Spotkał sie Ktoś z czymś podobnym już?

W124 2.0D '92 ASB


Mam u siebie tak samo i chyba tak popwinno być.
Z tego co wiem to "załącza" się blokada w dyfrze coby auto się nie toczyło.
Dzieje się tak tylko na P, a to strzelenie to taki metaliczny odgłos.
Pozdrawiam Kamil

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 2:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Ładnie traktujecie swoje skrzynie [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 11:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 7:51 pm
Posty: 14
Ręczny/nożny ;) to mi niestety działa tak że lepiej nie używać :(

Samochodzik mam od niedawna i powoli doprowadzam go do stanu na jaki zasługuje i już wiem co będzie następne - hamulec postojowy!

A swoją drogą to mój pierwszy automat w życiu i sadziłem ze pozycja P jest właśnie od tego żeby z niej korzystać, min. w takich miejscach...

Czyli jak, Panowie i Panie ;) - naprawić hamulec a o resztę się nie martwić?

Pozdrawiam.

_________________
W124 200D '92 ASB


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 8:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Pozycja P w automacie różni się od N tylko tym, że dodatkowo w skrzyni włącza się taka zapadka, która blokuje możliwość ruchu samochodu. Ten metaliczny dźwięk to moment, w którym tryby blokują się o zapadkę. Jednak w razie pozostawiania samochodu na znaczniejszych pochyłościach zaleca się dodatkowo zaciągnąć ręczny hamulec (właściwa kolejność to najpierw ręczny), żeby nie obciążąć zanadto mechanizmu skrzyni. POza tym, jak są duże naprężenia na zapadkę, to czasem trudno zmienić położenie dźwigni z P na inne, bo zapadka blokuje. Jeśli auto już nie chce samo stać na P, to znak, że ktoś w przeszłości nadużywał znacznie tej pozycji i coś jest wywalone. Ostatnio widziałem, jak wciągalina lawetę W126 z automatem i jakiś baran zapomniał o dźwigni - została na P. Auto targało kołami po asfalcie, ale zapadka nie puściła. Jak zwolnili na N, od razu im lepiej poszło...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 9:21 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
Z tego co wiem to "załącza" się blokada w dyfrze coby auto się nie toczyło.


Heretyk

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 10:21 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 7:51 pm
Posty: 14
Dzięki wielkie, teraz troszkę mi się rozjaśniło na ten temat...

No i znów dowiedziałem się coś nowego ;)

Pozdrawiam

_________________
W124 200D '92 ASB


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 10:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Mor pisze:
Ostatnio widziałem, jak wciągalina lawetę W126 z automatem i jakiś baran zapomniał o dźwigni - została na P. Auto targało kołami po asfalcie, ale zapadka nie puściła. Jak zwolnili na N, od razu im lepiej poszło...


W takich przypadkach jestem za zniesieniem pozwolen na bron :) - zeby takiego cymbala od razu odstrzelic coby sie dluzej nie meczyl :evil: - idiotow niestety nie brakuje ale skoro cudem polskiej mysli motoryzacyjnej jest Polonez no to czego wymagac...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 12:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Osobiscie uzywam hamulca recznego zawsze gdy zostawiam auto na postoju. Czy to na plaskiej nawierzchni czy pochylonej. O ile mi wiadomo tak powinno sie postepowac zawsze przy skrzyni automatycznej.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 4:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 18, 2006 6:30 pm
Posty: 66
reczny wystraczy zaciagac na wzniesieniu ,lepiej tez za bardzo ztym recznym nie szalec :) bo ja juz sie oduczylem zaciagania recznego wszedzie bo ostatnio se urwalem ta raczke so sie linke spuszcza:)hehe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 7:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Nie trzeba bylo tak szarpac [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl