MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 8:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lip 31, 2007 9:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
aegm pisze:
a czesto siadaja i sie ich nie naprawia

ALE kolego PITOLISZ - jak bys Poszukał i poczytał to byś wiedział, iż wystarczy rozebrać i przelutowac i w 99% przypadków będzie OK

ixes pisze:
Mam problem z moja 201 mianowicie ma nierówne obroty na jalowym

gdyby był walnięty w/w przekaźnik wolne obroty były by zależne od obciążenia silnika (brak zasilania = nastawnik w pozycji "awaryjnej"),
nie beda wtedy falowac i pływać. Inaczej beda stałe; małe lub duze w zależności od obciążeń (swiatła klima ETC.) na biegu jałowym.
bardziej to wygląda na lewe powietrze lub zje.... potencjometr klapy spiętrzającej
Ale to wszystko jest gdybaniem jak sie nie stoi przy aucie z miernikiem w łapie [zlosnik]

pozdrawiam

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 4:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ixes pisze:
. Wymienilem kopulke, palec, świece, kable wszystko BERU, kolega FreQ rozebral i przeczyścil gaźnik.

a może wystarczy ustawić pieprzoną przerwę na świecach? A nie robić kapitalki? lub ustaw stare i zapakuj do motoru zobacz czy się coś zmieniło
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 05, 2007 8:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
mam pytanko za co odpowiada to cos ->
http://www.allegro.pl/item220962368_reg ... cedes.html
??

u mnie jeżeli zdjeme podciśnienia z tego to nic sie nie zmienia :roll:

jak sprawdzić czy to dziala?

pozdrawiam

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 8:49 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ixes pisze:
jak sprawdzić czy to dziala?

Nagrzej motor do temp pow 60 st. C i jak działa to puści podciścnienie dla zmiany zapłonu jeśli jest biały, jeśli niebieski to jest dla recyrkulacji spalin dla 17 st.C, jeśli czerwony to też jest dla recyrkulacji spalin dla 40 st.C [zlosnik] na focie jest biały czyli do zapłonu, w czasie nagrzewania gdy jest zamknięty podciśnienie idzie przez dławik, a gdy nagrzany, to pełnym przekrojem właśnie przez ten termozawór [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 4:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
jest bialy nagrzałem autko do 9X st. C zdjąlem go i nic sie nie zmienilo zalożylem i nic zalożylem na odwrót i nic [szalone] czy to ma tak dzialać?

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 6:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Jurand pisze:
ALE kolego PITOLISZ



Jurand pisze:
gdyby był walnięty w/w przekaźnik wolne obroty były by zależne od obciążenia silnika (brak zasilania = nastawnik w pozycji "awaryjnej"),
nie beda wtedy falowac i pływać. Inaczej beda stałe; małe lub duze w zależności od obciążeń (swiatła klima ETC.) na biegu jałowym.


ale Kolego "pitolisz"! :roll: jakos u mnie bylo podobnie ze obroty najpierw skakaly "falowaly" na biegu jalowym a pozniej sie calkiem zepsulo i obroty mialem zdecydowanie za niskie,zwlaszcza na zimnym silniku niecale 500obr./min a na rozgrzanym niewiele ponad 500 co i tak bylo zdecydowanie za malo. pojechalem do ASO podpieli go i sie okazalo, ze wina tego jest wlasnie wyzej przeze mnie opisany przekaznik.
mi mowiono, ze sie tego nie naprawia i jakos sobie nie moge wyoprazic ze jakies kowalowe lutowanie sprawdzi sie na dluzsza mete,ale kazdy robi jak chce...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 9:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
aegm pisze:
mi mowiono, ze sie tego nie naprawia

Jak sie jeździ do ASO to ....bez komentarza - prosze nie przytaczaj odpowiedzi ichnich "szpeców" w stylu
Cytuj:
tego sie nie naprawia

- ok, naprawde jak byś poszukal na forum i poczytał (jak wyzej pisalem),
to byś sie doczytał ze w przekaźnik antyprzepięciowy nie jest skomplikowanym urządzeniem a jedynie zabezpieczeniem reszty elektroniki.
Opis twojej usterki wcale nie odbiega od podanego przeze mnie - miałes ewidentnie nastawnik obrotów w poz. awaryjnej - czyli bez zasilania - a z tego co piszesz miałes uszkodzony przekaźnik antyprzepięciowy.
ALE nie powinieneś nikogo wprowadzać w BŁAD, że tego sie nie naprawia - przekaźnik antyprzepięciowy naprawia sie BARDZO ŁATWO
- przez jak to NAPISAŁEŚ:
aegm pisze:
jakies kowalowe lutowanie

Jak masz jakies min. podstawy z elektroniki i KOWALSKIEGO LUTOWANIA to wiesz co to sa ZIMNE LUTY, a jak nie wiesz to www.gog.... lub szukaj na forum Gerri to opisal ze 100 razy
dalsza dysputa na ten temat nie ma wg mnie sensu.

Pozdrawiam

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 07, 2007 9:27 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Jurand pisze:
Jak sie jeździ do ASO to ....bez komentarza - prosze nie przytaczaj odpowiedzi ichnich "szpeców"


nie bardzo rozumiem twojego aroganckiego sformulowania,ale problem mialem od dluzszego czasu i jakos zaden z nie ASO-wych fachowcow,ani tu tez na forum,gdzie problem swego czasu przedstawilem nie potrafil zlokalizowac usterki,to sie udalem do "szpecow" jak ty to nazywasz z ASO i mi tak jak juz wczesniej napisalem poprawnie zlokalizowali usterke i ja za ta wiedze zaplacilem i tu na forum dziele sie nia nieodplatnie,bo chyba taki jest jego(forum) zamiar.
to ze sie nie naprawia to ja sam nie wiem, bo nigdy nie probowalem i akurat tak sie sklada ze elektryka i elektronika jest moja pieta achilesowa i prztoczylem tylko to co mi powiedzieli w ASO.i chyba jest to oczywiste,bo w jakim ASO beda cos lutowali. i tez uwazam ze po co mam sie bawic w naprawianie (tym bardziej ze nie mam o tym pojecia) skoro kupilem sprawny uzywany za 5 euro. wiadomo ty sie znasz, bo jestes szpec to sobie to sam zlutujesz,tylko dziwi mnie dlaczego sam koledze nie udzieliles poprawnej odpowiedzi tylko krytykujesz tu ASO i mnie, ktorzy w tej sprawie cos uczynili pozytywnego.

Jurand pisze:
dalsza dysputa na ten temat nie ma wg mnie sensu.


tez tak sadze! [szalone]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 07, 2007 8:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
nadal czekam na info co do tego bialego termozaworu czy u mnie dziala ok?

A jeżeli ktos ma jeden z tych 3 przekaźników i moze sie nim ze mną podzielic to czekam na info. [zlosnik]

pozdrawiam [/quote]

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 8:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Witam

W autku bez zniam ale moze ktos z Was bedzie na zlocie w L-nie ??

Przyjade tam swoją rakietą to wtedy na żywym sercu mozemy cos pomajstrować bo ja juz nie mam pomyslów :roll:


Jeżeli ktos deklaruje swoją pomoc - (jakąś chwile przy zlotym napoju i m102 [zlosnik] ) to prosze o info.

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 9:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
O sprwdzeniu i naprawie "srebrnego" przekaznika bylo na forum juz milion razy chyba :-? Wystarczy do tego najprostszy miernik i 1min czasu - sprawdzamy napiecie na koncowkach nastawnika na pracujacym silniku i jest wszystko jasne.
Co do termozaworu - po zdjeciu rurki powinienes uslyczec zmiane w pracy silnika (zaplon powinien sie przestawic - oczywiscie na cieplym). Znajdz rurke idaca do modulu zaplonowego i zaprzeproszeniem zassaj sie na niej :-)
A wlasnie - masz uklad ze elektronicznym sterowaniem kontem wyprzedzenia czy mechanicznym? Bo cos mi sie wydaje ze to drugie - silownik na rozdzielaczu;
Obrazek
Wtedy trzeba zassac na ruce idacej do rozdzielacza WN (92)

ps. nie "zimne" luty tylko popekane luty ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 4:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
hmm... dzięki za porady [zlosnik]

elektryk samochodowy ze mnie cienki, sprzęta też nie mam wiec nie dam sobie rady ze sprawdzeniem tego przekaźnika :oops:

Natomiast jeżeli zdejmę rurkę z modułu to chodzi duuuzo gorzej.

Co do zdjęcia to nic takiego nie mogę znaleźć u mnie te rurki od termozaworu idą gdzie indziej. Jedna bezpośrednio do gaźnika a druga przez zawór łączy sie z rurką do gaźnika, i jakąś wchodzącą w błotnik [zlosnik]

Obrazek
Obrazek
Obrazek

nikt nie chce mi pomoc w Lublinie ??

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 5:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
To idzie do pochlaniacza oparow z baku - nie ma paktycznie zadnego wplywu na prace silnika na biegu jalowym - nawet jak pochlaniacz (w nadkolu) jest przegnity. Nie ma wplywu bo zawor pochlaniacza (to ostatnie zdjecie) otwiera sie dopiero przy wiekszych obrotach.
Czyli jednak masz elektronicznie regulowany kont wyprzedzenia. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Wez jakikolwiek miernik z funkcja woltomierza napiecia stalego (DC) i zmierz napiecie na koncowkach regulatora powietrza biegu jalowego. Nie trzeba miec zadnych zdolnosci zeby to zmierzyc, wystarcza checi i miernik.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 6:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
TReneR pisze:
zmierz napiecie na koncowkach regulatora powietrza biegu jalowego
[totalszok] co gdzie jak ?? <br>Dodano po 29 sekundach.:<br> chęci mam sprzęt znajde [zlosnik]

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 29, 2007 12:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A Ty masz gaznik czy wtrysk?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl