MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 4:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 27, 2007 12:05 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 6:06 pm
Posty: 21
1. co się stanie jeśli wywalę/zatkam EGR?
2. Co powoduje zawór w aluminiowym kolektorze dolotowym lub jego brak?
3. siłownik sterowania turbiną, rurka jest podłączona do dolotu czy jakoś sterowana elektrozaworem?

Wielkie dzięki z info :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 12:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
1. W sumie nic. Mocy nie zyskasz za duzo, bo zawor sie otwiera gdy puszczasz pedal gazu. Poza tym odcinajac EGR podnosisz temp w cylindrach (wieksza zawartosc tlenu) i mozesz sobie w dluzszym okresie i przy ciezkiej nodze upalic zawory.

2. Tak naprawde sa 2 takie zawory, jeden w dolocie nad silnikiem i drugi juz w samym kolektorze dolotowym. To tzw zawory rezonansowe, wykorzystuja zmienne cisnienie w ukladzie ssacym co przeklada sie na elestycznosc silnika. Szczegolnie ten w kolektorze, gdy go odepniesz to auto przy ruszaniu jest takie nijakie.

3.nie mam turbo wiec nie wiem...

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 9:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 6:06 pm
Posty: 21
Aha ciekawe 8)
Przyjrzałem się, ten zawór w kolektorze po prostu upuszcza nadmiar powietrza przez boczną rurkę na zewnątrz. Zaraz obok jest czujnik nadciśnienia. Chyba byłoby to ograniczenie ciśnienia doładowania np. przy gwałtownym zmniejszeniu obrotów gdy turbina jest jeszcze rozpędzona (?)

Obrazek

Obrazek

Drugiego zaworu nie mogę zlokalizować, w tym silniku chyba go nie ma.

Co do turbiny będę chyba musiał odtworzyć regulację podciśnienia na jej wejściu.

W sumie podobno ludziska montują sobie mechaniczną pompę do tego silnika i wogóle wywalają elektronikę i też jakoś hula


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 9:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Takie cus to sie nazywa "waste gate", ale zwykle jest na wlocie spalin do turbiny

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 1:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Masz silnik z turbina, ja opisywalem uklad w OM606 bez turbo.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 9:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 6:06 pm
Posty: 21
Hehe zdaje się że głupot nawypisywałem, to co jest na zdjęciu to najprawdopodobniej zawór EGR czyli ten co syfi spalinami do dolotu ;) innego zaworu lub jakiejś przysłony między turbiną a wlotem do silnika nie stwierdzam :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 29, 2007 11:27 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No EPC tez tak twierdzi;
Obrazek

140 -komora mieszania z wbudowanym zaworem ERG

A tu rurka laczaca z wydechem

Obrazek

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 30, 2007 8:00 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 6:06 pm
Posty: 21
TReneR pisze:
No EPC tez tak twierdzi;
Obrazek



Brakuje mi właśnie tych aluminiowych rurek 158 i 185 które idą do intercoolera. Pytałem się na paru złomach ale minus :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 30, 2007 3:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
158 nr czesci 6060980307 cena w ASO 212zl
185 nr czesci 6060980407 cena w ASO 375zl

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl