MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 7:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 02, 2007 1:00 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 10, 2007 3:32 pm
Posty: 38
Witam!!
Z racji ze jestem nieobytym jeszcze uzytkownikiem MB mam pytanie czy olej bedacy w skrzyni biegow ma jakis obieg i pochodzi z silnika (slyszalem ze istnieje taka mozliwosc) czy jkest to oddzielny obieg??
Kolejne pytanie to jaki olej zastosowac do skrzyni biegow?? Jest to 5 biegowy manual w W124 sedan z '89. Niestey symbolu skrzyni nie podam bo jak juz wspomnialem nie znam sie na tym tak mocno. Moje ostatnie pytanie to ile moze taki zabieg kosztowac??

Pytam sie poniewaz od niedawna z mojej skrzyni wydobywaja sie dziwne dzwieki tzn caly czas czuc wibracje na drazku na biegu jalowym i taki stlumiony jakby cykliczny metaliczny dzwiek. Czy to moze byc spowodowane brakiem oleju??

_________________
W124 2.5D '88

S124 2.5TD '90 Sport - ex

Gdyby Pan Bog byl za przednim napedem to by ludzie na rekach chodzili.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 1:39 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Absolutnie nie ma możliwości aby olej z silnika dostał sie do skrzyni i odwrotnie. Sa to dwa osobne układy. Pukać może wydech łożysko oporowe lub jakaś osłona.... Ale jeśli drążek wibruje wydaje mi sie ze padła Ci jakaś poduszka pod skrzynią :)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 10:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
skrzynie zalewa się czerwonym olejem ATF (np MOBIL ATF 220) taki sam leje się do automatycznych skrzyni, o ile dobrze pamiętam to wchodzi go około 1,5 L i trzeba go wymieniać mniej więcej co 30tys

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 4:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
janus pisze:
skrzynie zalewa się czerwonym olejem ATF (np MOBIL ATF 220) taki sam leje się do automatycznych skrzyni,


Janus nie wprowadzaj w błąd. Było pisane kilka razy na temat oleju do manuala i NIE JEST TO TEN SAM ATF CO DO AUTOMATÓW!

Polecam opcje szukaj i hasło "suffix". Siara...i wszystko jasne. [zlosnik]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 5:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
janus pisze:
skrzynie zalewa się czerwonym olejem ATF (np MOBIL ATF 220)


Nie ATF 220 tylko ATF 200 ktory spelnia norme suffix-A. Jesli zalejesz ATFem do automatu to synchronizatory nie beda nalezycie chronione.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 5:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
MercSwir pisze:
Absolutnie nie ma możliwości aby olej z silnika dostał sie do skrzyni i odwrotnie
W wiekszosci samochodow rzeczywiscie tak jest ale w latach 80-tych byly silniki, a wlasciwie bloki napedowe, Peugeota (chyba 305), w ktorych skrzynia biegow smoarowana byla olejem silnikowym.
Croolick pisze:
janus pisze:
skrzynie zalewa się czerwonym olejem ATF (np MOBIL ATF 220) taki sam leje się do automatycznych skrzyni,
Janus nie wprowadzaj w błąd. Było pisane kilka razy na temat oleju do manuala i NIE JEST TO TEN SAM ATF CO DO AUTOMATÓW!
To po pierwsze. Po drugie oleju w mechanicznych skrzyniach biegow sie NIE WYMIENIA. Chyba, ze zachodzi koniecznosc naprawy skrzyni.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 5:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
janus pisze:
skrzynie zalewa się czerwonym olejem ATF (np MOBIL ATF 220)


Nie ATF 220 tylko ATF 200 ktory spelnia norme suffix-A.

Croolick pisze:
NIE JEST TO TEN SAM ATF CO DO AUTOMATÓW!


Nie zupelnie, ATF z norma suffix-A rowniez jest olejem do automatycznych skrzyn begow.

kielbik pisze:
Peugeota (chyba 305)


205

kielbik pisze:
Po drugie oleju w mechanicznych skrzyniach biegow sie NIE WYMIENIA.


Poniekad masz racje tyle ze producent nie koniecznie musial przewidzec ze auta jego produkcji beda jezdzic po 20 lat i wiecej. Olej jak najbardziej nalezy zmieniac gdy jego stan jest juz kiepski. W nowych autach tez podaja zmiane oleju co 30kkm i moim skromnym zdaniem jedyne do czego to prowadzi to szybsze zuzywanie sie silnikow a co za tym idzie nowe auta sie sprzedaja lepiej. Skoro w moim silniku olej o przebiegi 12kkm gwaltownie traci swe wlasciwosci (zminiejszone cisnienie oraz nieproporcjonalny pobor oleju) to nie sadze zeby w nowych motorach (znacznie bardziej wysilonych) ten proces nie zachodzil.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 5:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Cytuj:
NIE WYMIENIA. Chyba, ze zachodzi koniecznosc naprawy skrzyni.




taaaaaaaaaa a swistak jezdzi i niewymienia oleju w skrzyni :lol: tak samo jak niewymienia sie w moscie tylko potem siadają mosty,we wspomaganiu tez sie niewymienia itp....W nowych skrzyniach MB tez sie niewymienia [zlosnik] do 150 tyskm skrzynia chodzi super i jest potem naprawa połaczona z wymianą oleju :lol: Kielbik a po kija jest korek spustowy w recznych skrzyniach? przeciez jak juz łozyska sie rozleca i skrzynia itak bedzie rozbierana to mechanik przy rozbieraniu by sobie wylał :lol: no chyba nietwierdzisz ze zrobili korek tylko do napraw kapitalnych skrzyn biegow? [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 6:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 10:08 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Kłodzko,Stuttgart
W książce serwisowej od sprintera cdi jest napisane,że olej w moście należy wymienić po 300 tys.km lub po 10 latach.Nie pamiętam czy w skrzyni też,sprawdzę to.

_________________
W123 250
W116 280SE
W126 420SE
W126 420SEC
313 CDI-ex
316 CDI Maxi SprintShift
319 CDI
W215 CL500


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 6:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
kielbik pisze:
Po drugie oleju w mechanicznych skrzyniach biegow sie NIE WYMIENIA


Się wymienia co 60tys. Takie instrukcje dawał MB do 124 w poczatkach produkcji. Potem tego zaniechali. Tu sobie możemy dyskutować z jakich powodów.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 6:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Croolick pisze:
Tu sobie możemy dyskutować z jakich powodów.


Ciekawie sie skalada ze wiekszosc W124 naprawde w dobrym stanie i zadbanych na tym forum to auta sprzed '90 mozna by sie dopatrzyc jakiej zaleznosci w tym wzgledzie [zlosnik]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 6:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
MERCEDES 4 EVER pisze:
Kielbik a po kija jest korek spustowy w recznych skrzyniach? przeciez jak juz łozyska sie rozleca i skrzynia itak bedzie rozbierana to mechanik przy rozbieraniu by sobie wylał no chyba nietwierdzisz ze zrobili korek tylko do napraw kapitalnych skrzyn biegow?
Wiesz co? na glupie pytanie glupia odpowiedz: korek spustowy w skrzyniach mechanicznych jest po to zeby przy zlomowaniu samochodu nie trzeba go bylo odwracac do gory kolami i ewakuowac oleju przez odpowietrznik. Jest co najmniej 100 roznych przyczyn dla ktorych trzeba naprawiac skrzynie i zwykle przed tym wypada spuscic olej. Jak trzasnie durny uszczelniacz to bedziesz sciagal pelna skrzynie? Jeszcze nie widzialem urzadzenia technicznego wypelnionego czynnikiem technologicznym bez mozliwosci ewakuacji tego czynnika. To wymuszaja chocby przepisy ochrony srodowiska, o czym jako diagnosta powinienes wiedziec.

Niby co ma sie zuzywac w oleju w mechanicznej skrzyni przekladniowej? Proces starzenia oleju i wytracanie koksu zachodzi w temperaturach, ktore normalnie w skrzyniach ani dyferencjalach nie sa osiagane (powyzej 80°C). Ponadto ani olej w skrzyni ani w dyferencjale nie sa narazone na dzialanie agresywnych produktow spalania, z ktorymi borykac sie musi olej silnikowy (zwiazki siarki, sadza, pyl z powietrza doprowadzanego do komory spalania). Lozysko jak ma sie rozleciec to sie rozleci bez wzgledu na przebieg oleju. Znacznie wieksze znaczenie ma dlugotrwale przeciazanie ukladu napedowego, co w spoleczenstwie specjalizujacym sie w ciaganiu lawet zdarza sie czesciej niz mogli to przewidziec konstruktorzy :). Zajechalem juz pare samochodow ale jeszcze w zadnym nie udalo mi sie zakapic skrzyni czy dyfra, ktore, jak powszechnie wiadomo, sa najtrwalszymi elementami samochochodu (nie zebym sie specjalnie staral: nie wymienialem tylko oleju a i lawete tez zdarzalo mi sie ciagac :P). Zdarzaja sie oczywiscie samochody, w ktorych skrzynie nie wytrzymuja duzych przebiegow. Typowym przykladem sa VW T2 czy Saaby 900 pierwszej generacji ale to wynika z faktu, ze one wlasnie byly notorycznie przeciazane: zaprojektowano je do przenoszenia stosunkowo niewielkich mocy a potem zestawiano z mocniejszymi silnikami. Wymiane oleju w mechanicznych skrzyniach niektorzy producenci zalecaja jedynie w przypadku eksploatacji pojazdu w utrudnionych warunkach, np. Taxi, samochody policji, jazda w terenie - wiadomo, kurz zawsze sie dostanie, ect.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 6:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
ostatnio spotkałem się z opinią pana Mechanika na temat wymian oleju w mechanicznych skrzyniach biegów.
Na moją sugestię, że VW nie przewiduje wymiany w skrzyni biegów odpowiedział następującymi słowami, cytuję " w normalnym kraju po 80kkm wymienia się tarcze sprzęgła, a przy okazji uszczelniacze w silniku, bez względu na to co się tam z nią dziej, a przy tym zabiegu przed zdjęciem skrzyni spuszcza się z niej olej, mając ja na wierzchu wymienia się uszczelniacze i łożyska i mamy na następne 80kkm spokój, dlatego tam samochody jeżdżą bezawaryjnie i nie zostawiają plam w miejscach postoju :), czyli nie ma potrzeby wskazywania terminu wymiany oleju, zostanie on naturalnie wymieniony podczas innych czynności obsługowych ".
W związku z tym, że mechanik stary i doświadczony, i widział w swoim życiu nie jedno skłaniam się, aby wierzyć jego słowom na temat oleju i manualnej skrzyni biegów.

Reasumując - olej wymieniany jest, ale nie koniecznie musi to być wykazane w czynnościach obsługowych samochodów.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 6:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kielbik pisze:
Jeszcze nie widzialem urzadzenia technicznego wypelnionego czynnikiem technologicznym bez mozliwosci ewakuacji tego czynnika



Opel nie robil korkow [zlosnik]

kielbik pisze:
Proces starzenia oleju i wytracanie koksu zachodzi w temperaturach, ktore normalnie w skrzyniach ani dyferencjalach nie sa osiagane (powyzej 80°C)


to tak jakby mowic ze w silniku proces spalania zachodzi w temp 90* bo tyle ma czynnik chlodzacy. Olej zuzywa sie chocby poprzez dzialanie czynnikow atmosferycznych czyli skraplania sie wody na skutek zmiany temp.
skoro olej sie nei starzeje to po co go zmieniac w automacie, tam tez nie ma wysokich temp ? Olej jest tluszczem ktory chocby przez uplyw czasu podlega rozkladowi . Ponadto w mechanicznej skrzyni wystepuje scieranie elementow wspolpracujacych i to wszystko potem sobie plywa w oleju.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 7:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Cytuj:
To wymuszaja chocby przepisy ochrony srodowiska, o czym jako diagnosta powinienes wiedziec.

Niby co ma sie zuzywac w oleju w mechanicznej skrzyni przekladniowej? Proces starzenia oleju i wytracanie koksu zachodzi w temperaturach, ktore normalnie w skrzyniach ani dyferencjalach nie sa osiagane (powyzej 8i silnikami. Wymiane oleju w mechanicznych skrzyniach niektorzy producenci zalecaja jedynie w przypadku eksploatacji pojazdu w utrudnionych warunkach, np. Taxi, samochody policji, jazda w terenie - wiadomo, kurz zawsze sie dostanie, ect.


jestes jeszcze młody masz jeszcze czas popracowac jako mechanik porozbierac skrzynie i mosty w ktorych nikt niezmienial oleju [zlosnik] wtedy zobaczysz co jest w oleju i czy sie zuzywa czy nie:lol: I zaręczam ze olej w skrzyni rozgrzewa sie praktycznie tak samo jak w silniku ;) Roadrunner wyjazsnił Ci juz wiecej... A i mozna oczywiscie i niezmieniac ale to trzeba wtedy uzywac auto po niemiecku -Czyli kupujemy nowe -100-200 tys km i sprzedajemy i niech sie martwi ktos inny :lol: Myslisz czemu w nowych autach padają silniki turbiny itp? Odpowiedz- oleje LONG LIFE z terminami miedzy wymianami 50 tys km :lol: Acha i jest jeszcze jeden myk,do skrzyn mercedesa były zwykłe oleje minerały ktore sie wymienia a niektore firmy miały oleje SYNTETYCZNE ktore faktycznie w manualach mozna spokojnie eksploatowac te 150-200 tys km.Wogole to co to za dyskusja na temat 1 czy 1,5 litra oleju wymianiego raz na 60 tys km czyli najczesciej co dwa lata w wiekszosci wypadkow....to groszowe sprawy a skrzynia dłuuuuuzej pochodzi...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl