MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 7:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 02, 2007 5:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:03 pm
Posty: 13
Witam ostatnio zauważyłem że auto źle pracuje na benzynie, na LPG ok okazało się że to sonda Lambda.Mimo że na LPG jest ok to zauważyłem większe spalanie o ok 2l/100km czy może to być spowodowane uszkodzoną sondą?
Proszę o pomoc


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 5:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
jesli masz instalacje sterowana ze sterownikiem elektronicznym to oczywiscie ze bedzie to wplywalo na spalanie.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 6:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:03 pm
Posty: 13
Instalacja na gaźniku MB 1986 2.0 .Nie jestem pewien czy jest tam jakiś sterownik.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 6:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Jesli przechodzi przeglad normalnie to powinien tam byc jakis sterownik.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 7:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:03 pm
Posty: 13
Ok pomijając sterownik jakie jeszcze mogą być objawy.
Czy auto traci na mocy.
Jesli sonda jest uszkodzona to dlaczego na LPG nic się nie dzieje w sensie nie przerywa nie szarpie.
Natomiast na benzynie szarpie przerywa i kopci.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 7:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
Natomiast na benzynie szarpie przerywa i kopci.


To raczej masz nie tylko sonde uszkodzona.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 7:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:03 pm
Posty: 13
Więc co jeszcze może wchodzić w grę.
Czy jeśli wymienię sondę to szarpanie ustąpi?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 9:28 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Moja szklana kula mowi, ze nie ustapi ale i tak wymienic trzeba :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 9:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Z ciekawości spytam: skąd w gażnikowym silniku sonda skoro we wtryskowych (K-Jet) nie było??? Pojawiły się chyba dopiero w KE-Jet :-?

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 7:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:03 pm
Posty: 13
Nie wiem skąd ale jest ;)
Podam nr VIN może wtedy coś sie wyjaśni
WDB1240201A248650


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 9:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
620 - emission control system, ECE version with catalyst technique (from 01.09.1983 to 28.02.1985).

To chyba wyjasnia obecnosc sondy lambda w tym samochodzie... Jezeli dobrze kojaze, to w tym silniku jest gaznik Pierburg 2EE

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 04, 2007 11:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
catalyst technique (from 01.09.1983 to 28.02.1985).

W 124 lapalo sie na ten okres?
W ogole W124 byly dostepne w gazniku?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 04, 2007 11:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
holyfido pisze:
W ogole W124 byly dostepne w gazniku?


Byly pierwsze produkowane modele z silnikiem np. zwyklym 200 (bez E) - to byly wersje gaznikowe.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 04, 2007 7:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Cremek pisze:
Byly pierwsze produkowane modele z silnikiem np. zwyklym 200 (bez E) - to byly wersje gaznikowe
M102 z gaznikiem produkowany byl do maja 1990 roku - glownie na rynki tak wysokorozwinietych krajow jak np. Polska :)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 08, 2007 7:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:03 pm
Posty: 13
Panowie dziekuję za wszystkie rady.Mam jeszcze jedną prośbę, a właściwie pytanie.
Jeżeli wymiana sondy nie pomoże to jakie mogo być jeszcze przyczyny szarpania na benzynie(mam tylko nadzieję że to nie pierścienie i głowica)


Ostatnio zmieniony ndz wrz 16, 2007 6:17 pm przez michal_jg, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl