MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 7:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 05, 2007 7:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Witam!
W porzednim poscie pisalem o moich problemach z ładowaniem akumulatora, elektryk wymienił mi regulator napięcia teraz ładuje.
Ale mam zapytanie, bo po jakimś czasie jazdy ok.1 godz. podniosłem maskę dotknąłem ręką akumulatora z przodu i był ciepły... CZY TO NORMALNE..?
Czy jak jest akumulator rozładowany i tak jak w moim przypadku później podczas jazdy się ładuje to czu to jest normalne żę obudowa akumulatora jest ciepła...???? Jak sądzićie..???
P.s Czy ktoś może się orientuje ile kosztuje (tak około) regulator napięcia alternatora do mercedesa 124 ..???


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 05, 2007 7:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
pewnie, ze sie grzeje. woda destylowana sie grzeje. przyklad?: jak podlaczasz akumulator pod prostownik np. na cala noc lub dluzej, to odkreca sie korki od cel, dlatego, ze przy dlugim ladowaniu woda moze sie zagotowac. jak nie odkrecisz korkow, akumulator moze sie zamienic w maly granat odlamkowy [zlosnik] , a to za sprawa cisnienia pary, ktora wydziela sie podczas wrzenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 05, 2007 7:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Acha, rozumiem! Pytam się dlatego bo kiedyś miałem maluszka 126p i tam jak wymieniałem ten regulator napięcia to kiedyś po wymianie mi za mocno ładował że aż się gotowało...
I nie wiedziałem czy teraz nie mam podobnie, ale w końcu wymieniał mi to elektryk we wrocku, mam nadzieję że dobrze zrobił i wie co założył..

A ile taki regulator do mietka kosztuje np. w sklepie..? (pytam się z czystej ciekawości). <br>Dodano po 19 minutach.:<br> A ile taki regulator do mietka kosztuje np. w sklepie..? (pytam się z czystej ciekawości).


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 05, 2007 8:43 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
superbzorr pisze:
kiedyś po wymianie mi za mocno ładował że aż się gotowało...



azamat pisze:
akumulator moze sie zamienic w maly granat odlamkowy [zlosnik] , a to za sprawa cisnienia pary, ktora wydziela sie podczas wrzenia.


Nie piszcie bzdur Panowie! To nie jest GOTOWANIE tylko GAZOWANIE: róznica jest zasadnicza! Akumulator który sie ZAGOTUJE jest do wyrzucenia. A "cisnienie pary" to już kompletna bzdura [zlosnik] Każdy korek ma odpowietrznik (w przypadku akumulatora bezobsługowego cele połączone są wspólnym kanałem odpowietrzającym) i w zasadzie jeżeli prąd ładowania jest właściwie dobrany nie ma potrzeby odkręcania korków. Akumulator rozładowany (niezasiarczony) ma prawo się zagrzać po pewnym czasie po uruchomieniu pojazdu (nie powinna być przekroczona temperatura ok. 40 stopni)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 05, 2007 8:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
OK!!! ROzumiem, logicznie myśląc jest tak jak w/w Pan pisze.
Akumulator miałem kompletnie rozładowany a po wymianie regulatora napięcia i przejechaniu ok. 20km jak dotknąłem dłoniu obudowy akumulatora to była ciepła...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 8:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
superbzorr pisze:
OK!!! ROzumiem, logicznie myśląc jest tak jak w/w Pan pisze.
Akumulator miałem kompletnie rozładowany a po wymianie regulatora napięcia i przejechaniu ok. 20km jak dotknąłem dłoniu obudowy akumulatora to była ciepła...


W ten sposob zniszczysz sobie akumulator (juz pewnie stracil czesc pojemnosci) - rozladowanego nie nalezy ladowac w samochodzie a jezeli juz to nalezy ladowac na niskich obrotach.
Nie dziwne, ze sie grzal - alternator dawal z siebie wszystko, zeby podniesc na nim napiecie (prad ladowania pewnie 40-50A)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 11:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a czy 90A alternator do aku 60 nic mu nie zaszkodzi? [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 12:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Co komu zaszkodzi; alternator, autorowi watku, czy moze akumlator wlascicielowi pojazdu (...z akumlatorem na jajach jeszcze nikt nie klamal...) ;-) ?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 6:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
TReneR poważne pytanie było a nie! [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 3:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Nie zaszkodzi.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl