Arch pisze:
Model: W124 300D Automat 1991 r.
Podczas dłuższego postoju w deszczu, a następnie po ruszeniu i przejechaniu kilkudziesięciu metrów nadal w deszczu zapaliły się praktycznie wszystkie kontrolki deski (rezerwa, ABS, olej, ładowanie itd. <<pr>>). Po dodaniu gazu kontrolki przygasały; zdażyło się, ze tylko się żarzyły.
Mógł sie posliznąć pasek - jednak to trwa krótko, i pisk jest słyszalny.
Arch pisze:
Wcześniej, przed całą sytuacją, 3-krotnie zapaliła się kontrolka (o ile się nie mylę) oleju, pomarańczowa, druga na lewo od cyfrowego wskaźnika temperatury na dole deski. Po ok. 15min jazdy wszystko wróciło do normy.
Nie widzę związku z kontrolką ładowania
Arch pisze:
Moje pytanie - czy model ten posiada jakąś bolączkę w postaci zawilgacania się kabli bądź jest jakaś wiązka najbardziej na to narażona, czy przyczyna raczej nie jest tak oczywista i bardziej związana z eksploatacją samochodu w taki lub inny sposób przez poprzednich właścicieli?
Nie posiada. Zacznij od sprawdzenia długości szczotek w regulatorze napięcia.
Arch pisze:
Kolejne pytanie: czy w/w kontrolka oleju (grafika z dozownikiem oleju, pod nim grafika fali) jest kontrolką oleju silnika? Jeżeli tak, czy informuje ona o poziomie na bagnecie, ciśnieniu w silniku czy ciśnieniu na pompie?
Informuje (jak jest sprawna) o poziomie oleju w misce olejowej (czyli innymi słowy - na bagnecie)
Arch pisze:
Trzecie pytanie: Znalazłem (!) w samochodzie system centralnego zamka, pod kanapą znajduję sie całe sterowanie i odbiegające od niego zółte kable - niestety - zamek nie działa i nie wiem jaka może być tego przyczyna. Wnioskuję, że prawdopodobnie drzwi kierowcy, które sterują zamkiem, nie dostają prądu lub wadliwa może być pompa centralnego? Może znacie sposób jak można ją zdiagnozować w warunkach bardziej domowych, niż warsztatowych?
Zamek wysterowywany jest nie tylko z drzwi kierowcy, ale również przednich drzwi pasażera oraz zamka klapy bagażnika (oczywiście mówimy o zamku oryginalnym). Jeżeli potrafisz, to na początek sprawdź, czy do pompki dochodzi zasilanie (płaska wtyczka, kable czerwony z białym paskiem i brązowy) Najlepiej zrób to zwykłą kontrolką, bo woltomierz cyfrowy w tym przypadku może nieźle ocyganić.
Arch pisze:
do wymiany mam również na pewno 1 świecę (raczej lepiej wymienić komplet, niz 1 sztukę?).
Lepiej kup jedną porządną, niż komplet badziewia. Nie ma podstaw aby w aucie o większym przebiegu wymieniać komplet. To nie są świece zapłonowe.
Arch pisze:
Z góry dzięki za odpowiedzi, wyrozumiałość i cierpliwość dla nowicjusza w dziedzinie

Wyrozumiałość nie jest konieczna: podszedłeś bardzo rzetelnie do opisania swoich samochodowych problemów
