MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 7:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 06, 2007 10:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 6:06 pm
Posty: 21
Help, coś mnie gryzie:
Czy z odłączonym sterowaniem podciśnieniowym turbina jest otwarta czy zamknięta? Jak zachowuje sie samochód gdy odłączymy sterowanie turbiną?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 12:32 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
odłącz i zobacz czy gwiżdże

zazwyczaj bez obciążonego silnika turbina spoczywa, więc można się domyślać, że brak sterowania = brak turbiny - no chyba że źle myślę (w co wątpię)

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 9:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 6:06 pm
Posty: 21
Wprawdzie nie mam tego silnika do dyspozycji ale odłącze w nowym vito.

Gdzie mogę znaleźć dane na temat przebiegu ciśnienia doładowania, jakieś wykresy silnika?? bardzo mi są potrzebne :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 10:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A nie jest tak. ze sterowanie podcisnieniem to jest tzw "waste gate" czyli ograniczanie cisnienia doladowania. Przy odcieciu podcisnienia cisnienie doladowania nie jest ograniczane poprostu... mozna zrolic solie kuku...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 11:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 6:06 pm
Posty: 21
Własnie tak podejrzewam, ze bez sterowania turbo będzie waliło na maksa.
A co by oznaczało to >kuku<? :)
Wiem że ludziska wsadzaja do tego silnika mechaniczną pompę od 300TD ze 124 i jakos to hula dalej. A wężyk od siłownika turbiny chyba podłączaja do dolotu przed turbiną. Czyli jak mocno ssie tworzy się podciśnienie a to porusza siłownik i "zdusza" turbinę. W teorii.
Ja bym chciał jednak zrobić prawdziwą regulację z zaworkiem podcisnieniowym i czujnikiem ale nie mam pojęcia jakie tam mają być nadciśnienia za turbo w zależności od obrotów i obciążenia. Potrzebuję jakichś danych :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 08, 2007 8:51 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
sa roznego rodzaju turbiny i roznego rodzaju zawory sterujace. W jednym silniku zawor steruje zaworem ktory przepuszcza spaliny poza turbina zmniejszajac doladowanie w innym podobny zawor steruje geometria lopatek a co za tym idzie sila doladowania. <br>Dodano po 38 sekundach.:<br> sa roznego rodzaju turbiny i roznego rodzaju zawory sterujace. W jednym silniku zawor steruje zaworem ktory przepuszcza spaliny poza turbina zmniejszajac doladowanie w innym podobny zawor steruje geometria lopatek a co za tym idzie sila doladowania.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 08, 2007 10:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
We wspólczesnych silnikach samochodowych maksymalne cisnienie doladowania wacha sie w okolicach 0.6-0.8 bara.Nie mówimy oczywiscie o silnikach wyczynowych.Przy turbinach ze stałą geometrią łopatek zawor upustowy jest sterowany podcisnieniem z kolektora ssącego.Testowałem swojego czasu oszukiwanie podcisinieniem tego zaworu w celu podniesienia cisnienia doladowania skutek rozerwalo na strzepy wąz ssący gumowy zbrojony siatką metalową.Zeby profesjonalnie to zrobic trzeba zmienic zawór w turbinie i dokonac korekty na dawce paliwa <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Aha dwie różne bajki diesel czy benzyna.Pisałem o benzynie i wazna kwestia odprężenie silnika przy takich zabawach oraz pilnowanie prawidłowego skladu mieszniki paliwowej.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 08, 2007 11:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Waldi pisze:
podcisnieniem z kolektora ssącego


Mowienie o podcisnieniu w kolektorze ssacym w silniku doladowanym jest lekka herezja

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 08, 2007 2:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 6:06 pm
Posty: 21
Rozumiem że chodziło o połączenie z turbiny do dolotu (przez intercooler) gdzie panuje nadciśnienie.

Mowa cały czas o silniku 300TD (OM606). Regulowana jest najprawdopodobniej (dokładnie nie widać z zewnatrz) kierownica w turbinie siłownikiem podciśnieniowym. Zrobię taką regulację w oparciu o czujnik nadciśnienia i elektrozawór. Ten sam komp będzie realizował sterowanie pompy wtryskowej ale spróbuję tylko na podstawie obrotów, bez zdejmowania pozycji dźwigni. Przy okazji jest nadzieja na podniesienie mocy ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 08, 2007 8:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
roadrunner pisze:
Waldi pisze:
podcisnieniem z kolektora ssącego


Mowienie o podcisnieniu w kolektorze ssacym w silniku doladowanym jest lekka herezja

Przepraszam oczywista gafa z kolektorem.Podcisnienie w ukladzie dolotowym przed turbiną.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 09, 2007 12:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 16, 2007 7:38 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Sz-cin
[quote="master"][/quote]

A ty ze swoim skryptem na IP i system to chyba pomyliłeś fora. Podawaj jesze orientancyną długość penisa każdego z użytkowników. Soorry za OT ale chwalenie się wiedzą o Picasso nieco mnie zdziwiło :-?

_________________
S210 300TD
W124 2.0D 88 Automatic ex.t.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl