MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 7:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 06, 2007 12:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
Mam pytanie odnosnie demontazu glowicy czy trzeba demontowac kolektor ssacy ,po wyjeciu walka doszedl problem ze srubami pod kolektorem wydechowym niema dojscia czy moze ktos mi poradzic krok po kroku jak ta cholerna glowice wymontowac .A wszystko kuzwa przez zerwany gwint pod swiece.serdeczne dzieki.Marcin W126 500SE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 7:34 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Zerwany gwint do swiecy naprawisz w dobrym warsztacie bez demontazu glowicy

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 10:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
Bylem u mechanika we Wroclawiu co naprawia gwint na aucie niestety nie podjal sie za malo miejsca [druga swieca od strony skrzyni]co tu gdybac glowica juz jest popuszczona niema odwrotu.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 2:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
gustawW126500SE pisze:
druga swieca od strony skrzyni

Trza było powiedzieć, to bym Ci zrobił w jakiś wolny weekend. Przerabiałem u siebie w 560-tce, więc wiem, że się da, choć ciężko jest faktycznie... Mi mechanik marudził już na 2 cylindrze.

Co do wyjęcia głowicy, to faktycznie nie ma wyjścia i trzeba kolektor ssący wywalać. A co do wydechowego, to też się da. Nie ma wyjścia i konieczna jest ostra gimnastyka. Rozbierałem głowice w V8 już kilka razy i za każdym razem jest równie sympatycznie.
Na dole kolektora wydechowego są nakrętki nr klucz 12. Najlepiej mieć podgięty płasko-oczkowy z grzechotką. Tylko solidny, bo przy pierwszym zerwaniu los badziewia jest przesądzony. Trzeba wejść pod auto i jazda. Ja zawsze na leżąco, bo kanał mam za mały...

A ha, żeby wyjąc kol. wydechowy przynajmniej ja wykręcałem środkową śrubę z poduszki silnika i podnosiłem daną stronę silnika. Wtedy kolektor w miarę luźno schodzi ze szpilek.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 3:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
cholera moglem napisac na forum koszt bylby mniejszy a juz nie muwie o czasie i nerwach a i dobrej wodeczki bysmy sie napili hehe. Dzieki za pomoc wieczorem przyjedzie moj mechanix i dzialamy moze damy rade


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 08, 2007 8:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Mor pisze:
Co do wyjęcia głowicy, to faktycznie nie ma wyjścia i trzeba kolektor ssący wywalać.

Nieprawda- wystarczy po obu stronach go popuścić i podnieść!

Mor pisze:
A ha, żeby wyjąc kol. wydechowy przynajmniej ja wykręcałem środkową śrubę z poduszki silnika i podnosiłem daną stronę silnika.

Ja wyciągałem bez problemów z 560. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> aha i pamietaj ze głowice trzymają też te śruby od wałka rozrządu, nie wszystkie, ale jedna strona tak!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 08, 2007 9:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
glowica juz wyjeta poszlo w miare sprawnie nie trzeba demontowac kol.wydechowego sruby od glowicy ktore sa pod kolektorem poszly imbusem katowym [zakonczony tzw.kulka]2 gwinty pod swiece byly uszkodzone dzis odebralem glowice z naprawy.Wroclaw firma Cezar ul.Torunska 72. Silnik przed naprawa glowicy troche szarpal na wolnych ,po wyjeciu kol.ssacego okazalo sie ze 2 przewody podcisnieniowe nie sa podpiete[w okolicy przepustnicy]mam nadzieje ze bedzie poprawa.Teraz czekam na uszczelki i mysle ze moja Gwiazda wyjedzie z gazazu w polowie tygodnia pozdrawiam Marcin.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 08, 2007 10:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
bary123ce pisze:
Mor napisał:
A ha, żeby wyjąc kol. wydechowy przynajmniej ja wykręcałem środkową śrubę z poduszki silnika i podnosiłem daną stronę silnika.

Ja wyciągałem bez problemów z 560.


A to zależy jaki masz typ kolektorów. Przy moim nie ma szans bez puszczenia silnika z poduszki zdjęcia kolektorów ze szpilek. Ja mam ten kolektor dzielony, czyli w zasadzie po dwa oddzielne na stronę. Bez podniesienia danej strony silnika nie zsunie się ich ze szpilek dolnych, no może jakby na siłę...

Co do kolektora ssącego, to mi się dużo wygodniej zakładało potem głowice, tym bardziej, że ściągałem obie więc zostawienie kolektora nic by mi nie dało. Poza tym zakładanie głowicy, przeciąganie łańcucha itd było dla mnie mało wygodne jeszcze z kolektorem. Tym bardziej, że po odkręceniu go od głowicy wychodzi cały bez potrzeby większego rozbierania (np. musiałem wykręcić wtryskiwacz rozruchowy, żeby dostać się do śruby).

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 10, 2007 8:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ja mam pojedynczy kolektor więc widocznie tu mamy różnicę

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl