MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 1:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 12, 2007 9:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
Witam,

Ogladajac zdjecia 124 w dieslu na sprzedaz zauwazylem ze mam obok silnika o jeden zbiorniczek wiecej i nie wiem do czego on sluzy.
To ten:
Obrazek

Po co on tam jest? Szukalem w EPC ale nie wiem do jakiego ukladu (modne slowo) on nalezy.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
należy do "ukladu" NIVO... [zlosnik]

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
Ale ja nie mam Nivo.
Jakbym mial to by po drugiej stronie cos bylo a nie ma
Obrazek

VIN:WDB1241301A628028 nie wykazuje Nivo

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Masz rację...
Hmmm...
Sam jestem ciekaw co to...
Swoją drogą to ten zbiorniczek którego nie masz, nie musi byś od NIVO, może być od ASD lub 4MATIC

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
No wlasnie sugestia ze to NIVO uruchomila pewne skojarzenia. Skoro NIVO jest z tylu a ja tego bajeru nie mam to moze ten zbiorniczek nadal sluzyc do czegos w okolicach tylnego mostu. No i zalapalem ze to ASD (ktore mam ale chyba nie dziala).

No to mam pytanie o ASD. Czy jak na piaszczystej drodze, takiej ze skrecone kola nie maja wplywu na kierunek jazdy, wdepne gaz to powinnien sie on zalaczyc? Kontrolka dziala przy odpalaniu ale nigdy nie zaswiecila w czasie jazdy. Na mokrej trawie tez nie.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
ASD powinien się załączyć zawsze gdy któreś z napędzanych kól traci przyczepność, nawet podczas palenia gumy na suchym asfalcie [zlosnik]
sprawdzałem [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2007 9:51 pm przez trocin, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
gdybyś miał uszkodzone ASD to chyba kontrolka paliła by się cały czas. chyba bo nie jestem pewien. pozdro

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 10:21 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 30, 2007 1:48 pm
Posty: 33
No chyba że nie ma kontrolki (żaróweczki w środku) :roll:

_________________
W124 250D 93r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 10:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
Kontrolka swieci sie na przekreconym kluczyku a po odpaleniu gasnie, czyli sprawna zarowka jest.
Wiem od poprzedniego wlasciciela ze jeden czujnik byl uszkodzony ale zostal wymieniony, tyle ze baczek na mokrej trawie nie wykazal dzialania ASD. Na piaszczystej drodze pare razy depnalem, obroty skoczyly dwukrotnie, samochod praktycznie nie przyspieszyl a kontrolka ASD ani trojkacik nie zaswiecily sie.

Bede musial w wolnej chwili zwierac te kabelki i liczyc migniecia kontrolki.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 10:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Czyli to jest od ASD. Wczoraj oglądałem 300CE '87 i miał ten zbiorniczek i miał ASD. Czy fakt posiadania NIVO oznacza jakąś dodatkową kontrolkę we wnętrzu albo jakiś przełącznik, suwak??

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 11:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
boze [szalone] było juz o tym na forumie.Ten zbiornik na 1 foto jest z 1 serii...2 seryjne miały juz te zbiorniki koło ABS.Zbiorniki te wystepują gdy jest choc jeden z systemow typu ;nivo lub ASD

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 11:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Huzar pisze:
obroty skoczyly dwukrotnie, samochod praktycznie nie przyspieszyl a kontrolka ASD ani trojkacik nie zaswiecily sie.


To na bank coś uwalone. Poczytaj sobie co i jak.

***Zarówno ABS, jak i ASD posługują się trzema, tymi samymi czujnikami: dwa z przodu, jeden, na wale napędowym z tyłu. Opcja działania ABS jest przeważnie ogólnie znana, skupię się na ASD. Pierwszym warunkiem zadziałania układu jest brak sygnału z hamulca, czyli z wyłącznika nad pedałem, układ wtedy wie, że auto nie hamuje, ew. rusza. Drugi warunek to odczytany z czujników poślizg kół tylnych względem kół przednich, przykładowo przednie koła stoją, np. zaspa lub lód , któreś z tylnych się kręci, lub obydwa, układ nie wie które, bo czyta sygnał z wału napędowego, ale dla zadziałania układu nie jest to istotne. Istotne jest to, że w tym momencie działają na układ napędowy wyłącznie siły pochodzące od silnika, bo brak jest sygnału hamowania, czyli nie ma sił pochodzących od hamulca. Jeżeli tylko prędkość obrotowa kół będzie odczytana w zakresie 2-38 km/h zostanie załączona blokada tylnego mostu całkowita, trzeba dodać że tylny most ASD bez sygnału blokady pracuje cały czas z blokadą na poziomie 35 procent, czyli z blokadą częściową, dopiero sygnał uaktywnia blokadę pełną. Blokada zostanie załączona w tym zakresie prędkości, jeżeli różnica średniej prędkości kół przednich w porównaniu do tylnych będzie większa niż 2 km/h. W zakresie 38-100 km/h przy różnicy prędkości 2km/h blokada nie zadziała, zostanie natomiast zaświecony trójkąt ostrzegawczy, przy prędkości pow. 100 km/h różnica prędkości zostaje zmieniona z 2 km/h na 2procenty z prędkości rzeczywistej, co oczywiście powoduje jedynie komunikat w postaci trójkąta na tablicy wskaźników. Ponieważ poszczególne elementy tylnego mostu obliczone są na wytrzymanie max sił pochodzących od silnika, i w zasadzie takie jest ich przeznaczenie, przy niekontrolowanym załączeniu blokady w przypadku pojawienia się sił pochodzących od hamulca, które są dużooooooo większe może nastąpić przekroczenie wyliczonej wytrzymałości półosiek i elementów tylnego mostu. Przykład? Zalecenie fabryczne: w przypadku badania hamulca pomocniczego na stanowisku rolkowym: Zapłon nie powinien być załączony! Ponieważ rolki kręcą się zazwyczaj pow. 3 km na godzinę, przednie koła stoją, tylne się kręcą, blokada się załącza, i dalej jest tak: jeżeli jedna strona jest sprawna to siła hamująca zostaje przekazana bezpośrednio z tarczy hamulca na koło. Jeżeli jednocześnie druga strona jest niesprawna, to ponieważ blokada się załączyła, całkowita siła potrz ebna do wyhamowania rolek musi zostać przeniesiona z koła ze sprawnym hamulcem, poprzez półośki i dyferencjał do koła z hamulcem uszkodzonym, a jak już wspomniałem siły hamujące są dużo większe niż siły pochodzące od silnika, co w połączeniu z bardzo dużym współczynnikiem przyczepności rolek może doprowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji typu chrrrruuuuppp..
(opis zaczerpnięty z foum MB Klub Polska by Gerri)

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
Post: śr wrz 12, 2007 11:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=nivo

i wszystko jasne... [usmiech]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 12:31 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
O żesz!! To bym w życiu nie pomyślał, że przy ASD na przegladzie trzeba zgasić silnik! 8) Dobrze, ze nie miałem jeszcze MB z ASD [zlosnik] [zlosnik]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl