MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 2:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 13, 2007 4:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Witam
Tak sobie tylko rozmyślam (nie bić, nie gwałcić i nie linczować za to)
Jak bym sobie zrobił kompletnie głowice (wszystko w niej nowe, szlif itp) to czy mała turbinka by zaszkodziła mojemu silnikowi?
Nie mówie o jakims wyczynowym ślimaku z Camaro SS tylko o jakims nieduzym (takim jak w W124 250 diesel turbo albo mniejszym). Tak zeby dać mojej 240D troszke mocy i sporo wiecej elastyczności.
Nie mówcie tylko ze jak chce mocy to zebym cobie kupił 280CE ... chciał bym tylko pogdybać na ten temat :)
Pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 4:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Teoretycznie nic wielkiego nie powinno się stać... Tylko czy koszty nie będą niewspółmierne do osiągniętego wyniku? Myślę, że efekt końcowy będzie w najlepszym razie na poziomie 300D. Co do silnika to o jego wytrzymałość w ogóle bym się nie martwił ale przy turbince należałoby pomyśleć o oleju 10w14. To tak na pierwszy rzut oka. Aha - silnik musi być w idealnym stanie do takich zabaw. Ale w sumie gratuluje pomysłu - ciekawy. Jak dojdzie do realizacji to będę bardzo zainteresowany postępem prac.

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 4:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
temat był już przerabiany, użyj szukaj, a najlepiej zmień silnik na OM617A i nie eksperymentuj ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 5:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Cytuj:
emat był już przerabiany, użyj szukaj, a najlepiej zmień silnik na OM617A i nie eksperymentuj


Daj mu poszaleć!!! A tak w ogóle to bardzo interesuje mnie wynik takich eksperymentów.

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 5:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
a masz taki silnik dla mnie ?? :)
hmm mi sie wydaje ze wyciagnął by wiecej niz tylko te 88KM co ma 300D ...
trudno w dzisiejszych czasach miec idealny silnik w W123 :).
Powierzchwnie szukałem juz i nic nie znalazłem .. wieczorem jak ebde miał wiecej czasu to przetrząsne forum
pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 6:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Przy tamtej technice nie ma możliwości wyciągnięcia ponad 25-30% przyrostu mocy. Trzeba zmieniać wydatek paliwa, wtryski, kąt wyprzedzenia... Trzeba to wszystko idealnie zgrać albo nie ma sensu. Samo włożenie turbiny jaką proponujesz nie da na 99% więcej niż 20KM. Czyli w najlepszym razie uzyskasz 94KM - ale jest to wartość dla optymalnego zgrania układu zasilania + idealny silnik. Myślę, że ważnym elementem całej zabawy będzie też wydech.

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 7:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To 300, ale tak to min. wygląda.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 10:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
o cholera :D ładnie zamotana konstrukcja :)
Ale jak myślicie... jak było by z żywotnościa?? 90KM a 72KM to napewno była by duuza różnica :) ... Zna sie ktos na montarzu takich "bajerów" oraz strojeniu reszty pod nie?
Pozdrawiam <br>Dodano po 1 minutach.:<br> O co chodzi w powyższym 300 z tymi wszystkimi rurami :D?? ktoś chciał sobie wzmocnić pojazd i założył orurowanie ?? [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 8:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Nie to tylko intercooler i wydajniejsza chłodnica! Co do żywotności to spadek będzie ale nie tragiczny - tak do 200-250 tyś. Dlatego trzeba mieć idealny silnik i głowice. Najlepiej po bardzo fachowym remoncie. Poza tym 90km to jest absolutne max co wyciągniesz.

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 8:39 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
karaya pisze:
spadek będzie ale nie tragiczny - tak do 200-250 tyś


karaya pisze:
Poza tym 90km to jest absolutne max co wyciągniesz


Zawsze mnie zastanawialo zrudlo takich informacji...

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 9:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Z tego co wiem to potrzebowałbyś:

Zmienić kolektor ssący i wydechowy
Oczywiście zmienić turbinę
Chyba właśnie trzeba by było założyć intercooler
smarowanie turbiny
trzeba by było jeszcze rozsprężyć silnik co by ciśnienie go nie rozerwało [zlosnik]
I dalej jeszcze trza to zgrać co chyba jest najtrudniejsze

W dieslu nie patrzy się na moc tylko na moment obrotowy - tego to na pewno przybędzie po sturbieniu. Po operacji moze sie okazać, że aby odczuć różnicę wypadałoby zmienić most na szybszy aby moc była tam gdzie chcemy.

Ciekawy eksperyment :P

Ciekawe czy nie łatwiej by było zastanowić się nad kompresorem - chyba by było łatwiej go założyć i chyba nie wymagałoby to intercoolera?

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 10:26 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Był do sprzedania 123 z silnikiem od 210,
2.9 turbodiesel.Ale jak to jeździło to nie wiem.
Jednak widać ,że da rade z tym,że to już wymiana silnika, a nie założenie turbiny.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 10:28 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
no włąśnie tak mysle czy interclooler jest konieczny ??
A kompresor (ha i ten znaczek na klapie "kompressor" :P ) jak podczepić?? na jakiej zasadzie?
W nowym silniku to zywotność by pewnie nie spadła .. ale włąśnie boje się o to w 23 letnim samochodzie który ma przebieg rzędu 300-600 tys km :D

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 10:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
ALPAq pisze:
ha i ten znaczek na klapie "kompressor"


[szalone] ALPAq proszę Cię...

umyj ładnie auto, nawoskuj, wyprowadź te rzeczy, które ewentualnie zostały jeszcze do zrobienia i ciesz się z posiadania prostego, eleganckiego, klasycznego Mercedesa, a nie kombinuj ;)

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 11:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Jak już wyżej napisali koledzy. Koszt takiego zabiegu będzie niewspółmierny do efektu.

Taniej i efektywniej wyjdzie Ci zmiana na chociażby 2,5 turbo od 124.

Zwykle kupuje się najmocniejszy silnik jaki podejdzie do tego samochodu, i później dopiero rzeźbi.
jeśli Ci się wydaje że będzie taniej modyfikować tego...to się mylisz :lol:

Pozdrawiam,

_________________
Kubitus


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl