MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 6:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 15, 2007 5:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Mam pytanie związane z położeniem wskazówki obrotomierza.

Czy wskazówka w stanie spoczynku powinna sie znajdować poniżej kreski "0" ???

Obrazek

czy na równo z kreską???

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 15, 2007 6:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
A to się da ustawić? Myślę, że skoro prędkościomierz ma ogranicznik, a obrotomierz nie, to powinien sobie spokojnie zwisać, tak jak wskazówka od paliwa i temperatury. U mnie w III serii (bez obrotomierza) ograniczniki ma prędkościomierz, ekonomizer (i to chyba dobrze bo przy pełnym gazie to by się chyba kręcił ;) ;) ) i wskaźnik ciśnienia. Paliwko i temperatura są podobnie jak u Ciebie. [zlosnikz]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 15, 2007 7:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
broneq pisze:
A to się da ustawić?


tego to nie wiem ale miałem wcześniej inną obrotke ale z III serii która ni jak pasowała i wskazówka była na kresce:

Obrazek

Stąd moje pytanie jak powinno byc???

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 15, 2007 8:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
A masz jeszcze tę obrotkę? Sprzedałbyś? Za ile [usmiech] ?

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 15, 2007 8:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
A ma ktos zbedny obrotomierz do diesla?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 15, 2007 8:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
broneq pisze:
A masz jeszcze tę obrotkę? Sprzedałbyś? Za ile [usmiech] ?


nie juz jej nie mam :(


Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 15, 2007 11:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
W mojej "T" wskazówka obrotki też jest równo z zerem w czasie drzemki silnika i tak raczej być powinno w każdym MB.

Obrazek

Obrazek

Pozdro Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 16, 2007 9:57 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Rozbierz zegary, ustaw wskazówkę na zero i może będzie :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 2:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Omen pisze:
Rozbierz zegary, ustaw wskazówkę na zero i może będzie :)


Nie wiem jak u innych, ale u mnie nie bardzo da radę zdjąć ją z ośki.
Liczników rozebrałem i składałem dużo, ale z ta jedną mam problem i raczej walczył nie bede.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 10:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
THC pisze:
Nie wiem jak u innych, ale u mnie nie bardzo da radę zdjąć ją z ośki.
Liczników rozebrałem i składałem dużo, ale z ta jedną mam problem i raczej walczył nie bede.

dokładnie tak z mojej pierwszej obrotki próbowałem ściagnąć plastikowy pin ale bezskutecznie, wiec nabyłem inna z Al pinem (na szczescie własciwym)
Nikt inny nie ma obrotki z II serii???


Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 18, 2007 10:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
A z troszkę innej beczki:
Co zrobić, żeby wskaźnik paliwa, pokazywał tyle ile faktycznie jest? Spuścić paliwo na maksa i ustawić wskaźnik na zero? Jest prostsza metoda? :)

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 18, 2007 10:53 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Piątal pisze:
A z troszkę innej beczki:
Co zrobić, żeby wskaźnik paliwa, pokazywał tyle ile faktycznie jest? Spuścić paliwo na maksa i ustawić wskaźnik na zero? Jest prostsza metoda? :)


Najsamprzód sprawdzić poziomkę, czyli czujnik poziomu paliwa. Wyczyścić ze szlamu, ewentualnie polutować lub wymienić w całości, jeśli ktoś bezwiednie zastosował nieautoryzowane druty. Instrukcję step by step znajdziesz w archiwum.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 18, 2007 12:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
(me: how) pisze:
Najsamprzód sprawdzić poziomkę, czyli czujnik poziomu paliwa. Wyczyścić ze szlamu, ewentualnie polutować lub wymienić w całości, jeśli ktoś bezwiednie zastosował nieautoryzowane druty. Instrukcję step by step znajdziesz w archiwum.
Słyszałem, że lutować się nie powinno, bo te druty mają określoną przewodność, i jeśli się przerwą, to lepiej jest je ze sobą mechanicznie złączyć (zagiąć w dwa haczyki i jeden o drugi zahaczyć). Ale zasadniczo to oczyszczenie ich powinno wystarczyć. Też mnie to czeka. Choć jak widzę, że mam 1/4 baku a wchodzi tylko 30L, to się cieszę, bo to znaczy, że w rzeczywistości mam więcej niż mi wskaźnik pokazuje [zlosnik] [zlosnik] i zamiast spalania na poziomie 14L/100 mam 11/100 [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] ;) ;)

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 18, 2007 1:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Samochody dzielimy na DOBRE; BARDZO DOBRE; i NIEMIECKIE

Powinno być francuskie, dobre i NIEMIECKIE :P

Mnie to torszkę niepokoi, że 100 km po wyjechaniu ze stacji dopiero zaczyna spadać poziom paliwa. Kiedyś po prostu "stanę" bo wskazówka pokazuje, że mam jeszcze na 100km, a tu psikus ;]

(me: how) pisze:
Instrukcję step by step znajdziesz w archiwum.

poszukam, ale coś czuje, że to ponad moje siły warsztatowo mechaniczne ;-)

_________________
ex W123 300D 83'

ex Jawa 50 typ23


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl