MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 1:12 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 21, 2007 9:27 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć
Wiec tak:
jakies 4 dni temu stwiedziłem ze piszczy mi pasek :P .. jak sie rozgrzewał to przestawało piszczeć. Przed wczraj wieczorem wracałem od dziewczyny, i piszczał jak to zwykle, w jednym momencie zapiszczał mocniej (dosłownie pół sekundy takiego mocniejszego pisku) i przestało piszczeć na dobre, jednak w tym samym momencie zaczęła sie palić kontrolka ładowania. Dojachałem do domu, patrze - pasek jest cały i zdrowy (i naciagniety dobrze). Wczoraj wymieniłem regulator ładowania, i wygladało na to, ze kontrolka sie nie swieci (ale ręki nie dam sobie uciać bo mogła tak leciutko swiecic, ze dopiero w nocy dostrzegłem to swiatełko), wczoraj wieczorem (znowu wracajac od dziewczyny [zlosnik] ) znowu zauważyłęm palacą się kontolkę . Co mogło byc przyczyna tego dziwnego pisku? pasek był ciagle naciagniety.... czemu moze nie ładować teraz? Wspomóżcie kolege w potrzebie. I nie piszcie, ze niepowienienem poprostu wracac od dziewczyny ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 10:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Rzeczywiscie dziwna sytuacja :( Ale teoretycznie skoro jechales w nocy czyli na swiatlach to przy braku ladowania(swiecila sie kontrolka) powinny Ci przygasac swiatla mijania, bo wtedy prad jest wysysany z akumulatora a akumulator nie jest przecież ladowany.

A sprawdzales miernikiem jakie jest napiecie ladowania? Na Twoim miejscu zaczalbym wlasnie od tego, tzn jesli masz miernik(albo znasz kogos kto go ma) to sprawdz na zaciskach akumulatora jakie jest napiecie przy pracujacym silniku. Pewnie wiesz ze teoretycznie to powinno byc 13,9- 14,5V.
Ja w swoim mam ponizej 14V i jak narazie jest wszystko ok.
Napisz o wynikach a potem pomyslimy.

Co do pisku paska to wiadomo, ze alternator stwarza opór podczas pracy silnika. Jest to normalne, bo wtedy wiadomo, że Gdy jest za slabo napiety pasek to bedzie sie slizgal l(najczesciej wlasnie na zimno). Ale skoro mowisz, ze napiety jest dobrze tzn , że z jakiegos powodu alternator mogl stworzyc jakis dodatkowy opór np rozpadly sie lozyska???? Ale to jest takie moje gdybanie... [zlosnikz]

Sprawdz napiecie ladowania!!!

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 10:41 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
a moze poprostu cosz kabelkiem jest nie tak .. bo montowałem alternator metodą chałupniczą jakies 2 miechy temu .. i tak troszke na krótko to połaczyłem .... a kabelek od samego początku sie topił .. (a ładowanie ciągle było) ... no bede musiał wskoczyc do kolegi sprawdzic jak to z tym prądem tam jest... było jeszcze niedawno 14,2 ...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 10:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Dobrze ze sie bez bicia przyznales [zlosnikz] [zlosnikz]

A ten topiacy sie kabelek to moze byc nawet przyczyna tego piszczenia paska, bo skoro sie stopil tzn, ze gdzies w altku jest za duzy prąd i moze stawiac wtedy bardzo duży opór.

A co ze swiatlami mijania? Jak jechales wtedy w nocy to zaczely przygasac?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 11:33 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Więc tak :)
prąd ładowania : 12,6 (czyt. niezła kicha :P)
światła właśnie o dziwo nie mrygały, nie przygasały. Ten kabelek od samego poczatku sie topił... ale wszystko działało, kilka dni temu poprostu zaczęło piszczeć... aż zapiszczało na amen i nastała cisza :P

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 11:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
No to faktycznie kicha- ladowania nie masz w zasadzie wcale(aczkolwiek altek przytrzymuje ledwie przy zyciu akumulator, dlatego swiatla nie zgasly).

Moja diagnoza: zajmnij sie w pierwszej kolejnosci tymi kablami przy alternatorze co je "przekombinowales"... a potem znów sprawdz ladowanie. Napisz o swoich wynikach.

Gdy to nie pomoze to mozliwe, ze alternator jest wykonczony(byc może cos w uzwojeniu sie spalilo- znów moje gdybanie... :-? )
Tak czy siak zacznij od kabli!

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 12:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
ano bede musiał zaczać, jednak nie dzisiaj bo juz mam wystarczajaco zmartwień jesli chodzi o mercedesy jak na jeden dzien :P

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl