MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 03, 2007 9:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:47 am
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Witam!
Mimo dramatu jaki przeżywam w związku z możliwą koniecznością sprzedaży autka, nadal staram się jak mogę ratować moje "maleństwo". Powiedzcie mi gdzie jest odpowiedzialny za wolne obroty czujnik reagujący na zmianę temperatury silnika. Problem jest taki, ze do osiągnięcia pewnej temperaury silnik kręci się w okolicy 1100rpm. W pewnym momencie dostaje 1500 rpm, sam z siebie albo po dodaniu gazu już wraca do 1500, a to kicha nie jazda. Nie reaguje na regulację wolnych obrotów przy przepustnicy.
Pzdr

_________________
V8 380SE do pieszczenia
1.9 TDI Fabia do pracy


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 10:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Obrazek

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 11:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:47 am
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki Trenerze, rysunek znam, ale nadal nie wiem gdzie jest czujnik. Nic na temat jego funkcjonowania, diagnostyki, naprawy :)
Bardzo prosze o pomoc, bo im lepszy stan i funkcjonowanie może pomoże mi go zostawić w rodzinie. Przekonać rodzinę :oops:

_________________
V8 380SE do pieszczenia

1.9 TDI Fabia do pracy


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 1:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tu masz wszystko ladnie opisane.
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i

Zawor powietrza dodatkowego ma grzalke w sobie - nie ma zadnego zewnetrznego czujnika temperatury (Rys. 35).
Cos nie tak jest z przeslona pewnie - moze sie zacina?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 1:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:47 am
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Wybacz, ale jestem zmuszony podtrzymać dyskusję. Chodzi o to że 1500rpm osiąga samoistnie na zasadzie od tak. Nagle. Temperatura osiąga wartość 80C (na wskaźniku) i obroty rosną, co za tym idzie nie jest to chyba kwestia przesłony. Skoro miała by się zaciąć to musiałaby się wcześniej ruszyć, a może się rusza kiedy silnik jest jeszcze "nieciepły"? A właściwie to o którą przesłonę Ci chodzi? O tę w kolektorze dolotu, czy przu rozdzielaczu paliwa?
Pzdr

_________________
V8 380SE do pieszczenia

1.9 TDI Fabia do pracy


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 3:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
O przeslone w regulatorze powietrza dodatkowego - moze jest przesunieta/zacieta i zamiast sie zamykac wraz z temperatura to sie skokowo otwiera. Nic prostszego jak wymontowac regulator i zagladnac do srodka, puzniej podlaczyc prad do grzalki i popatrzyc co sie dzieje.

ps. obroty moga podskoczyc tylko przy dodaniu wiekszej dawki powietrza - co wlasnie wskazuje na ten regulator

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 19, 2007 8:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 1:16 am
Posty: 14
Witam wszystkich
Uważam, że trener ma rację. Przyczyną wyższych obrotów po rozgrzaniu silnika może być zablokowany zawór dodatkowego powietrza.
Po rozgrzaniu silnika regulator termiczny zmniejsza ciśnienie na tłoczek w rozdzielaczu paliwa. Każde dodatkowe powietrze będzie zwiększać obroty.
W prawidłowo działającym układzie po zdjęciu wtyczki z "zaworu dodatkowego powietrza" nastąpi wzrost obrotów silnika do około 1500 obr.
Zawór dodatkowego powietrza na zimnym silniku jest zawsze otwarty, dopiero po nagrzaniu silnika powinien się zamknąć. Może wystarczy po prostu przeczyścić wtyczkę tego zaworu i problem zniknie.
Pozdrawiam i życzę powodzenia

_________________
MB W126 380 SEC 1984r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl