MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:41 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt paź 05, 2007 5:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Tak jak w temacie, stoję przed zakupem nowego akumulatora na sezon zimowy do mojej maszyny i nie wiem jaki będzie najbardziej odpowiedni, obecnie posiadam 100Ah ale mechanik powiedział że alternator nawet go nie doładuje i dlatego często muszę go ładować na prostowniku.. W tematach przeglądanych widziałem że kolega MercBeginner nosił się z zamiarem kupienia setki do 240D.
Wiecie może jakie były standardowo akumulatory do 300D? Albo jakie mogą się sprawdzić żeby palił mi bez problemów w zimie? Jak zwykle liczę na Wasza fachową wiedzę, pomoc oraz doświadczenie w tych sprawach bo ja dopiero zaczynam przygodę z własnym 123 [cool]

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 6:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Bader pisze:
Oryginalnie w 300D był montowany akumulator 88 Ah. Dobrze jest jednak dać o numer większy.


link do tematu KLIK!

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 7:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
Cytuj:
Wiecie może jakie były standardowo akumulatory do 300D

Według książki która niedawno nabyłem to powinny być standardowo akumulatory 12 V i min. 66Ah (ja mam 100Ah) przy alternatorze Bosh K1 14 V 55 A 20 [zlosnik]

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT
BMW E32 750iA '91 magia V12 8)
Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)
Honda VT 1100 SHADOW
Ex: MB W123 300 d '79
Ex: BMW E32 735i '87
Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 7:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
wg. moich informacji to powinno być 88Ah

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 8:08 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 06, 2007 4:46 pm
Posty: 20
Lokalizacja: rzeszów
witam powinno byc 88ah ale daj 100 a jak alternator nie wyrabia to go daj do regeneracij przy 100 nie bedziesz mial problemu w zimie jak autko nie pali odrazu bo taki przetrzyma wszystko pozdrawiam

_________________
w123 1982 2.0d
w123 1978 2.0d sprzedany
w123 coupe 1977 2.3 b -sprzedany
w123 1978 2.4d-sprzedany
w124 1989 2.0b-sprzedany
w123 1983 3.0 d dawca
w123 1983 2.8b dawca


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 9:40 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Battery 88 Ah / in the engine compartment

źródło http://mercedes.bolinko.org/dane_en_os/223040DT.HTM

encyklopedia MB online ;)

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 06, 2007 8:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
No to już mam jakiś pogląd na sprawę :) Dzięki Panowie za fachową pomoc, dziś naradzę się ze "swoim Nadwornym Mechanikiem" i dokonam zakupu 8)

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 06, 2007 2:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Czarny masz w podpisie takie motto: "Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.". Użyj więc wyobraźni ;) . Jeśli producent zaleca 88 Ah to wiadomo, że to jest minimum poniżej którego nie ma sensu schodzić. Jednak moim zdaniem istotniejszy od pojemności akumulatora jest prąd rozruchowy! Zakładam, że jeździsz na oleju mineralnym. Pomyśl więc, że w zimie przy -20 stopniach C Twój rozrusznik będzie musiał mieć siłę zakręcić wałem wystarczająco szybko, szczególnie jeśli kompresja nie jest mocną stroną Twojego motoru, a zgęstniały olej nie będzie sprzymierzeńcem w takich warunkach. Oczywiście (co powtarzam do znudzenia) grzałka może być wybawieniem, jeśli masz gdzie się podkablować :roll: . Powodzenia.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Ostatnio zmieniony sob paź 06, 2007 2:34 pm przez Mitu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 06, 2007 2:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
dulek zmniejsz prosze ten avatar bo rozwalasz nim strone...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 9:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Mitu jak najbardziej zdaje sobie sprawę z tego że prąd rozruchowy jest ważną stroną akumulatora, tylko ja tak średnio się znam jeszcze na tych sprawach więc jaka wielkość jest dobra a jaka jest za mała?
Co do wielkości akumulatora to nigdzie nie pisałem że chcę zejść poniżej 88Ah :P
A w sprawie grzałki to mam ją nawet zamontowaną i pewnie będzie używana podczas zimy.. :lol:

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 9:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
Używam grzałki ogólnie w ciągu roku, jeśli tylko noce są chłodne - to rano lub w nocy oszczędzam klekotania na podkręconych obrotach ;)

Co do aku, skoro wszelkie wydania po za moją niebieską książeczką ;) piszą że ma być minimum 88Ah to już masz odpowiedź. Nie ma czegoś takiego jak "zbyt duży akumulator".

Osobiście jeżdżę na 100Ah i sprawdzam co jakiś czas prostownikiem jego stan. Z alternatora nie jest on naładowany po brzegi - ale nie znaczy to że go nie ładuje bo jest zbyt wielki.

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 8:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 13, 2007 7:18 pm
Posty: 53
Lokalizacja: 0pole
ja w 240D mam 100Ah + 60Ah przenośny na mrozy który stoi w piwnicy, więc nie wahaj sie przed większym lub równym mojemu (zwłaszcza że masz o jeden gar dłuższy motorek)

_________________
była: W123 240D 1979r. "Osiemdziesiątka"
jest: W124 250D 1989r. "Bizon"
będzie: W126 300SD
w marzeniach: W112 300SEL


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 9:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Więc dziś tuż po wykładach, zrobiłem większe rozeznanie w świecie akumulatorów i napotkałem na "perełkę myśli technicznej [zlosnikz] " A mianowicie akumulator 95Ah i uwaga o prądzie rozruchowym 900A nie wiedziałem czy płakać z uwagi na cenę... czy sie cieszyć że mój MB zapomni że zima w ogóle istnieje 8) Do tego akumulator jest rodzimej produkcji, a mianowicie Centra S.A. W sklepie gość za niego chciał 500 PLN..... :(

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 9:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
ja za swój dalem 320 PLN ale to i tak było tanio - zwykle za BOSHa chcą 400-480 PLN (100Ah)

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 16, 2007 9:29 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
amatox pisze:
Nie ma czegoś takiego jak "zbyt duży akumulator".

Mijasz się Pan z prawdą, alternator ma ograniczone możliwości i nie jest w stanie naładować każdej wielkości akumulatora, a jeśli go nie będzie doładowywał to dojdzie do zasiarczenia aku. i bedzie wtedy wart tyle ile waży.
Istnieje coś takiego jak bilans energetyczny i warto o tym pamiętać.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl