MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 9:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 10, 2007 7:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 7:50 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Szczecin
Witam wszystkich serdecznie.
Korzystałem z "szukaja" i nie znalazłem podobnego problemu jednak gdybym pominął proszę Modów o przesunięcie.

A problem mam mianowicie taki:

Ostatnim czasem często zapala mi się kontrolka oleju na tablicy. Dzieje się tak przy skręcaniu w lewo lub hamowaniu a nawet gdy autko podskoczy na jakimś wertepie(których w Poland niemało).
Zapala się na czas skrętu lub hamowania a gdy daję gazu i jadę prosto lub odbijam kierownicą w prawo gaśnie.
Opisana sytuacja ma miejsce na rozgrzanym silniku.
Poziom oleju jest ok i ciśnienie na tablicy także w normie.
Pytałem w jednym serwisie "disla" a facio twierdził, że to wina jakiegoś kabelka bo wadzi itp itd. Ogólnie chyba kupa bzdur bo skoro wadziłby kabelek to kontrolka zapalałaby się także na zimnym silniku.

Olej wymieniany 2000 kilometrów temu:)

Pozdrawiam i oczekuje ratunku.

_________________
w124 250 D Auto 86 r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 7:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Tomi,
nie martw się. Najważniejsze sprawdź po ok 5 min. czy jest olej na bagnecie ( oczywioście na rozgrzanym silniku). Jeśli tak to:
po pierwsze możesz wziąć taśmę i zakleić kontrolkę - wersja ekonomy [zlosnik]
po drugie możesz wymienić czujnik, z tego co wiem to ten typ tak ma. Przerabiałem to u siebie, jak np. jadę w trasie tak ok 140-180 to się zapala, świeci się dość długo potem gaśnie. Czujnik jest skonstruowany na wzór spławika [zlosnikz] . Jak jest uszkodzony to się przytapia szczególnie na rozgrzanym silniku (olej jest zadszy).
pzdr

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"
nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect
Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"
Honda VT1100 Shadow

Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 10:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Uszkodzony czyjnik/pływak przykręcany na 2X M5 do miski olejowej z boku.
Używka ok 10...15zł, nowy - nie mam pojęcia.

Jak Cię denerwuje a nie chcesz wymieniać narazie czujnika, odepnij przewód od czujnika w misce - tylko pamiętaj, ale teraz stan oleju musisz sprawdzac sam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 12:52 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 7:50 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Szczecin
No dzięki serdeczne za pomoc. W sobotę będę grzebał przy gumach na stabilizatorze to sprawdzę to dziadostwo.
Można jakoś poznać czy to właśnie to? Jakieś znaki zużycia itp?

_________________
w124 250 D Auto 86 r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 8:33 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
tomi502 pisze:

Można jakoś poznać czy to właśnie to? Jakieś znaki zużycia itp?


Można, odłaczyć przewód do czujnika, jak przestanie się zapalać - to wiadomo co wymienić. Jak nad będzie mrygać (wątpie) to instalacja elektryczna gdzieś sie przetarła.



Miska do 250D [zlosnik] , element 143
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=124125&M=602%2E912&GA=722%2E414&GM=717%2E413&CT=M&cat=502&SID=01&SGR=045&SGN=06


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 10:26 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 7:50 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Szczecin
Ok w sobotę pogrzebię i zobaczę.
Dam znać o wynikach [cool]

_________________
w124 250 D Auto 86 r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 12, 2007 9:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 17, 2007 10:04 am
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Witam.
Miałem to samo w 126 m103 oleju do pełna, a po dobrym nagrzaniu włącza się kontrolka poziomu. Jeden mądry człowiek wyjaśnił że jak olej trochę popracuje to zaczyna się pienić, a czujnik odbiera to jako pustkę. Nie ma sie co martwić.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 10:15 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Pienić? :o

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"

nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect

Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"

Honda VT1100 Shadow



Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 11:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 17, 2007 10:04 am
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Miki01 pisze:
Pienić?


Dokładnie tak.
Jakość olejów silnikowych w głównej mierze zależy od zawartości dodatków uszlachetniających olej bazowy są to między innymi preparaty myjące preparaty stabilizujące lepkość kinematyczną w szerokim zakresie temperatur, oraz właśnie właśnie środki przeciwdziałające "spienianiu" się oleju. W miarę zużycia specyfiki te w zależności od jakości oleju tracą swoje właściwości i olej ma prawo się w misce olejowej lekko spienić co czujnik rozpoznaje jako pustkę

_________________
cl500"98 w140
300sel"88 w126 (nautikblau) do sprzedania
240d"79 w123 (Mangogrun) Ex
250krankenwagen"83 w123
200t"84 s123 (Weizengelb)
240td"81 s123 (Eibengrun) Crashed
E320"99 s210 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 12:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki, jasno i przejrzyście. Ja z tego co wiedziałem to przyczyną główną jest "przytapianie" się spławika ze względu na żadkość oleju. Ale cóź człek się całe życie uczy, a i tak głupi..... odjeżdża...

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"

nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect

Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"

Honda VT1100 Shadow



Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 12:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 17, 2007 10:04 am
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Niewykluczony jest też spławik. Olej może być tylko jedną z przyczyn.
Pozdrawiam

_________________
cl500"98 w140
300sel"88 w126 (nautikblau) do sprzedania
240d"79 w123 (Mangogrun) Ex
250krankenwagen"83 w123
200t"84 s123 (Weizengelb)
240td"81 s123 (Eibengrun) Crashed
E320"99 s210 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 3:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
hhehe... zmień czujnik i nie dorabiaj do tego jakiejś filozofii ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 30, 2007 1:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
Marcin S pisze:
odepnij przewód od czujnika w misce


a mnie się wydaje( być może się mylę), że czujnik w stanie normalnym "zwiera" do masy

jak jest za mało oleju to pływak opada i rozłącza połączenie

nowy marki Hella ponad 200 PLN :lol:

przy zmianie oleju proponuję go wykręcić i sprawdzić zwykłym miernikiem, lub nawet żarówką i bateryjką

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl