superbzorr pisze:
Witam ponownie!!!
Czy ktoś wie lub może napisa jakie są procedury przy wymianie płynu w chłobnicy w mercedesie 124..?
Gdzie jest ta nakrętka w bloku..? i czy przy zalewaniu zapalic silnik i czekac aż sie wentylator włączy...? Czy to wszystko robic z rozkręconym ogrzewaniem na maxa..?
OPRÓŻNIANIE OKŁADU CHŁODZENIA
W układzie chłodzenia śruby do spuszczania cieczy chłodzącej znajdują sie w dolnym zbiorniku chłodnicy i w kadłubie silnika. Śruby, drążone wewnątrz, umożliwiają podłączenie elastycznych przewodów do odprowadzania spuszczanej cieczy chłodzącej
Wymontować dolne osłony silnika
Wykręcić korek wlewu ze zbiornika wyrównawczego.
Ustawić układ ogrzewania wnętrza na maksymalne ogrzewanie
Założyć na śrubę spustowa w kadłubie silnika rurkę i jej swobodny koniec umieścić w naczyniu o pojemności około 10 dm3.
Poluzować śrubę spustu cieczy chłodzącej w kadłubie silnika
Po zakończeniu wypływu cieczy dokręcić śrubę spustowa w kadłubie silnika i umieścić naczynie na spuszczana ciecz pod chłodnica
Poluzować śrubę spustu cieczy chłodzącej w dolnym zbiorniku chłodnicy
Po wypłynięciu cieczy dokręcić śrubę spustowa cieczy w dolnym zbiorniku chłodnicy
Zamontować dolne osłony silnika
NAPEŁNIANIE I ODPOWIETRZANIE UKŁADU CHŁODZENIA
Sprawdzić, czy śruby spustu cieczy chłodzącej w kadłubie silnika i w chłodnicy są dobrze dokręcone, a układ ogrzewania wnętrza jest nastawiona na maksymalne ogrzewanie
Powoli napełniać układ chłodzenia, aż do uzyskania właściwego poziomu cieczy chłodzącej zaznaczonego na zbiorniku wyrównawczym
Uruchomić silnik i nagrzać go do normalnej temperatury pracy (naciskać lekko i zwalniać pedla przyspieszenia, aby skrócić czas nagrzewania)
Zakręcić korek wlewu zbiornika wyrównawczego po uzyskaniu temperatury 60 do 70°C.
Sprawdzić poziom gorącej cieczy w układzie.
W razie potrzeby uzupełnić ilość cieczy chłodzącej po ochłodzeniu silnika.