MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 6:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 31, 2007 8:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 02, 2007 12:46 pm
Posty: 123
Lokalizacja: Wejherowo - Trójmiasto - Warszawa
Witam,
Coz kiedys pisalem..ze posiadam centralny zamek pneumatyczny..i udalo mi sie...a raczej moim fachowcom przywrocic do zycia! Jest tylko jedna rzecz ktora wymaga wymiany/lub ewentualnie reanimacji:) Zalaczam zdjecie, gdziez zaznaczylem ten kawalek! Tzn tak twierdzi "moj nowy mechanik" ze jak sie to wymieni to bedzie wszystko ladnie dzialac. Ino ze nie wie on jak to sie nazywa..ja rowniez nie wiem. Czy mozna to kupic osobno..czy jakos caly zamek trzeba? /jakis wielki mega komplet?/
....zdjecie wrzuce za kilka minut..bo mam z tym niestety prewne problemy..:)

Obrazek

juz po wszystkim:)[/url]

_________________
S123 - 83 rok - prawie full wypas:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 8:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
master centralnego zamka. cena ok 15zl za uzywany.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 9:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 02, 2007 12:46 pm
Posty: 123
Lokalizacja: Wejherowo - Trójmiasto - Warszawa
bary123ce pisze:
master centralnego zamka. cena ok 15zl za uzywany.


a gdzie mozna go dostac? na allegro nic nie widze..same eltryczne.
Ma ktos moze na zbyciu? raczej beczki ktore widzialem na zlomowcach...to nie byly to z wyzszej polki:) Czy 124 miala taki sam?

Damien.

_________________
S123 - 83 rok - prawie full wypas:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 6:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Master centalnego zamka???co to [zlosnik] [zlosnik]
Master panowie to jest cały silownik głowny,czyli taki ktory najprościej mówiąc zamyka wszystkie wrota...W 124 napewno nie ma czegoś takiego.A nie da się tego jakoś podremontować?

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 12:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Jak zwał, tak zwał.

damien, sio do archiwum:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ght=master

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 2:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
heh temat dobrze mi znany :lol:
choć znam jedno w123 oporne na moje działania z centralnym i za nic nie moge dojść why jest taki oporny [zlosnik] (ale to w123 to temat rzeka)

Co do "mastera" urządzenie proste jak budowa cepa (mam jeszcze 2 albo 3 w domu [zlosnik] ) i baaaaardzo rzadko sie psuje.

Jednak do sedna sprawy:
Jak Twoj mechanik doszedl do tego ze to master jest winnym całego zamieszania?

Jeżeli ocenil to po "syku" powietrza (po zgaszeniu auta i zamknięciu drzwi) z mastera to mógł sie pomylić.

Jednym ze sposobów sprawdzania szczelności jest odłączanie kolejnych obiegów centralnego w trójnikach z których jeden jest (uwaga [zlosnik] ) pod dywanikiem kierowcy zaraz w narożniku przy mocowaniu fotela z lewej strony pod taką czarną osłoną przyczepioną wew. progu nitami [zlosnik]. Drugi analogicznie po stronie pasażera. Jednak metoda jest malo dokladna i baaaaardzo czasochłonna. W sumie później i tak nie wiemy czy to wina przewodów w tym obiegu czy silownika :roll:

Sam męczyłem sie z tematem pare m-cy aż w promocji [zlosnik] kupiłem nowkę nie śmiganą "mastera" w ASO. I co ? I nic lepiej syczal po zamknięciu jak wcześniej tyle ze stracilem 60zł :evil: .

Wtedy przyszedł czas totalnej wojny z centralnym zamkiem. Wyciągnąłem całą pajęczyne z auta i badalem na szczelność w pojemniku z wodą (czyli wannie [zlosnik] ). Okazalo sie ze wszystkie połączenia gumowe i same węże są w dobrym stanie. Zabralem sie za silowniki i tu znalazłem winnych. Membrana w środku silownika byla pęknieta dzięki czemu podciśnienie przedostawało sie na jej drugą stronę a że przewody i połączenia były szczelne to jedyne miejsce gdzie mogło ono uciekać to master [zlosnik] . (on nie jest i nie musi być idelanie szczelny)

Silowniki można łatwo sprawdzić - wystarczy zanurzyć go w wiaderku z wodą i dmuchać w jeden z przewodów jeżeli drugim przewodem będą leciały ciągle bąbelki to jest winna membrana. (na początku moze troche ich wylecieć zanim membrana osiągnie max. lub min. wychylenie)

Naprawa polega na rozebraniu silownika (uwaga nie połamać mocowań bo nie bedzie po zmontowaniu szczelne - jeżeli juz sie połamie uszczelnić mozna silikonem itp.) wyjęciu membrany i załataniu jak dętki. (używać raczej miękkiej gumy zeby ładnie sie wyginała i była elastyczna bo inaczej silownik moze ciężko lub w ogóle nie działać)

To oczywiście nie jest jakies panaceum na wszystkie dolegliwości centralnego zamka ale może komuś kiedyś ta wiedza sie przyda [zlosnik]

pozdrawiam <br>Dodano po 7 minutach.:<br> sprostowanie do posta dodanego przez ~(me: how)

na samym końcu napisalem ze dziala ale to byl połowiczny sukces bo centralny trzymal tylko przy odłączonym tylnym obiegu :oops:

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 7:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 02, 2007 12:46 pm
Posty: 123
Lokalizacja: Wejherowo - Trójmiasto - Warszawa
nie wiem do konca jak do tego doszedl :) ale wydaje mi sie ze trafnie to ocenil, poniewaz juz wymienilem i dziala dobrze. co prawda mowil ze jeszcze cos tam musi podlaczyc.. bo poki co dziala tylko przy wlaczonym silniku :).
Udalo mi sie to zdobyc... ze starej beczki..rowniez kombi :)
..argumentujac to ze to wlasnie ten element, mowil cos o tym, ze jak rekami sterowal /bez tego/ to dzialal centralny dobrze..spytam sie go jeszcze jak do tego doszedl?moze zdradzi tajemnice...

I dzieki za linka z wyszukiwarki :) mimo textu "skorzystaj z wyszukiwarki" doceniam go bardzo, gdyz byl pomocny... jednak nie wiedzac do konca jak co sie nazywa itd itp etc.. i tak bym nie wiedzial ze w tym poscie wlasnie o tym mowa:) teraz juz troche wiedzy przybylo :) Hej.

_________________
S123 - 83 rok - prawie full wypas:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 03, 2007 7:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
Obrazek

element nr 83
EPC podaje takie oto nr części: 1168000473 lub 0008001073
w zależności od daty produkcji


damien pisze:
przy wlaczonym silniku



może nie masz "akumulatora" podciśnienia aby działał na postoju

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 4:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Moim zdaniem sprawdź część nr. 179.
Z tego co pamiętam powinna tylko w jedną stronę puszczać powietrze.
Jeśli central działa tylko przy pracującym silniku proponowałbym sprawdzenie szczelności całego układu a w szczególności regulacji wysokości świateł (jeśli takową posiadasz).
Możesz też sprawdzić wszystkie siłowniki (są w nich 2 komory przedzielone membramą która najzwyczajniej z czasem pęka i jeśli jest w niej niewielkie pęknięcie to centralny działa przy uruchomionym silniku ale po wyłączeniu silnika i tak po chwili ucieknie powietrze.
Jewnie jak nie jeden z nas zjadłem na tym zęby.
Jeśli tak jest wypnij uszkodzony siłownik i koniecznie zaślep końcówki przewodów ciśnieniowych.
Ja mam tak u siebie zrobione w jednych drzwiach i jest ok
Jak coś to pisz to chętnie w czymś jeszcze doradzę.

Powodzenia


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl