MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 5:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lis 02, 2007 3:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Witam! Mam pewien problem: otóz od wczoraj pedal sprzegla wpada prawie do polowy i dopiero zaczyna wysprzeglac. Mam przy tym trudnosci ze zmianą biegów. Podejrzewam, ze uklad hydrauliczny sprzegla sie zapowietrzyl. Problem pojawia sie po dluższym postoju a znika po kilku km jazdy.

Zauwazylem nastepujace usterki:
- ubylo plynu w zbiozniczku plynu hamulcowego
- silownik nad pedalem sprzegla delikatnie sie poci
- zacisk w przednim prawym kole jest prawdopodobnie zapieczony

Moze mi ktos wytlumaczyc jak polaczony jest uklad hamulcowy ze sterowaniem sprzegla (moze ma ktos jakis schemat)???? :-? Zaznacze, ze hamulce dzialaja normalnie. <br>Dodano po 30 minutach.:<br> Dobra- wlasnie sprawdzilem i widze ze tego silownika czy jak to sie nazywa tego co jest przy pedale sprzegla delikatnie jest zawilgocony.

Podejrzewam, że winne jest wlasnie to cos.
Szukalem na forum i znalazlem 3 mozliwe przyczyny: wysprzeglik, silownik i pompa (hamulcowa).

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 6:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ze zbiorniczka z płynem hamulcowym biegnie węzyk w szmacianej jasnej otulinie , chowa się w okolicy serwa i pokazuje przy pedale sprzęgła.
Tam łączy się z pompa sprzęgła, na której tłok działa pedał.
Z pompy biegnie metalowa rurka do siłownika umieszczonego przy skrzyni.
Jak może normalnie hamowac skoro masz zapieczony tłoczek? Poza tym on nie ma nic wspólnego z sprzęgłem, te dwa układy łączy tylko czynnik roboczy.
Jeśli poci się pompka sprzęgła to mozesz pobawić się w wymianę tłoka, ale nówka kosztuje około 100zł.
Jeśli poci się siłownik, to tylko zakup nowego, też około 100zł.

Wyczysc wszystkie miejsca gdzie się poci szmatą, dolej płynu, naciskaj sprzęgło setki razy :):)
Obejrzyj podzespoły, jeśli będzie pociła się pompa , wymień.
Może też być, co mało prawdopodobne, że przestawiła Ci się śruba mimośrodowa przy bolcu napierającym na tłok pompy.
Na samej górze pompy jest takie metalowe oczko z bolcem.
Bolec napiera na tłok pompy, czyli to co jest w tej czarnej żeliwnej spoconej obudowie.
Oczko ma w sobie wcisniętą tulejke z nie centrycznie umieszczonym otworem przez który przechodzi śruba i mocuje go do pedała sprzęgła.


Sam dojdziesz co do czego układ prosty jak cep:zbiornik-wężyk- pompa, przewód alu.-siłownik.
Gdzieś znajdziesz nieszczelność.
Po wymianie odpowietrzanie proste jak drut.

Zrobiłbym Ci fotki tego wszystkiego,ale akurat u mnie nie ma nic z tych rzeczy w aucie he he he.

aaa na poczatek takie pytanie , kiedy zmieniałeś płyn hamulcowy w układzie sprzęgła i hamulców?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 9:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Wymień popme i wysprzęgnik razem. Jak wymienisz tylko jedno np tylko pompe to po miesiącu padnie Ci wysprzęgnik( pompa daje większe ciśnienie). Nie jest to jakis gigantyczny koszt a sprzęgło bedzie jak nówka.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 10:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Obejrzalem caly uklad dokladnie: skoro hamulce nie maja nic do tego to jestem w pelni przekonany, że wysiadla pompa sprzegla. Poza tym przejrzalem fora no i wiele osób, które mialy podobny problem mialy do wymiany wlasnie pompke. W moim przypadku tylko ona sie poci. wysprzęglik jest w porządku- tak mi sie wydaje bo jest suchy.

Dobra kupie nowy silownik i zobacze co sie będzie dzialo.
THC dzieki za wyjasnienie budowy sprzęgla [dobra_robota] <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Aha- ja plynu hamulcowego jeszcze nie wymienialem... :lol:

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 04, 2007 12:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Ok -jutro zamawiam komplet tzn silownik i pomke.
Teraz mam pytanie odnosnie odpowietrzenia, poniewaz przeszukując forum znalazlem wiele sposobów :roll: Mozna powiedziec, ze ile uzytkowników tyle sposbów.
Warto kombinowac czy lepiej zrobic to tak jak książka nakazuje?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 10:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Witam , jestem tu nowy ale ostatnio miałem podobny problem tyle, że inaczej sie objawiał a mianowicie nie mogłem wrzucić żadnego biegu (tak jak bym wogle sprzęgła nie wciskał) najczęściej działo się to przy próbie zmiany biegu z 2 na 3 , miałem tak dwa razy że wyłączyłem silnik i wrzucałem biegi jak był wyłączony z wciśniętym sprzęgłem później odpalałem maszyne i jechałem dalej ale za 3 razem biegi nie wchodziły nawet przy wyłączonym silniku (nie zablokował sie żaden bieg bo auto mogło sie normalnie toczyć). Poszedłem do dobrego warsztatu to powiedzieli mi, że całe sprzęgło do wymiany więc zabrałem się za to sam, jak wyciągałem wysprzęglik to wyskoczył z niego cały trzpiń razem z kawałkami gumki i do tego troche płynu hamulcowego z niego wyleciało. Myślałem, że to wina wysprzęglika więc go wymieniłem i odpowietrzyłem układ tak jak w książce napisali (podłączyłem wężyk pod zacisko przedniego koła i pompowałem hamulcem) , jednak wymiana nic nie dała to wymieniłem pompke sprzęgła i tak samo odpowietrzyłem no ale dalej było tak samo, głowiłem sie o co może chodzić i w tym momencie wpadł mi do głowy pomysł wyjęcia ogranicznika pedału (tego małego plastikowego pipsztyka) no i był to dobry pomysł bo mogłem normalnie wrzucać biegi i śmigać. Jeździłem około tydzień bez tego pipsztyka aż zaczeło się coś dziwnego dziać z pedałem sprzegła tak jakby sie zacinał , więc założyłem ogranicznik i było dobrze przez tydzień i problem sie powtórzył to zrobiłem patent taki, że przykleiłem do ogranicznika 3 monety 2 groszowe bo mniej więcej tej wielkości i kształtu jest ogranicznik.Śmigam tak już miesiąc i jest wszystko okej.
Paweł

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 10:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Bardzo dziwne objawy... :-? Nie doradze Ci zbyt wiele, ponieważ jeszcze nie rozbieralem tego ukladu, ale przegladajac różne posty moge zasugerowac, ze może uklad nie jest odpowietrzony tak jak należy? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A przy odpowietrzaniu odkreciles odpowietrznik przy wysprzegliku?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 10:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Odkręciłem, bez tego bym wogle nie odpowietrzył, odklęciłem pokrywke w zbiorniczku z płynem i jak pompowałem to sprawdzałem czy bombelki lecą i leciały dosyć konkretne, pompowałem jeszcze przez chwile jak nie leciały już bomble aha i jeszcze żeby było dobrze i nie robiła sie tam żadna poduszka powietrzna w przewodzie to go odwiesiłem na dół ale później było mi trudno przełożyć nad skrzynią begów.

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 11:00 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Odpowietrzanie według ksiażki Etzolta jest tak zagmatwanie napisane, że masakra, oczywiście odłączyć klemę od akumulatora i ustawić auto na podstawkach he he eh.

Zakładasz gumowy wężyk na odpowietrznik przy siłowniku sprzęgła.
Drugi jego koniec wkładasz do pojemnika z płynem hamulcowym.
Zalewasz zbiorniczek płynem na max.
Wsiadasz do auta i naciskasz sprzęgło kilkanaście razy.
Wchodzi pod auto odkręcasz odpowietrznik, oczywiście wężyk założony i zanurzony w płynie.
Powtarzasz tą operacje kilka razy.
Odpalasz wciskasz sprzęgło i sprawdzasz, czy zapina biegi bez zgrzytów.

Sam odpowietrzałem tym sposobem kilka razy, ale czasem tak się dziwnie zdarzyło, że za cholerę sam nie dawałem rady.
Wtedy kolega naciskał sprzęgło, a ja odkręcałem i zakręcałem odpowietrznik.
Pilnuj żeby Ci płyn nie zniknął ze zbiorniczka, jak masz z kim to zrobić to bardzo ułatwi i przyspieszy.
Będziesz tez wymieniał pompę przy pedale.
Uważaj z odkręcaniem nakrętki z aluminiowego przewodu biegnącego do siłownika przy skrzyni.Lepiej dzień wcześniej potraktuj ją jakimś wd-40, bardzo łatwo ukręcić ten przewód.
Chyba,że masz gdzieś drugi to wtedy starego tnij , bo z odkręcaniem może być zabawa.
Miłej pracy, i pamiętaj ,że płyn jest bardzo żrący .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 11:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Dzisiaj zamówilem już pompe i wysprzeglik. 99zl wysprzeglik i 120zl pompa. Obydwie firmy FAG. Dobra firma i cena? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A dlaczego ten wezyk musi byc zanurzony w zbiorniczku z plynem? Nie spowoduje to zapowietrzenia ukladu hamulcowego?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 11:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
no i jak będziesz wymontowywał pompke za pedałem to ściśnij wężyk co wychodzi ze zbiorniczka z płynem i wchodzi do kabiny i łączy sie z pompką bo wyleci Ci cały płyn i zasra wszystko w środku a ten płyn ( dot4) to morderca lakieru.

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 11:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Mysle ze zaczne chyba od wymiany wysprzeglika, bo wtedy caly plyn spuszcze dolem.

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 12:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Perzu126 pisze:
Dzisiaj zamówilem już pompe i wysprzeglik. 99zl wysprzeglik i 120zl pompa. Obydwie firmy FAG. Dobra firma i cena? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A dlaczego ten wezyk musi byc zanurzony w zbiorniczku z plynem? Nie spowoduje to zapowietrzenia ukladu hamulcowego?


Ceny normalne,musi byc po to,żeby sie nie zapowietrzał własnie.
To na chłopski rozum wygląda tak:masz płyn w układzie w odpowietrzniku i w wężyku, przepychasz powietrze pompując pedałem sprzęgła.
Kiedy odkręcisz odpowietrznik to wychodzi wężykiem powietrze, w płynie .
Kiedy go zakręcasz to mógłby sobie wciągnąc trochę z powrotem ale że koniec jest zanurzony w płynie to zaciągnie sobie płyn.
Koniec wężyka zanurzasz w butelce z płynem, nie potrzeba i za bardzo nie ma po co zanurzać go w zbiorniczku przy serwie.

Odkręć odpowietrznik przy siłowniku, i pedałem wypompuj cały płyn z układy sprzęgła, i tak jak wyżej stoi ścieraj kazdy wyciek odrazu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 1:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Spox- rozumiem :)
Czytając rózne posty odpowietrzenie sprzegla wyglada na jakas bardzo skomplikowana czynnosc i wychodzi na to ze trzeba ingerowac równiez w uklad hamulcowy.
Ale skoro zapowietrza sie tylko sprzeglo a hamulce sa w porzadku to po co odkrecac odpowietrznik przy kole tak jak to pisze w tej ksiedze Etzholta czy jak mu tam?
A po prostu wystarczy odkrecic odpowietrznik przy wysprzegliku i pompowac pedalem sprzegla. Proste jak budowa cepa. Dotychczas jedyne co odpowietrzalem to hamulce w Maluchu- 10min i po robocie!

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 2:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zasada odpowietrzana jest taka sama jak przy hamulcach, z tym że nie trzymasz pedału, a kolega odkręca odpowietrznik i pedał spada.
Ty pompujesz na zakręconym odpowietrzniku ileś tam razy, potem kolega go odkręca na wciśniętym sprzęgle(choc jak sam robiłem to nie było wciśniete),
i tak kilka razy i gotowe.
Prosta sprawa cała ta hydraulika sprzegła ale za pierwszym razem tez nie wiedziałam jak do tego podejść.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl