MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 6:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz paź 14, 2007 3:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Heja,
jaka powinna być odległość pomiędzy tym plastykowym odpierdaczem a płytką przepływomierza?
bp ma wykombinowaną zamiast tego czarnego plastiku jakąś tulejkę dotoczoną, ale to chyba nie robi różnicy... obecnie jest luz pomiędzy ową tulejką a płytką ok 1-2 mm.

Co do mieszanki to na mój nos spaliny za bardzo trącą benziną, gdyby się jeszcze powoływać na ucho me, to zawory, owszem, klekocą zbytnio za bardzo [oczko]

Pozdrawiam

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 14, 2007 3:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Cytuj:
zebys nie miał watpliwosci, tak to powinno wygladać:


u mnie na poprzeczne jest zamontowany maly cylinerek. i byl skierowany do gory. dzisiaj obrocilem go w dol (w strone plytki) tak ze przy zgaszonym silniku dotyka sruby trzymajacej plytke.

wiadomo po co to tam w ogole jest?

Cytuj:
a silnik na wolnych obrotach pracuje równo? czy pracuje na wszystkie cylindry?
czy na zimnym silniku masz zwiekszone obroty (chodzi mi o tzw ssanie)?


pracuje na wszystkich cylindrach i raczej rowno. na zimnym mam zwiekoszne obroty, ale tak odczuwalne gdzies po 3 sekundach. przez pierwsze 3 sekundy po uruchomieniu cisnienie na wskazniku podnosi sie powoli i silnik dziala niemrawo.


jesli chodzi o srube do regulacji mieszanki to na bank bylo tam cos grzebane przez poprzedniego wlasciciela.


po dzisiejszej przejazdzce kolega Chymon z forum zalecil mi regulacje zaworow (slychac klekotanie) i zasugerowal chyba zbyt obfita w paliwo mieszanke. co do dynamiki raczej wiekszych uwag nie mial wiec moze ja przesadzam ;)

_________________
W123 280CE 1979
BMW E46 320D
eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 15, 2007 10:58 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
bp pisze:
wiadomo po co to tam w ogole jest?

ja to nazwam odbojnikiem tarczy spietrzajacej ( fachowo nie wiem jak sie to zwie)


bp pisze:
po dzisiejszej przejazdzce kolega Chymon z forum zalecil mi regulacje zaworow (slychac klekotanie) i zasugerowal chyba zbyt obfita w paliwo mieszanke.

jeśli można zapytać jak to zdiagnowaliście???

Jesli faktycznie za bogata, to może jeszcze w obudowie filtra ma jakis patent z LPG w celu zmniejszenia dolotu powietrza, może jest rura przysłonieta i ogranicza dolot powietrza do układu lub cos w samej rurze siedzi, warto to sprawdzić, M110 musi miec dobry dostep powietrza do układu.

aha mam nadzieje że tarcze dobrze zamontowałeś???
Ty napewno wiesz , ale nie wszyscy o tm pamietają, tarcze trzeba przykrecić nie tylko żeby płynnie pracował i nie ocierała sie, należy ja również przykrecić z odpowiedniej strony tj napisem TOP do góry, jak napewno wiesz [zlosnikz]

Jesli wszystko jest ok pali jak trzeba na zimny i ciepłym ssanie jest wkreca sie na obroty to bym nic nie krecił przy składzie mieszanki.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 15, 2007 11:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Cytuj:
jeśli można zapytać jak to zdiagnowaliście???


zacytuje kolege Chymona:

Cytuj:
Co do mieszanki to na mój nos spaliny za bardzo trącą benziną, gdyby się jeszcze powoływać na ucho me, to zawory, owszem, klekocą zbytnio za bardzo


;) co to zaworow to diagnoza zapewne dobra, co do mieszanki nie mam pojecia o skuteczonosci metody "na nos", chociaz nos Chymona jest niczego sobie [usmiech] [usmiech] [usmiech] [usmiech]

Cytuj:
aha mam nadzieje że tarcze dobrze zamontowałeś???


tak tarcza zamonotowane dobrze - chodzi plynnie topem ustawiona ku gorze :)

Cytuj:
jakis patent z LPG w celu zmniejszenia dolotu powietrza


raczej nic nie widzialem. jeszcze spojrze dzisiaj wieczorem. moze przejechac sie bez filtra i sprawdzic czy jest lepiej bo moze powoli czas go wymienic?

niepokoi mnie to ze przy skladzie bylo cos majstrowane. jak go kupilem jezdzil tylko na gazie. niby na paliwie tez jezdzil ale wlasciciel mowil ze zalewal. niestety okazlo sie ze pompa i pare innych czesci jest do wymiany wiec nie wiem jak to naprawde bylo z ta benzynka przez remontem ukladu paliwowego.

pozdr

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 15, 2007 11:59 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
bp pisze:
co to zaworow to diagnoza zapewne dobra,


jesli chodzi o M110 to nie byłbym taki pewien wiekszośc M110 klekocą nawet te z przebiegiem około 100tyś km, to taki urok tych silników np w porównaniu do M102.


bp pisze:
co do mieszanki nie mam pojecia o skuteczonosci metody "na nos", chociaz nos Chymona jest niczego sobie


hehe dobre może byc i na nos, ja stosuje metodę na słuch [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


bp pisze:
niepokoi mnie to ze przy skladzie bylo cos majstrowane.

tzn że plobmy juz nie masz albo są znaki że juz była wyciągana?

to nie ma znaczenia czy było coś krecone czy nie, jak faktycznie chcesz wyregulować skład mieszanki to zadzwoń:
502-817-378 moze coiś doradzę, bo nie wiem jak mam to na forum wytłumaczyć :(


bp pisze:
niby na paliwie tez jezdzil ale wlasciciel mowil ze zalewal. niestety okazlo sie ze pompa i pare innych czesci jest do wymiany wiec nie wiem jak to naprawde bylo z ta benzynka przez remontem ukladu paliwowego.


tzn co zalewał?
a filtr paliwa wyminiałeś? jak nie to należało by go wymienić,
co do pompy to nalezało by sprawdzic czy przypadkiem nie cieknie, te pompy maja obudowe z AL wiec po tylu latach lubią sie rozszczelniać.
Jezeli jest szczelna nalezały by ja sprawdzic jakie daje cisnienie.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 15, 2007 12:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Cytuj:
hehe dobre może byc i na nos, ja stosuje metodę na słuch


jak dziala ta metoda? :)

Cytuj:
tzn że plobmy juz nie masz albo są znaki że juz była wyciągana?


plomby brak

Cytuj:
a filtr paliwa wyminiałeś? jak nie to należało by go wymienić,
co do pompy to nalezało by sprawdzic czy przypadkiem nie cieknie, te pompy maja obudowe z AL wiec po tylu latach lubią sie rozszczelniać.


pompa i filtr zostala wymieniona przez mechanika jakies 4 miechy temu. pompe kupilem nowa boscha.

Cytuj:
jak faktycznie chcesz wyregulować skład mieszanki to zadzwoń


okej jak sie zdecyduje to uderze przez telefon

Cytuj:
tzn co zalewał?


wydaje mi sie ze chodzilo o to ze niby za duzo paliwa podawal... chociaz ciezko wyczuc... jak go kupilem to w ogole pompa sie nie wyrabiala wiec to chyba jakas sciema byla ;)

pozdr

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 2:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Jak pisalem wczesniej z okolic filtra powietrza wywalilem wszystko co od gazu. Teraz zalezaloby mi na zlikwidowaniu reszty. Poprosze o kolejne instrukcje :) W butli mam z 20 - 30 literkow gazu. Butla umieszczona jest na miejscu kola zapasowego...

Pozdraiwam

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 3:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
bp pisze:
W butli mam z 20 - 30 literkow gazu

1. zakręć zawór w butli
2. w zawór tankowania wciśnij wkrętak (najlepiej w rękawiczce, co byś nie poczuł mrozu ) tak, aby gaz wyszedł z rurki tankującej.
3. z butli wykręć rurkę do tankowania
4. z parownika wolno wykręć króciec doprowadzający gaz tak by się mogła opróżnić rurka doprowadzająca
5. możesz zdemontować parownik pamiętając o króćcach/wężach wodnych
6. możesz zdemontować rurkę z butli doprowadzającą gaz do parownika
7. butla z wozu
8. rurka z wozu
9 butelkę z gazem albo dajesz komuś na wyjeżdżenie albo w kosmos
10. demontujesz rozdzielkę gaz/bena
11. łatasz dziury po gazie
12 zapominasz......o lpg [zlosnik]
13 przypominasz sobie podczas tankowania beny [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 3:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Cytuj:
9 butelkę z gazem albo dajesz komuś na wyjeżdżenie albo w kosmos


Jakbym chcial poslac LPG w kosmos to ustawic sobie na podworku i odkrecic zawor? Jakie srodki ostroznosci podjac zeby czasem cos wiecej nie polecialo w kosmos? [cool]


Cytuj:
10. demontujesz rozdzielkę gaz/bena


Gdzie ta rozdzialka sie znajduje? (moze chodzi o ten przelacznik 3 pozycyjny)


Z innej beczki orientujesz sie czy na rynku wtorym jest zainteresowanie uzywanymi instalacjami. Jakies orientacyjne przedzialy cenowe na takie uzywki? Butle mam ok 48litrow jak pisalem w kole... Nie wiem czy odziedziczylem po poprzednim wlascicielu jakies papiery do niej.

W dowodzie mam wbite LPG - czy cos z tym robic czy olac?

Dzieki za fachowa pomoc :)

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 3:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
bp pisze:
Jakbym chcial poslac LPG w kosmos to ustawic sobie na podworku i odkrecic zawor?

tak ale u Ciebie jest wielozawór pewnie z cewką, to albo zapodajesz napięcie 12 V by się otworzyła lub rozszczelniasz wielozawór na śrubach montażowych, tak by gaz uchodził przez oring pod wielozaworem i wtedy nic nie powinno się stać
bp pisze:
(moze chodzi o ten przelacznik 3 pozycyjny)

tak [zlosnik]
bp pisze:
W dowodzie mam wbite LPG - czy cos z tym robic czy olac?

albo przeczekać albo podjechać do wydziału komunikacji, że został wyciepany i niech zrobią wpis
bp pisze:
Jakies orientacyjne przedzialy cenowe na takie uzywki? Butle mam ok 48litrow jak pisalem w kole... Nie wiem czy odziedziczylem po poprzednim wlascicielu jakies papiery do niej

ceny od 20 zela [zlosnik] jeśli są papiery, to np. tak jak mi nie chciało się robić homologacji na butlę więc kupiłem używkę za 80 zela z papierami (plus pozostałość gazowa) [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 4:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
kurcze to grosze za taka uzywana instalke... moze lepiej sobie zostawie jakby przyszly slabe czasy to sobie zaloze ewentualnie podaruje w zalaczniku przyszlemu wlascielowi mojej beczulki ;)

pozdrawiam

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 07, 2007 6:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Witam,

Ja mam calą instalkę wyjętą z 280E - miała przejechane może ze 40 tysięcy. Chętnie się podzielę.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 07, 2007 9:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
howser pisze:
nie koniecznie jest potrzebny analizator, można to zrobić samemu ale


No chciałbym widzieć regulację w Twoim wykonaniu, ruszenie o każdy stopień tej śruby powoduje dużą zmianę składu mieszanki. ;) <br>Dodano po 9 minutach.:<br>
bp pisze:
u mnie na poprzeczne jest zamontowany maly cylinerek. i byl skierowany do gory. dzisiaj obrocilem go w dol (w strone plytki) tak ze przy zgaszonym silniku dotyka sruby trzymajacej plytke.


Takiego cylinderka nie powinno tam być i płytka nie może się o nic opierać czy dotykać więc to wymontuj lepiej i może ktoś Ci sprezentuje tą poprzeczkę, sprawdze u Rodziców w chacie bo miałem gdzieś taki silnik ale nie pamiętam czy ta część jeszcze tam jest.
Po drugie na KAŻDEJ stacji diagnopstycznej mają analizator, to reguluje sie prosto, jeżeli nikt już kilku obrotów Ci nie zrobił tą śrubą. Delikatnie po troszku i prosto do celu. Gdybyś był w Poznaniu to możemy pokręcić bo mam zaprzyjaźniony warsztat z analizatorem.
Dla pewności powinieneś sprawdzić zapłon. Moje M110 zapala praktycznie zanim rozrusznik zakręci [oczko] i pali 9-13 l PB. 210km/h bez problemu.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 07, 2007 10:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Cytuj:
Takiego cylinderka nie powinno tam być i płytka nie może się o nic opierać czy dotykać więc to wymontuj lepiej i może ktoś Ci sprezentuje tą poprzeczkę


Jeśli ma ktoś na zbyciu to prosze o info :)

A co do dotykania to byćmoże jestem w błędzie ale czy ta poprzeczka czasem nie ma takiej wypustki w dół w kształcie prostopadłościanu? Tak tylko pytam, wiadomo nawet jeśli ma to nie znaczy ze powinno dotykac :)

Co do całości instalki gazowej jak wszystko już wypruje to chetnych zeby to lyknac prosze o kontakt :) Na gazie pojedzilem niewiele. Niby chodzilo dobrze, chociaz zapalal niezbyt zwawo (na zimnym trza bylo porzadnie zakrecic rozrusznikiem).

Mimo wszystko postanowilem dolaczyc jak to ktos na forum slicznie okreslil do "benzynowych ortodoksow" hehehe [zlosnik]


Cytuj:
Moje M110 zapala praktycznie zanim rozrusznik zakręci


A wskazoweczka od cisnienia oleju podnosi sie odrazu blyskawicznie, czy w dosc dostojnym tempie (powiedzmy ze 2 sek) dochodzi do 3? (u mnie dochodzi dostojnie :P)

Cytuj:
Gdybyś był w Poznaniu to możemy pokręcić bo mam zaprzyjaźniony warsztat z analizatorem.


W okolicach 20 listopada bede w Poznaniu ale jeszcze nie wiem czy swoim autem. jesli tak to na pewno dam znac na pw

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 07, 2007 11:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
georem pisze:
No chciałbym widzieć regulację w Twoim wykonaniu, ruszenie o każdy stopień tej śruby powoduje dużą zmianę składu mieszanki.

dokładnie tak, ale jesli faktycznie nikt oprócz fabryki wcześniej tego nie tykał to da sie to zrobic bez analizatora, wiec nie pozastało mi nic innego jak zaprosic kolege do mnie.


bp pisze:
A co do dotykania to byćmoże jestem w błędzie ale czy ta poprzeczka czasem nie ma takiej wypustki w dół w kształcie prostopadłościanu? Tak tylko pytam, wiadomo nawet jeśli ma to nie znaczy ze powinno dotykac


zdjecie masz na wcześniejszej stronie.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl