MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 8:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 10, 2007 2:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Witam!
Mam kolejne pytanko:
Zrobiło się teraz troszkę chłodniej ( w końcu idzie zima) i jak rano zapalam moje autko, po zapaleniu to przez chwilę trochę jakby silnik kulał, tak jakby nie palił na jednym garze...po paru sekundach jest już wszystko ok! jak jest ciepły jest też ok. Tylko tak się dzieje jak rano go zapalam po zimnej nocy... Oczywiście jest to diesel, 2,5l poj.
Czas grzania świec też mi się wydłużył, jak zapalam go po nocy pierwszy raz to kontrolka gaśnie po ok.15 sekundach (chyba to trochę za długo)-jak myślicie???. Później jak jest silnik ciepły to ok.4 sek. grzeję i gaśnie.
Więc po takich objawach jak opisałem z silnikiem i grzaniem świec mam do wymiany świece żarowe, ten moduł grzania świec czy coś innego...???? - Jak sądzicie..???
Pozdrawiam [pub]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 2:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 2:04 pm
Posty: 67
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
z podgrzewaniem jest wszystko ok, jezeli jest zimniej to normalne ze swiece muszą dłuzej podgrzewac zeby osiagnąc okresloną temperature, a co do pracy silnika to nie masz sie co dziwic w koncu jest to diesel starej generacji który przejechal juz kilkaset tys km i jak jest zimny to moze troche sobie potrząsc.
Pozdrawiam

_________________
TYLKO MERCEDES ( W201 2.0D z ASB / W203 2.2CDI)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 2:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 27, 2007 6:35 pm
Posty: 133
Lokalizacja: Toruń
Myślę, że któraś ze świec jest do wymiany...

_________________
W 124 E 200 DIESEL


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 2:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 2:04 pm
Posty: 67
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
gdyby ktoras swieca była do wymiany to podczas odpalania kontrolka swiec nie paliłaby sie a podczas jazdy zapalałaby sie na ok 1 minute.

_________________
TYLKO MERCEDES ( W201 2.0D z ASB / W203 2.2CDI)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 3:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Hmmm a czy jak wykręcę świece to rozpoznam która jest do wymiany..?
Ewentualnie jak sprawdzić czy są dobre świece..? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Ale mówicie że z podgrzewaczem świec jest wszystko ok..?
No bo jak jest ciepła noc to po odpaleniu pracuje silnik ok!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 3:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
mam podobny problem. Czytałem o tym kiedyś na forum i wyczytałem, że problemem jest jedna z opcji:
- świeca do wymiany
- coś z wtryskiwaczem
- regulacja zaworów
U mnie kontrolka świec pali się koło 10 sekund, potem jak odpalam (na ssaniu), to się 4-5 sekund kręci na rozruszniku, dławi itd, a jak dodam gazu to leci sporo jasnego dymu z rury. Przez około minutę po odpaleniu wydaje mi się, że ma mało mocy, a potem wszystko ok.
Gdy samochód jeździł nawet jakieś 3-4 h temu, to pali od cyknięcia bez ssania.
Co może być przyczyną?

P.S.
To dławienie to takie trochę jak gdyby jeden gar nie pracował ;/


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 3:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Właśnie chyba mamy podobny problem... zacznę chyba od sprawdzenia świec.. ale muszę się popytać jak sprawdzić te świece... <br>Dodano po 2 minutach.:<br> A może ktoś wie co jest przyczyną tego..?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 5:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Piątal pisze:
bez ssania.


Gdzie masz ssanie w dieslu??

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 5:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
ja mam 124 i nie mam ssania!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 5:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Bo diesel nie ma ssania przyjacielu!!

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 5:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
A jak najprościej sprawdzić świece czy mam dobre????????


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 6:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Też mam podobny problem ale w 405, po zimnej nocy jak raz zagrzeje świeczkami to odpali, ale się dławi i czasami potrafi zgasnąć.

Jak dodam gazu, to tak samo jak pisze Piątal, z rury kłęby dymu, a po puszczeniu gazu potrafi się dławić schodząc z obrotów.

Jak zagrzeje świeczki dwa razy, to problem znika.

Moim zdaniem to walnięte świeczki, ja nie bardzo mam czas jechać do warsztatu, więc jakoś żyję z tym problemem :)

Co do ssania w dieslu, to w 405 jest moduł "ssania" który zwiększa dawkę paliwa jak silnik zimny. Niestety u mnie ten moduł jest padnięty. Czasami coś mu odbija i zwiększa dawkę jak silnik jest gorący, fajny efekt jak auto przyśpiesza bez wciśniętego gazu...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 6:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Nie wiem czy to ssanie, czy nie ssanie ale jest to pokrętło które zwiększa dawkę paliwa, więc nazwałem ssaniem. Chodzi o gałeczkę po lewej stronie przy zegarach.

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 11:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Piszesz o 123. Ta galeczka nie zwieksza dawki paliwa - jedynie podnosi obroty, mozesz to samo zrobic leciutko naciskajac pedal gazu. W 124 taka regulacja jest zrobiona pneumatycznie a w ostatnich modelach elektrycznie.

Co do telepania po uruchomieniu - pewnie ktoras ze swiec juz dogorywa, ale automat nie kwalifikuje tego jako bledu wiec nie zapala kontrolki. U mnie potrafil strzelic kontrolka po czym przez 2 tygodnie bylo znow OK. Az swieca zdechla.
Pozostaje wziac miernik i przemierzyc swiece. Najlepiej zdjac wtyczke z automatu i mierzyc na pinach od swiec. Jesli ktoras swieca bedzie miala znaczaco inna rezystancje to do wymiany.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 4:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
szeryf pisze:
jedynie podnosi obroty, mozesz to samo zrobic leciutko naciskajac pedal gazu.

A co się dzieje jak dodam gazu? Więcej paliwa się leje, nie ? :]
Nie będę się kłócił bo się nie znam, ale dziwne to dla mnie.

_________________
ex W123 300D 83'

ex Jawa 50 typ23


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl