MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 11:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 10, 2007 8:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Wczoraj byłem sec 'em w Warszawie i zaczęła się dziwna zabawa z ogrzewaniem. Tyle razy czytałem na forum o różnych problemach, ale sam miałem ok. No cóż...
Problem polega na tym, że mniej więcej od 90km/h wzwyż wali zimnym z nawiewów. Nawet jak przekręcę pokrętła na MAX - nic się nie dzieje.
Sprawdziłem same pokrętła - są ok. Sprawdziłem zawory, też działają. Sprawdziłem pompkę - ok. Przelutowałem sterownik, choć on jest tak zbudowany, że ciężko by było co by się mogła stopka uszkodzić, ale i tak zrobiłem. Zostało uszkodzenie elektroniki w sterowniku, albo jeden lub więcej z 3 czujników. Miał ktoś może podobny problem. Jest możliwe, żeby to od czujnika temperatury w samochodzie. Ponieważ oba pokrętła reagują tak samo kiepsko wydaje mi się, że czujniki przy nagrzewnicy ok. Ale to domysł tylko. Silniczek ciągnący powietrze przez czujnik działa.
Mam klimę manual, ogrzewanie automatik na 2 strefy.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 9:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
A sprawdzałeś termostat?
Może dawać taki objaw jeżeli zawiesił się w pozycji otwartej a na dworze zimno. Powinno to być również zauważalne na wskaźniku temp. silnika - niedogrzany.

_________________
MB 560SE '90


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 12:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Hm.. u mnie jest klimatronik i też podobnie się działo.
Problem był z czujnikiem temp. w kabinie (ten obok sterowania szyberdachem). Czujnik ten był zapchany kurzem - silniczek wymuszający przepływ powietrza działa jak odkurzacz.
Przeczyszczenie pomogło.
Skoro przy klimie manual też masz taki czujnik to sprawdź go.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 8:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
lukasz pisze:
A sprawdzałeś termostat?


Z temp. silnika wszystko ok.

kit pisze:
Problem był z czujnikiem temp. w kabinie


Też stawiam na to badziewie, już zamówiłem sobie nówkę. Koszt niewielki, a może będzie spokój. Przedmuchałem całą rurę do tego silniczka w zeszłym roku, jak zakładałem nowy, bo stary już dawał takie odgłosy, że narwy mnie brały.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 4:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 30, 2007 12:20 am
Posty: 28
Cześć Łukasz, chcialem Ci odpowiedziec na pytanie o komputer
nie odpowiedziałem Ci na PRV, ponieważ nie mam napisanych jeszcze 10 postówi nie moge na prv

Muszę się przyjrzeć i potwierdzić, ale mój komp. ma kila rodzajów wskazań spalania:
1) Durchschnitt przeciętne ogólne ( 1 od konkretnego odpalenia silnika i 2 liczone cały czas, ew. od momentu wykasowania, albo odłaczenia akumulatora - wybiera sie odpowiednio przez przyciski K i L), może masz ustawione na K czyli pomiar krótkodystansowy

2) Teilstrecke - przecietne spalanie z ostatnich 10 min. przy czym komputer nie zawsze oblicza tę wartość (przy postoju, czy jakoś tak)
Można też zmierzyć spalanie dla danego odcinka, gdy wybrane jest Teilstrecke, naciskając przycisk P na początek i na koniec pomiaru

3) Momentan - pokazuje spalanie w danym momencie, ale powyżej 20 km/h

A swoją drogą, nie spotkałem sie w innym samochodzie, nawet w nowszym modelu S z tak rozbudowanym pomiarem spalania [zlosnikz]

Pozdrawiam
Maciek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 4:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
Dzięki Maciek za opis, muszę sprawdzić te ustawienia K i L.
Mam co prawda instrukcję ale jest w języku okupantów :lol: i nic z niej nie kumam.
Mam jeszcze jedno pytanie: czy wskazania przejechanego dystansu na komputerze i na liczniku pokrywaja ci się?
Bo u mnie rozjeżdżają się na dłuższych trasach nawet do 5%.

_________________
MB 560SE '90


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 5:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 30, 2007 12:20 am
Posty: 28
Tego akurat nigdy nie sprawdzałem. Musze przyjrzec sie jak bede jechal gdzies dalej. Gdyby tak było to nie wiem, czy można coś z tym zrobić.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 2:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 02, 2005 1:52 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Szczecin
Przy okazji ogrzewania w w126 chciałem zapytać, czy u was też słabo dmucha z tych otorów po bokach (te mniejsze - od ciepłego powietrza). Mój ma taką przypadłość, dzięki czemu trudno "odparować" boczne szyby. Z tych od świeżego (zimnego) dmucha bez kłopotu; usterka ta występuje bez względu na położenie pokrętła kierunków nawiewu.

_________________
W126 300SE '86
Ex: W123 230C '80


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 4:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Przemo-MEL pisze:
czy u was też słabo dmucha z tych otorów po bokach (te mniejsze - od ciepłego powietrza)


Nie, u mnie nie ma żadnych z tym problemów. W położeniu "jeden ząbek" poniżej opcji góra i dół dmucha całkiem fajnie na nogi, na szybę i właśnie z tych bocznych (dmuchawa na II).

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 13, 2007 1:32 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 30, 2007 12:20 am
Posty: 28
U mnie nie ma problemu z zaparowanymi szybami, ale też jest coś z tym nawiewaniem zimnego powietrza. Zaczne od odkurzenia czujników [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 16, 2007 2:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
No i od dziś problem rozwiązany. Głównym winowajcą okazał się czujnik w podsufitce.
Obrazek
Obrazek

Przy okazji wymieniłem lewy wkład lusterka, bo się ogrzewanie skończyło, a strasznie mnie wkurza czyszczenie lusterek z pary z rana, nie mówiąc już o szronie.
Obrazek

No i jeszcze mała robótka, czyli podgrzewanie szyby pod wycieraczkami. Działało od dłuższego czasu jak chciało, ale jakoś nie miałem serca się wziąć za sterujący tym zaworek. W końcu stwierdziłem, że tej zimy nie będę wygrzebywał wycieraczek ze śniego, więc wymieniłem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 16, 2007 3:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
No i od dziś problem rozwiązany. Głównym winowajcą okazał się czujnik w podsufitce.

Idzie jakos ten czujnik sprawdzic (np.multimetrem) ? Jaka cena nowego ? U mnie tez cos z ogrzewaniem sie dzieje , raz grzeje a raz nie (klimatronic)

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 8:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
witek-sec pisze:
Jaka cena nowego ?

Ja z rabatem dałem 26 zł.
Da się sprawdzić multimetrem. Zmienia się oporność w zależności od temperatury otoczenia, więc próby trzeba robić w domu. Ja mierzyłem przy użyciu termometra i farelki. Dane są na rysunku.
Przy automatycznej klimie trzeba by jeszcze od razu sprawdzić ten drugi czujnik.
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 19, 2007 8:25 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
czujnik idzie sprawdzic w ten sposob,
ustawiasz na nawiew automatyczny,
czyli ten bialy przycisk i wtedy jak widac,
ze automatyka probuje nawiac cieple powietrze
i wiatrak pracuje na wysokich obrotach non stop oznacza,
to, ze trzeba go zmienic lub oczyscic jak to opisane jest wyzej

jesli ktos ma klimatronica, to pytanie mam takze do tego przycisku
od nagrzewania przedniej szyby, kto mial z nim do czynienia?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 4:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Nilovitz pisze:
jesli ktos ma klimatronica, to pytanie mam takze do tego przycisku
od nagrzewania przedniej szyby, kto mial z nim do czynienia?

ten przycisk mozesz wcisnac od razu po odpaleniu zimnego auta i on wtedy sam ustala predkosc nawiewu i tem tak by jak najszybciej polecialo jak najcieplejsze aby optymalnie najszybciej odparowac szyby...
Tak opisuja to w instrukcji...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl