MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 17, 2007 3:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam kolegow,

No wlasnie chcialem zasiegnac porady z Waszej strony jak czesto myjecie (i w jaki sposob) swoje gwiazdki w sezonie zimowym ?? - czy czesciej z duza iloscia wosku lub innych preparatow czy rzadziej i chronicie blache warstwa ochronna z blota i kurzu ?? [zlosnik] - jak sprawa z myciem podwozia, jakie patenty na zabezpieczanie uszczelek i ewentualne usuwanie wczesnopojawiajacych sie ognisk korozji ?? - ja na razie przezylem 3 sezony zimowe z W123 i za kazdym razem po zimie i naszej fantastycznej soli kiepsko to wygladalo w okolicach kwietnia, teraz z W124 chcialbym uniknac takich przygod... :o

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 3:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Skorzystałem z okazji, kiedy nie było jeszcze mrozów i trzy razy (co tydzień) odstawiałem mojego MB do ręcznej myjni na kąpiel z woskiem. Nasmarowałem też wszystkie uszczelki, żeby ich nie pourywać na mrozie. Myślę, że się sprawdzi.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 5:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Prezeslaw pisze:
Nasmarowałem też wszystkie uszczelki, żeby ich nie pourywać na mrozie. Myślę, że się sprawdzi.


A czym smarujesz ??

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 5:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Uszczelki - wazeliną techniczną. Wlałem też trochę WD40 do zamków. Przy okazji przypominam, że warto wyciągnąć odmrażacz do zamków ze schowka i schować go w kurtce. Można też zwrócić uwagę, czy woda nigdzie nie stoi (np. sprawdzić odpływ klapy bagażnika, ewentualny szyber, etc).
Ostatnio słyszałem o czyms takim, jak "biały smar". Nie próbowałem, ale podobno też jest dobry do zamków.

Wazeliny technicznej można użyć też do zabezpieczenia klem przy aku. co by auto nam psikusa nie zrobiło na mrozie i ładnie odpalało.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 7:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Jak jeszcze jeździłem 190tką (na co dzień także w zimie) to uszczelki smarowałem tak jak Prezeslaw wazeliną techniczną. Zamków nie zabezpieczałem, bo miałem na pilota :P ;) a auto myłem w pobliskiej RĘCZNEJ myjni za 10pln od mycia po znajomości, ale nie myli zbyt dokładnie. zawsze po nich potem poprawiałem (acha mam garaż więc miałem gdzie poprawiać). A jak często? Raz na tydzień, raz na dwa. Jak cały czas był syf to nie myłem bo na co dzień jeździłem. [zlosnikz]
190tkę miałem bezwypadkową więc po takich dwóch zimach w ogóle nie gniła. Natomiast 230CE (124) mojego Taty traktowane tak samo jak 190tka moja, już po pierwszej zimie w kilku miejscach miała parchy, bo niestety była wcześniej "obęckana" tu i tam. :oops:

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 10:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
z tymi zamkami radze czasami jednak czymś psiknąć, a najlepiej zdjąć boczek drzwi i mechanizm wyczyścić i przesmarować właśnie białym smarem, bo nie twardnieje on z czasem, ani ze spadkiem temperatury, a jak akumulator zrobi psikusa i padnie to z zablokowanym zamkiem i nie działającym centralnym można sobie bigosu narobić ;)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 8:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Prezeslaw pisze:
Wazeliny technicznej można użyć też do zabezpieczenia klem przy aku. co by auto nam psikusa nie zrobiło na mrozie i ładnie odpalało.


Wysmarowac klemy wazelina ?? [zlosnik] - ciekawy patent...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 1:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Zabezpiecza przed ponownym zabrudzeniem - a klema to podatny na syf element. Naprawdę bardzo dobry patent. Czasem zdaje się nam, że akumulator umiera, a to tylko klemy są brudne. Przeczyścić i zabezpieczyć w. t. i życie akumulatora się przedłuża. Bo ładowanie tez jest lepsze. To dosyć ważne rzeczy w zimie.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 9:59 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw maja 17, 2007 9:03 pm
Posty: 12
Prezeslaw pisze:
Zabezpiecza przed ponownym zabrudzeniem - a klema to podatny na syf element. Naprawdę bardzo dobry patent. Czasem zdaje się nam, że akumulator umiera, a to tylko klemy są brudne. Przeczyścić i zabezpieczyć w. t. i życie akumulatora się przedłuża. Bo ładowanie tez jest lepsze. To dosyć ważne rzeczy w zimie.

Przede wszystkim zabezpiecza przed utlenianiem. Smarowanie wazeliną techniczna klem jest oczywistością. Natomiast uszczelki.. chyba lepiej gliceryną. Przynajmniej zawsze tak robię, szczególnie te od drzwi. Jakos trudno mi sobie wyobrazić posmarowane wazelina techniczną. Ze wzgledu na możliwość graniczącą z pewnością uwalenia sobie/żony spodni/płaszcza czy czego tam jeszcze.

_________________
--
W124 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 10:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
Ja do klem stosuje smar miedziowy zastosowanie - zapobiega utlenianiu sie koncowek elektr. oraz ogniw klem akumulatorow przewodzi prad.polecam.dostepny w sklepach motoryzacyjnych.Do uszczelek drzwi zastosowalem eksperymentalnie Krem do konserwacji skory efekt zaje....y


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 2:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Ewentualnie krem Nivea [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 2:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
No powiedzmy, że rzeczywiście można wybrać coś lepszego do uszczelek. Gliceryna - całą zeszłą zimę na niej przejeździłem. Też było git.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 3:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
W kremie Nivea woda jest wiec nie bardzo sie nadaje moim zdaniem na mrozy.
A zamiast patentow typu nitrogliceryna i inne wazeliny nie mozna uzyc specjalnie do tego celu stworzonych preparatow?

W123 to mam taki patent na zamarzniete zamki w drzwiach. Tam zamek jest na zewnatrz, bo klamka mocno wystaje. Sciagam rekawiczki, klne na mroz i dokladnie dlonmi otaczam klamke tam gdzie jest zamek, jak najszczelniej dociskajac zamek do dloni. W ten sposob nagrzewam zamek i w srodku rozpuszcza sie lod juz po kilku minutach (2 - 3 minuty). Oczywiscie jak zapomne odmrazacza przelozyc do kiszeni kurtki ;)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Ostatnio zmieniony wt lis 20, 2007 9:13 pm przez holyfido, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 4:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
He. Jak chodzi o patenty, to ja w takim przypadku podgrzewałem klucz zapalniczką i tez dało radę. Ale dużo łatwiej jest mieć przy sobie ten odmrażacz.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 5:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Prezeslaw pisze:
Gliceryna - całą zeszłą zimę na niej przejeździłem. Też było git.



Jak dobrze pamiętam z lekcji chemii to gliceryna jest higroskopijna więc do smarowania na zimę nadaje się jak psi smalec na wesele.
Do gum wszelakich świetnie sprawdza sie silikon w szpreju. Tani i łatwy w aplikacji. Zabezpiecza ale nie natłuszcza (!). Przy okazji mozna pociagnąć przewody WN.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl