MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:59 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 6:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 20, 2007 12:26 am
Posty: 40
Cytuj:
Z mojego własnego podwórka: porsche 924, rok produkcji 1976. W każdej możliwej instrukcji obsługi i w kilku miejscach na nadwoziu mam wyraźnie zaznaczone: liczba oktanowa min. 98.


924 piekna maszyna, bedac super dokladnym dodam ze producent zalecal 97 a nie 98 [zlosnikz] , ja mialem rocznik 1980...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 7:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
aegm pisze:
jakie bzdury?!kolejny z bzdurami! w pl to nie bylo w tamtych caszach nic a co dopiero pb 95 czy 98, a w D zawsze byla pb super :roll: wlej mu 91 oktany to nawet nie drgnie!


Czy w Polsce były produkowane W126? [szalone]

W temacie PB juz było pisane wystarczy poSZUKAĆ. Czy napis Super PB oznaczał w tamtych czasach w DE paliwo 98? Z tego co pamiętam było jeszcze SUPER PLUS. Jak załączył kolega wcześniej z instrukcji wynika że należy stosować paliwo NORMAL co oznacza 91 oktanów. Rozumiem, że producent pisząć w instrukcji że należy lać minimum 91 jest DEBILEM i auto wtedy nie pojedzie. To lepiej Ty wklej ze swojej instrukcji, że do silnika M117 koniecznie trzeba lać 98. Czekam. Ja ze swojej strony napisałem co o tym myslę. Miałem 2 SEC i oba jeździły bez problemów na PB95.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 8:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
PRZEMEK1234 pisze:
bedac super dokladnym dodam ze producent zalecal 97 a nie 98 [zlosnikz]


Niestety moje trzy sztuki (roczniki 1976,1977,1982) pochodzą chyba od innego producenta. Bo u mnie jest 98oktan. Nie każ mi schodzić do samochodu i robić zdjęcia wklejek... :lol:

georem pisze:
Czy napis Super PB oznaczał w tamtych czasach w DE paliwo 98?

Dokładnie tak. Było to tzw. "superbenzin" [zlosnik] i miało 98okt.

Co ciekawe zaintrygowany tematem zaglądnąłem do "niebieskiej" instrukcji jaka ostała mi się po jednej z beczek i... co? 98 [zlosnik]
Instrukcja obejmuje modele 200-250 i wydana jest w 1978 roku.

Sorry za offtopic, ale myślę, że emocje (podkreślane słowami, debil, bzdura) itp nie powinny brać góry w wypowiedziach na forum, bo to do niczego nie (do)prowadzi :roll:

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 11:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
to musieli sie cofnac w rozwoju, bo w mojej instrukcji do w124 nie ma nic o 98 oktanach :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 11:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Wróćmy do źródła, ktoś pyta jakie paliwo ma lać do W126 500 z I serii, ktos inny odpowiada że producent przewiduje minimum 98, jeszcze ktoś wkleja informację z instrukcji że wystarczy 91. [szalone] Możesz mi wytłumaczyć o co chodzi? Kto ma rację? Jeżeli mi to uzasadnisz logicznie to stwierdzę że to nie są bzdury.
A ja mam widocznie autka od innego producenta auta, bo moje na 95 bujaja aż miło i pisanie, że do M117 powinno się lać minimum 98 jest dla mnie bzdurą. Oczywiscie zgodzę się, że to może być tylko dla mnie bzdurą.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 11:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
a ja nie mam nic w instrukcji o LPG a jeździ [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 12:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
zegarek pisze:
to musieli sie cofnac w rozwoju, bo w mojej instrukcji do w124 nie ma nic o 98 oktanach :)

To że silnik pracuje na niższej liczbie oktanowej wcale nie musi oznaczać, że jest cofnięty w rozwoju, tylko źe... ma lepiej dopracowaną komorę spalania, sterowanie zapłonem i wtryskiem paliwa gdzie trudniej o spalanie stukowe. Ot co!
Wróćmy tu do rzeczonego 924, ono potrzebuje wysokiej liczby oktanowej nie ze względu na jakoś szczególnie wyśrubowane osiągi tylko właśnie na niedoskonałą komorę spalania typu herona, która charakteryzuje się lekko wklęsłym tłokiem z "wyciskaczem" i PŁASKĄ głowicą... Do tego świeca jest umiejscowiona skośnie i nie w centralnym punkcie komory, co przy wysokim stopniu sprężania daje doskonałe warunki dla powstania spalania stukowego, którego istotę już tu przytoczono.
Komora spalania w M116 i M117 jest z zasady bardziej odporna na powstawanie spalania stukowego, a i stopień sprężania nie jest jakiś wyśrubowany. Więc powiem szczerze, że nieco mnie dziwi 98oktan w przypadku tych silników i podejrzewam, że jest to podane nieco... na wyrost. Możliwe, że producent w ten sposób zabezpieczał się przed ewentualnymi uwagami klientów z poza Niemiec, którzy zalali niskooktanową benzynę?
Nie jestem (niestety [oczko] ) konstruktorem tych wspaniałych silników, nie mam dostępu do materiałów stricte technicznych, mogę jedynie wysnuwać wnioski oparte na pewnej wiedzy ogólnej z dziedziny konstruowania silników... A w takim zakresie unikałbym użycia słowa "bzdury".
Faktem jest, że moje W126 bez najmniejszych uwag śmiga na 95, zaś 924 pod obciążeniem dzwoni, że uszy bolą.
Co do silników nam współczesnych to wszechobecna elektronika tak steruje mapami zapłonu i dawką wtrysku podpierając się sygnałami z czujników spalania stukowego, że nawet nalewając 91 nie poznamy tego zjawiska. Co najwyżej silnik nam nieco "zamuli".
Co do uwagi o LPG, to jak wiadomo, ma ono liczbę oktanową powyżej 100, więc ryzyko spalania stukowego jest wysyłane w kosmos [oczko]

Pozdro i... zalecam mniej emocji. Żeby miłośnik mercedesa się nerwował takimi PIERDOŁAMI [zlosnikz]

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 12:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Im wyższy stopień sprężania tym potrzebna wyższa liczba oktanowa.
Jaki stopień ma M117?
Dodatkowo odporność na paliwo o niskiej liczbie oktanowej można zwiększyć poprzez odpowiednie ustawienie zapłonu (przyspieszenie)
Czy te silniki nie mają korektora oktanowego?
Nowsze nie muszą mieć gdyż czujnik spalania stukowego odpowiednio dostosuje wyprzedzenie zapłonu aby ono nie występowało.
Jeśli producent przewiduje 91 to polska 95 wydaje się być odpowiednia.
Gadanie, że po zalaniu 95 silnik odmówł współpracy jest conajmniej dziwne, silnik może co najwyżej zacząć dzwonić przy dużym obciążeniu czy w chwilach kiedy będzie miał dość uboga mieszankę.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 2:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Junak pisze:
A w takim zakresie unikałbym użycia słowa "bzdury".

Pozdro i... zalecam mniej emocji. Żeby miłośnik mercedesa się nerwował takimi PIERDOŁAMI [zlosnikz]


Ja jednak przystanę przy swoim i twierdzę, że bzdurą (niech będzie łagodniej NONSENSEM) jest konieczność lania paliwa minimum 98 do silnika 500 W126 z I serii i wmawianie, że na 91 nawet nie drgnie. I dalej oznajmiam, że nie chciałem wywoływać oburzenia czy nadmiernych emocji, jest to moja opinia i uważam że uzasadniona bardziej niż Kolegi któremu W126 nie chce jeździć nawet na 95. [usmiech]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 8:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
georem pisze:
niż Kolegi któremu W126 nie chce jeździć nawet na 95.


a gdzie ja napisalem ze byl to W126?!?! [szalone] napisane zostalo wprawdzie M117 ale bylo to w 107. i tak jak w D zaleje mu Super to zapali normalnie ale jak jest zimny chodzi mowiackrotko dziwnie rzucajac buda az sie zagrzeje. W PL tak jak napisalem w pierwszym swoim posie w tym temacie nie zapalil, bo moze i wg.mnie najprawdopodowbiej paliwo jak na wiekszosci stacji w PL mialo tych oktanow mniej niz 95. Gdy mu leje Pb98 w PL i w D super Plus to chozi bez zarzutow. I w instukcji mam wlasnie napisane ze min.liczba okt to 98 i tego sie trzymam stad nie rozumiem o co ci chodzi nazywajac to bzdury?! [wscieklosc] <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
georem pisze:
Miałem 2 SEC i oba jeździły bez problemów na PB95


nie watpie.jak paliwo ma dobra jakosc i podawane pb95 maja pelne 95 oktany to zapali i pojedzie tak jak to juz napisalem i w nowszych jednostkach sie nie powinno odczczuc wiekszej roznicy tak ja z reszta stwierdzil to kolega Przemek1234.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 11:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
aegm pisze:
a gdzie ja napisalem ze byl to W126?!?! [szalone]


Odpisałes na pytanie Kolegi jakie ma lać paliwo do 500SEL I serii i Twoja odpowiedź brzmi minimum 98.

aegm pisze:
nie watpie.jak paliwo ma dobra jakosc i podawane pb95 maja pelne 95 oktany to zapali i pojedzie tak jak to juz napisalem i w nowszych jednostkach sie nie powinno odczczuc wiekszej roznicy tak ja z reszta stwierdzil to kolega Przemek1234.


A ja twierdzę że na 91 pojedzie taka 500SEL z I serii, a lanie paliwa o wyżeszych oktanach niż zaleca producent wcale nie jest równoznaczne z lepszymi osiagami i wzrostem mocy auta na przykład, a wręcz może dać skutek odwrotny. Paliwo 99+ wcale nie jest lepsze przez więcej oktanów tylko dodatki w nim zawarte. Nie denerwuj się że napisałem że bzdury ale ja właśnie tak to widzę.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 11:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
zegarek pisze:
to musieli sie cofnac w rozwoju, bo w mojej instrukcji do w124 nie ma nic o 98 oktanach


Tak na chlopski rozum, to po prostu pozmienialy sie normy DIN o ktorych pisza w manualach, bo jakos nie chce mi sie wierzyc, ze silnik beczkowy wymagalby paliwa o lepszych parametrach niz silnik chociazby W124.

Dla przykladu wg. instrukcji auta:

-W123 81r. - 98ROZ/88MOZ DIN 51600
-W201 88r. - 95ROZ/85 MOZ
lub
91 ROZ/82,5 MOZ DIN 51607

A okreslenie "super" dla benzyny tez mialo rozne znaczenie wg tych instrukcji. Zreszta pewnie "normal" tez ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 5:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Jezdzilem sporo SEC 500 z 1987r na benzynie 91 i nie bylo, zadnych broblemow, mam wrazenie, ze ze wzgledu na wieksza kalorycznosc chodzl troszke lepiej i palil troszke mniej. Wbrew pozorom w wiekszosci panstw europy benzyna 91 oktan jest wciaz sprzedawana i dla naszych samochodow jest to poprostu paliwo normal.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 10:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
georem pisze:
Bzdury! Jak zaczęto prosukowac W126 to wogóle nie było paliwa o 98 oktanach.

Z całym szacunkiem, ale tu się mylisz. W W126 w wersji 220kW jest jedynie opcja pomiędzy 95 i 98 oktanów (poz. 1 i 3 na korektorze oktanowym - w tej wersji nie ma opcji N i S). Od razu zaznaczę, że nie mówię tu o pozycjach na korektorze mieszanki przy kompie od KE. Podobniez paliwem 98 oktanów jest w M117 z AMG lub Lorinsera


Żeby nie być gołosłownym:
KLIK

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 27, 2007 12:14 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
gelanda pisze:
Jezdzilem sporo SEC 500 z 1987r na benzynie 91 i nie bylo, zadnych broblemow, mam wrazenie, ze ze wzgledu na wieksza kalorycznosc chodzl troszke lepiej i palil troszke mniej.


pewno tylko akurat tak sie sklaa, ze powinno byc calkiem na odwrot!czyli z takim paliwem powinien wlasnie chodzic gorzej i palic wiecej. :lol: na pewno byl to SEC czy moze Trabant?! [zlosnik]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl