MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:59 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 6:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Prezeslaw pisze:
Moim skromnym zdaniem lepsze powinny iśc na oś napędową.

Nie zgadzam sie lepsze zawsze powinny isc na tyl niezaleznie od tego ktora os jest napedzana.

Prezeslaw pisze:
[...]Jeśli jedziemy zwykłym tylnonapędowym Mercedesem, to podsterowność (którą takie auto ma zwykle wpisaną w naturę) będzie na przeszkadzać dosyć często.

Znowu sie nie zgadzam auto z tylnym napedem ma wpisana w nature ale nadsterownosc, podsterownosc (czyli tendencja do wyjezdzania z zakretu przodem) jest domena aut przednionapedowych - troszke pomyliles pojecia kolego.

Ogolnie od siebie dodam tylko, ze slyszalem ostatnio pare opinii, ze "w ogole nie bede zmieniac na zimowe bo to takie drogie jest" (tekst np. kolezanki z pracy, ktora ma Audi A6 i gumy 205/65 R15). Nie wysmialem jej tylko ze wzgledu na dobre wychowanie [zlosnik]. Glupota do szescianu IMHO, ja u siebie kupilem cztery sztuki Dunlopa 195/65 R15 po jednym sezonie z Niemiec, chyba byly jezdzone tylko do kosciola bo wygladaja praktycznie jak nowki, po 100,- PLN za sztuke. Czy to naprawde tak duzo ?. Inna sprawa, ze popieram w pelni teze ze kiedys jezdzilo sie na jednych oponach caly rok i nikt nawet nie marzyl o zimowkach - dobrze tylko, ze wtedy opony podobnie jak wiele innych produktow robilo sie tak jak nalezy a teraz jak kazda firma tnie koszty i zatrudnia chinoli to nie ma sie co dziwic ze opony letnie to tak naprawde jest wielkie gowno a dopiero lepsze i drozsze zimowki przypominaja te opony sprzed kilkunastu lat. Niestety kapitalizm [zlosnikz] - ale wracajac do tematu lepsze na tyl (w MB) a najlepiej to wszystkie takie same zalozyc i miec swiety spokoj.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 10:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
dokładnie tak jak mówi Cremek...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 11:11 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Dokładnie nie tak jak mówi Cremek...

1. Kupowanie używanych opon, nawet wizualnie bardzo dobrych, jest obarczone dużym ryzykiem zakupu opony o uszkodzonej strukturze konstrukcji wewnętrznej lub z ukrytą wadą produkcyjną. Szczególnie podejżane jest, gdy ktoś nagle sprzedaje produkt niemal nie używany a przeznaczony do wieloletniego użycia...
2. Wszelkie testy wskazuja, że opony tzw. letnie na drogach suchych i mokrych (ale nie zalodzonych, zaśnieżonych) są znacznie lepsze od opon zimowych.
3. Opony sprzed wielu lat (opasane, wysoko-profilowe, tzw. wielosezonowe, dętkowe) we wszelkich parametrach ustępują oponom współczesnym.
4. Co to za "chinole"? Czemu taka pogarda?
Pozdrawia przekorny Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 1:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ad. 1. A co ma zrobic gosc, ktory do swojej nowiutkiej fury chce zalozyc jeszcze nowsze szerokie alusy, zeby miec dobre rwanie pod remiza - ma wyrzucic stare kola na smietnik?!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 2:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Mercedes będzie wyjeżdżał przodem z zakrętu, dopóki tylna oś trzyma się jezdni. Jak damy mu "buta" i tylna oś się uśliźnie, to podsterowność przejdzie w nadsterowność. Tak jest w moim MB W201, gdzie wszystkie 4 zimowe opony pochodzą z tego samego źródła i mają taki sam przebieg.
Przeważnie spotykam się właśnie z taką opinią, że opony lepsze idą na napędową (żeby móc lepiej kontrolować auto pedałem gazu).

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 4:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Opony w lepszym stanie zakłada się zawsze na tył bez wzgledu na rodzaj napędu. A to dlatego, że nadsterowność trudniej jest opanować od podsterowności i dodatkowo aby wyprowadzić tył z tańca trzeba dodać gazu aby dociążyć tył - czyli trzeba przyspieszać. W podsterowności skręcamy kierownicą mocniej i zwalniamy/hamujemy - wytracamy prędkość.

Oczywiście temat ma wiele detali do rozwiniecia, ale taka jest powszechna (nistosowana) zasada.

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 6:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
leopold pisze:
1. Kupowanie używanych opon, nawet wizualnie bardzo dobrych, jest obarczone dużym ryzykiem zakupu opony o uszkodzonej strukturze konstrukcji wewnętrznej lub z ukrytą wadą produkcyjną. Szczególnie podejżane jest, gdy ktoś nagle sprzedaje produkt niemal nie używany a przeznaczony do wieloletniego użycia...

Ryzyko istnieje zawsze poniewaz natura zna rowniez przypadki gdy opona rozleciala sie po wyjezdzie z salonu (bylo pare lat temu o takich numerach gdzies chyba u Opla). Dodatkowo nie jest tajemnica ze opony przywozone od naszych zachodnich sasiadow sa niejednokrotnie lepsze pod wzgledem uzywanych mieszanek niz nasze, do tego dochodzi fakt ze sa sporo tansze. Ja w kazdym razie ktorys sezon jezdze na uzywkach i nigdy nie mialem powodow do narzekan i nie wykonywalem zadnych prac naprawczych przy takich oponach a drogi w moim rejonie naleza raczej do ciezszego kalibru jesli chodzi o obciazenie opon [zlosnik].
leopold pisze:
2. Wszelkie testy wskazuja, że opony tzw. letnie na drogach suchych i mokrych (ale nie zalodzonych, zaśnieżonych) są znacznie lepsze od opon zimowych.

Jak najbardziej sie zgadzam.
leopold pisze:
3. Opony sprzed wielu lat (opasane, wysoko-profilowe, tzw. wielosezonowe, dętkowe) we wszelkich parametrach ustępują oponom współczesnym.

Chodzilo mi raczej o jakosc wykonania opon pare lat temu i to nie u nas a na zachodzie kiedy jeszcze patrzono troche na jakosc a nie na ilosc.
leopold pisze:
4. Co to za "chinole"? Czemu taka pogarda?

Jak wyzej, coraz wiecej producentow wszelkiego rodzaju dobr zaczyna szukac tanszej sily roboczej aby walczyc z konkurencja na rownym poziomie co niestety odbija sie na jakosci wykonywanych towarow, niewazne czy beda to buty, opony, sprzet AGD-RTV czy komputery (w ostatnich grupach widac to najlepiej). Wystarczy na prostym przykladzie porownac awaryjnosc samochodow wykonywanych w latach 90 i dzisiaj (chocby nasze ukochane MB [zlosnikz] ) - dlugo sie bede zastanawial zanim przesiade sie na powiedzmy jakies W210 czy W211 skladane z czesci spawanych na jakims zadupiu na Tajwanie (mowa o elektronice) ktore rozsypuje sie podczas uderzenia pioruna (opisywany przypadek w S-klasach) - oczywiscie troche przekornie przesadzam ale jestem mimo mlodego wieku twardym zwolennikiem maksymalizacji technologii analogowych pod kazda postacia - najprostszym przykladem z naszego podworka sa W123 i starsze - czy myslicie ze jakikolwiek dzisiaj wykonany pojazd (niewazne czy bedzie to S-klasa czy Toyota czy Honda czy cokolwiek innego) dozyje 25 lat a czasem i wiecej i bedzie sie nadal w pelni sprawnie poruszac z taka gracja jak klasyki ktorymi jezdzimy ?? - moim zdaniem nie ma takiej mozliwosci...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 6:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
kiedyś założyłem temat z filmem pokazującym na, którą oś dobrze jest założyć lepsze opony


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 7:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
daj link do tego filmu.. :P


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 8:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
a szukajka gryzie ?
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl