MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt maja 29, 2007 3:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Przyjmijmy w takim razie, że może się w tym ocieplającym klimacie tak zdarzać i że nie ma tragedii. Zastanawia mnie tylko czy ten wentylator od klimy w ogóle się załącza, nawet na zdjęciu widać, że temp. jest troche ponad 100, włączyłem klimatyzacje i zjechałem zobaczyć, wiatrak nie chodził, i ta mała chłodnica była zupełnie zimna. Jak się domyślam chyba tak nie powinno być? A tak na marginesie do czego ona służy?

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 14, 2007 2:56 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 24, 2007 1:08 pm
Posty: 42
Lokalizacja: mazowieckie, gm. Jabłonna
Mi dosłownie parę dni temu pomogła jedna czynność, otóż zdjąłem obudowę chłodnicy wraz z wisko (aby było lepsze dojście) i przez około 30 minut sprężonym powietrzem przedmuchiwałem obydwie chłodnice. Były tak zanieczyszczone piachem, błotem, że kurz miałem w zębach:)
Teraz w korkach, przy włączonej klimie i upale, temperatura nie wzrosła wyżej niż jakieś 95 stopni, a już miałem inwestować w wisko.
pozdrawiam

_________________
124 300D 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 14, 2007 3:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Jeden z kolegów na mborg napisał:

znalazłem coś takiego w sieci - pochodzi z instrukcji serwisowej w124 /tłumaczenie własne/.

"Istotne momenty w systemie chłodzenia"

temp. 85-89 st. - zaczyna się otwierać termostat
temp. 102 st. - termostat całkowicie otwarty
temp. 96-104 st. - załącza się sprzęgło wiskotyczne
4500 rpm silnika - odłączenie sprzęgła wiskotycznego
3250 rpm wentylatora - odłączenie sprzęgła wiskotycznego
ciśnienie w klimie 16 barów - załącza się 1. bieg wentylatora klimy
ciśnienie w klimie 11 barow - wyłącza się 1. bieg wentylatora klimy
temp. 107 st. - załącza się 2. bieg wentylatora klimy
temp. 100 st. - wyłącza się 2. bieg wentylatora klimy
temp. 121-123 st. - automatyczna klimatyzacja przełącza się w tryb biezpieczeństwa (włącza się i wyłącza co 20 sekund)
temp. 126-128 st. - automatyczna klimatyzacja zostaje wyłączona
1,3-1,5 bara - otwarcie korka zbiornika wyrównawczego
130 st. - maksymalna temperatura czynnika chłodzącego


Mam nadzieję że to rozwieje wątpliwości i niektóre złe opinie że temperatura nie powinna lub nie może osiągać pewnych temperatur. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 14, 2007 3:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
100۫º w korku to nic strasznego. Jadąc na trasie taka temperatura powinna niepokoić.
U mnie w korku nie przekracza 95۫º. Jadąc chociażby 50km/h temperatura oscyluje około 80۫º.
Remek, według instrukcji silnik może palić 1,5l/1000km (mnie by to niepokoiło).
Niektórzy producenci zalecają zmianę oleju co 3o ooo km (ja na takim samym oleju robię 1o oookm, więc wolę nie wiedzieć w jakim stanie jest po 3o ooo km).
Optymalna temperatura to 80۫º-90۫º, a taka którą można zaakceptować to 80۫º-100۫º - takie jest moje zdanie ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 14, 2007 4:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Opel w niektorych silnikach zdaje sie zaleca wymiane co 50tys km ale ksazkowe zuzycie oleju to 0.7l/1000km, czyli dolewajac wymieniamy olej praktycznie na nowy i tak co 9tys km ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony wt lis 27, 2007 10:29 am przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 14, 2007 5:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
TReneR pisze:
wymieniamy olej praktycznie na nowy i tak co 9tys km

Brud na dnie miski i tak zostaje :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 14, 2007 5:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Jarzyn pisze:
Remek, według instrukcji silnik może palić 1,5l/1000km (mnie by to niepokoiło).
Niektórzy producenci zalecają zmianę oleju co 3o ooo km (ja na takim samym oleju robię 1o oookm, więc wolę nie wiedzieć w jakim stanie jest po 3o ooo km).
Optymalna temperatura to 80۫º-90۫º, a taka którą można zaakceptować to 80۫º-100۫º - takie jest moje zdanie ;-)


Zawsze można sobie mysleć, że producent podaje złe wartości i próbuje nas zapędzić częściej do serwisu.
Spalanie oleju 1,5l/1000km to dużo i mnie też by niepokoiło, ale spalanie 1l/3000-5000km to wg mnie normalny objaw, tak samo jak temperatura pracy samochodu w przedziale 80-110 nie powinna nikogo dziwic.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: czw paź 18, 2007 8:40 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:21 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Jarod pisze:
To ja chciałbym zapytać około jakiej temperatury powinien włączyć się elektryczny wentylator? Moje auto to W201 2.0E. Ostatnio stojąc w korku temperatura dobiła mi do tej ostatniej, nieopisanej kreski przed kreską czerwoną. Właśnie zastanawia mnie czy to normalne by temperatura tak rosła i czy nie powinien się on załączyć wcześniej.


Odgrzewam temat, bo problem już dawno rozwiązany a ja nadal nie podzieliłem się tym z Forumowiczami :-)


Okazało się (jak część osób radziła), że zepsuł się czujnik temperatury. Wymiana na nowy załatwiła sprawę.

Teraz faktycznie temperatura nie przekracza, nawet w największym korku, tej pierwszej, nieopisanej kreski powyżej 80 stopni.
W trasie utrzymuje się w granicach 80.

Aha, jeszcze informacja dla tych, którym czujnik też nie działa. Jak się załączy wentylator to nie da się tego przeoczyć. Najpierw czujnik temperatury wydaje delikatne 'cpyk' a potem każde dodanie gazu wiąże się ze wzdrostem obrotów wentylatora chłodnicy i dźwiękiem jak z odrzutowca.

No i może mała wskazówka: jeżeli padnie wam czujnik i np. stoicie w korku to można połączyć kable nim sterujące 'na krótko'. Uchroni was to przed niespodziankami. W sumie to można nawet tak jeździć cały czas, ale auto będzie się wtedy dużo wolniej nagrzewało, bo oczywiście wentylator będzie pracował cały czas. Jesienią i zimą byloby to na pewno mocno niezalecane.

Pozdrawiam i życzę dobrej temepratury :-)

_________________
Jarod
(201/91/2.0E + LPG)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 6:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
witam,zaczytalem sie w temacie chłodzenia i bardzo mnie zadowolił końcowy post podsumowujący ale mam kilka pytań.

1. czy w M104 3.2 wymiana czujnika temperatury coś da skoro sprzegło wiskotyczne jest sterowane tylko bimetalem czyli temp silnika, bez zadnych elektrycznych urządzeń?

2. czy w każdym silniku np M104 wentylatory klimy załączą sie jak jest za wysoka temperatura płynu chłodzącego jesli nie ma wystarczajacego cisnienia płynu w klimie?

3. czy wentylatory klimy są sterowane tylko czujnikiem temperatury płynu, tym samym co jest w termostacie,co wysyła sygnał do komputera o temp silnika?

4.który czujnik na termostacie to czujnik odpowiedzialny za załaczanie sie wentylatorów klimy, bo są dwa na wierzchu?


dzięki za odpowiedzi bo też szukam rozwiązania problemu skaczącej temperatury w moim aucie, musze jeszcze sprawdzic dokładnie wisko ale troche sie boję dotykac wentylatora jak sie kreci, ale zaraz po zgaszeniu nagrzanego silnika spokojnie moge bez zadnych oporów kręcić wiskiem, czy to oznacza ze jest do wymiany? przed zakupem nowego chciałem przy okazji wymienic czujniki temp ale nie wiem czy to coś da skoro wisko jest sterowane tylko bimetalem, bo jak na razie nie zauważyłem zeby kiedy kolwiek włączyły sie wentylatory klimy na postoju.

Mam jeszcze jedno pytanie, do czego służy coś w rodzaju pompy umieszczone po lewej stronie samochodu zaraz nad alternatorem?
U mie wychodzi z tego jakis kabelek jak by sterowanie elektromagnesem ale wtyczka nie jest nigdzie wpięta i nie dochodzą do tego czegoś zadne gumowe przewody a pasek napedza cały czas koło.



POZDRAWIAM MARCIN

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 11:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
MarcinJUNAK pisze:
4.który czujnik na termostacie to czujnik odpowiedzialny za załaczanie sie wentylatorów klimy, bo są dwa na wierzchu?

Ten większy, jest w zasadzie od "wszystkiego" z wentylatorami włącznie, a ten mały jednopinowy - wskaźnik temp. na zegarach. W związku z tym odp. na pytanie
MarcinJUNAK pisze:
3. czy wentylatory klimy są sterowane tylko czujnikiem temperatury płynu, tym samym co jest w termostacie,co wysyła sygnał do komputera o temp silnika?

brzmi: TAK.

MarcinJUNAK pisze:
2. czy w każdym silniku np M104 wentylatory klimy załączą sie jak jest za wysoka temperatura płynu chłodzącego jesli nie ma wystarczajacego cisnienia płynu w klimie?

Powinny się załączyć, najpierw jeden, potem ewentualnie drugi.
MarcinJUNAK pisze:
1. czy w M104 3.2 wymiana czujnika temperatury coś da skoro sprzegło wiskotyczne jest sterowane tylko bimetalem czyli temp silnika, bez zadnych elektrycznych urządzeń?

Nie rozwiąże to całkowicie problemów, bo elektryka jest powiedzmy "na wyższe temperatury". Standardowo silnik schładza wisco i dodajmy jak jest sprawne nieźle sobie radzi.
MarcinJUNAK pisze:
Mam jeszcze jedno pytanie, do czego służy coś w rodzaju pompy umieszczone po lewej stronie samochodu zaraz nad alternatorem

Pewnie pompa powietrza - takie proekologiczne cholerstwo. Jakże się cieszę, że tego nie mam...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 27, 2007 12:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
no fakt dzieki za bardzo sensowne odpowiedzi
skoro mam ta pompe powietrza i nie jest ona podłączona to w oógle co ona daje? czy jest jakos potrzebna? gdzie i po co dmucha? czy silnik wtedy chodiz tak jak powinien czy może miec jakies anomalia podczas pracy?

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 27, 2007 2:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
MarcinJUNAK pisze:
skoro mam ta pompe powietrza i nie jest ona podłączona to w oógle co ona daje? czy jest jakos potrzebna? gdzie i po co dmucha?

Jak nie jest podłączona to nie daje. Włącza się po rozruchu zimnym silnika żeby wdmuchać trochę świeżego powietrza w wydech (właściwie w głowicę i w konsekwencji w wydech) i rozcieńczyć spaliny. Kat ma mieć wtedy mieć łatwiej i się nie zapychać. A poza tym niby spaliny mniej toksyczne na wylocie...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 27, 2007 9:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
ok czaje o co chodzi
wiec czy jest sens zeby to jakos uruchamiac w jakims kumatym warsztacie czy raczej dac sobie spokój i po prostu sie nie przejmować? bo rozumiem ze jak nie bedzie działała to może szlag trafić katalizator jeśli dobrze zrozumiałem? jest to jakas skomplikowana opreracja czy dął bym rade sam to podłączyc? czy nawet nie próbowac i olać to całkiem?

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 27, 2007 10:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
MarcinJUNAK pisze:
czy nawet nie próbowac i olać to całkiem?

Z praktyki ludzi, którzy to mieli i nie mają... to bym olał. Sec znajomka przeleciał już ponad 300tyś km bez pompki i kat jeszcze jakoś działa, pewnie tak samo do d... jak wtedy, kiedy go kupił od Niemca. U mnie w E320 jest wersja bez pompy, bez EGR i życie jest piękne. Tylko ten cholerny kat mnie wkurza samą obecnością, ale dopóki jest sprawny, nie tłumi ponad normę to go zostawiam. Jak kupowałem kupeję w DE to dziadek niemiecki dla mniejszych opłat założył taki badziew co dmucha powietrzem do dolotu na rozruchu, żeby zubożyć wzbogaconą dla rozgrzania silnika miesznakę. Te pomysły na czystość spalin mnie czasem powalają. Zaraz po kupnie wywaliłem badziewie. Niech się dziecko nagrzewa w spokoju, a nie mu przeszkadzać!

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 28, 2007 3:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
no fakt racja
wiec sprawa jasna, jak zrobie wisko to powinno wszystko hulac odpowiednio

POZDRAWIAM

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl