MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 28, 2007 11:12 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Witam, Czy jest możliwość, że przymarza pompa klimy??
Dziś rano po odpaleniu samochodu u słyszałem pisk paska pod maską, otworzyłem ją i zobaczyłem, że pasek się momentami ślizga po kólku pompy klimy, tak jakby kółko się zacinało...
Czay jest możliwe że w pompie klimy zebrała się woda czy coś w tym rodzaju??
po chwili odpuściło, i juz było ok, wiec obstawiam zamarzniecie, tylko że muszę to zlikwidować bo boje się o zerwanie paska....
Silnik 500 v8 92r.
Może wystarczy wymienić czynnik w ukł klimatyzacji?

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 28, 2007 2:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Jeżeli chodzi o mnie to raczej mechaniczna przyczyna, łożysko, nie zaszkodzi podjechać Ci i sprawdzić w warsztacie od klimy, napewno warto uzupełnić i odgrzybić układ.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 28, 2007 2:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A wlaczales klime? Bo jezeli nie to ze sprzeglem jest cos nie tak.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 28, 2007 2:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
właśnie pomyślałem o tym samym, czy jest możliwe że w układzie zebrała się wilgoć?? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> musze zerknąc w instrukcje kiedy jest całkowicie wyłaczona żeby sprzegielko rozlaczylo....
moze sam jestem winien, bo mimo chlodu jezdze z ogrzewaniem na automatic a nie EC...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 28, 2007 2:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Powienieneś jeździć na ustawieniu automatycznym od tego ono jest i tako się nazywa :-).
Jak się ślizga to warto sprawdzić czy faktycznie pasek jest naciągnięty tak jak być powinien. Sprężarka nie powinna stawiać takiego oporu aby możliwe było ślizganie się paska w jakimkolwiek przypadku.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 28, 2007 8:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Niemozesz poprostu wyłaczyc klimy? wyłącz i do warsztatu...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 11:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
Jeśli masz włączony automatic a wyłączone EC to klima chodzi !!!
Chyba dopiero od połowy 90 lat lub jeszcze później klima nie włancza sie ponizej +7 stopni. (mam V-kę z 99r i klima chodzi przy -5 :o )
Jedź do klimaserwis i niech wymienią Ci czynnik i olej w układzie.
Wyciągną wilgoć i powinno być OK .
Łożysko sie tak nie zachowuje - dostaje luzów etc. ale nie blokuje.

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 30, 2007 10:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
No i jasne pompa się zapiekła... auto długo stało, a olej w pompie był zmieniany, albo i nie przy ostatnim przeglądzie czyli w 2005roku... tłuczki się zastały.. a w minusowych temperaturach nie chodziła... w każdym razie oska w pompie sie nie kreci i jak sprzegiełko załączyło to blokowało... jasność nastała jak cegiełkowa sie spaliło i kreci teraz luźno... mozna zauwazyc ze oska stoi...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 30, 2007 10:27 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
To sprezarka juz na smieci, uklad do plukania z opilkow, nowy pochlaniacz, zawor rozprezny moze uda sie uratowac... bedzie troche kosztow.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl