MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 11:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lis 28, 2007 5:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Witam.
Mam niestety problem ze swoja Mercedes.
Auto mi gasnie na benzynie.
Odpale, chodzi, ruszam, jade, wrzucam luz lub sprzeglo i gasnie (na benzynie). Na LPG jest ok, ale zanim przelacze to jade na benzynie.

Problem sie zaczal kiedy pojechalem na kolejny przeglad i regulacje LPG. Mechanik z racji, ze stanowisko do regulacji LPG bylo zajete, "zaprosil" mnie do stanowiska obok, gdzie wymienil swiece (oryginalne mercedesowskie), sprawdzil kopulke, zamocowal wypadajacy przy kichnieciu przewod pod filtrem i powiedzial "to niech pan przejedzie na stanowisko obok to wyregulujemy teraz instalacje"
Wyjezdzalem na benzynie i auto mi gaslo pare razy jak wcisnalem sprzeglo podczas manewru. Nie zwrocilem na to uwagi.
Potem gaz wyregulowal, ja wsiadlem, jako ze silnik cieply to sie od razu przelaczyl na LPG i dojechalem do domu.
Rano niespodzianka, to co uwazalem za przypadek okazalo sie nagminne. Auto gasnie na benzynie.
Na 1 dzien poprawe uzyskalem poprzez odlaczenie tego czujniczka co jest przy lince gazu. Myslalem ze moze on jest zwalony, ale dzisiaj mimo ze czujniczek odlaczony pojawily sie klopoty. Ale dopiero na rozgrzanym silniku (nie wiem czy to ma znaczenie)-moze rano sie okaze ze i na zimnym juz jest "kaszana"
Ma ktos pomysl od czego zaczac?

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Ostatnio zmieniony ndz mar 09, 2008 9:25 am przez Crazy_Russian, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 28, 2007 6:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
a rurke wsadził z powrotem po jej sprawdzeniu :D?? mi tez tak gasł ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 28, 2007 8:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
ALPAq pisze:
a rurke wsadził z powrotem po jej sprawdzeniu :D?? mi tez tak gasł ;)

Rurka jest wsadzona. Bez niej bym nie odpalil. Wiem ze mechanik oprocz wymiany swiec regulowal mi linke od gazu. Powiedzial ze linka sie klinuje. Ktos na forum mial podobny problem i mechanik jemu powiedzial, aby zostawic linke napieta tak ze 3 mm-aby nie zalaczac czujnika.
Wydaje mi sie ze gasnie tylko jak jade. Jesli odpale auto podczas jazdy na luzie to znowu zgasnie, ale jesli sie zatrzymam i odpale to nie zgasnie. Dziwne

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 28, 2007 9:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
a co ma dać takie napięcie linki, aby ten czujnik się nie załączył?? On chyba powinien się załączać ;)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 9:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Crazy_Russian pisze:
regulowal mi linke od gazu. Powiedzial ze linka sie klinuje. Ktos na forum mial podobny problem i mechanik jemu powiedzial, aby zostawic linke napieta tak ze 3 mm-aby nie zalaczac czujnika

BZDURY Ci gadał i tak samo zrobił
Nie domyka się przepustnica, przez co czujnik położenia przepustnicy nie załącza biegu jałowego i silnik gaśnie.
Trzeba z powrotem przeregulować linkę gazu.
Swoja droga to, czego ci „fachowcy” nie wymyśla, ostatnio u znajomego przy okazji wymiany ka-jeta zobaczyłem przewiercona przepustnice [chory]

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 9:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Jurand pisze:
Nie domyka się przepustnica, przez co czujnik położenia przepustnicy nie załącza biegu jałowego i silnik gaśnie.
Trzeba z powrotem przeregulować linkę gazu.

LInka gazu jest tak ustawiona, ze po puszczeniu pedalu gazu, czujniczek jest wciskany do konca. A chyba tak powinno byc.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 9:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
który czujnik ?? tzw opóźnienia - wygląda jak krańcówka.
czy ten na osi przepustnicy ?

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 9:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Mam na mysli czujnik ktory jest zalaczany poprzez krzywke, ktora jest polaczona z koncem linki gazu (Taki z 3 pinami o ile dobrze pamietam)

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 10:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
to nie ten czujnik, ma dwa piny a ten trzeci to tylko plastikowy trzpien ;)
na osi przepustnicy pod ka-jetem masz czujnik jej położenia
gość wykręcił linkę i sterownik "nie wie", że pedał gazu nie jest wciśnięty i nie steruje wolnymi obrotami na PB
na LPG masz niby dobrze bo przepustnica jest uchylona i mieszanka sobie płynie do cylindrów.
nie ma co dalej pisać - trzeba tylko linkę poluzować.

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 10:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Jurand pisze:
gość wykręcił linkę i sterownik "nie wie", że pedał gazu nie jest wciśnięty i nie steruje wolnymi obrotami na PB
...trzeba tylko linkę poluzować.

No wlasnie mechanik powiedzial ze linka sie zacina i cos popsikal i pogmeral, aby nie przycinala sie. Czyli jesli cos sie zmienilo to linka jest bardziej zluzowana.
Ale rzuce okiem dzisiaj jesli mi sie uda zlokalizowac ten wspomniany przez Ciebie czujnik.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 10:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
szukaj tego:
Obrazek

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 11:25 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Skoro przelacznik biegu jalowego sie zalacza (kewstia tylko czy sam on jes sprany) to tym bardziej bedzie sie przelaczal przelacznik zamkniecia przepustnicy. Przy naciskaniu gazu najpierw rozlacza sie przelacznik biegu jalowego, puzniej przelacznik zamkniecia przepustnicy a na samym koncu zalacza przelacznik pelnego otwarcia.
Najlepiej rozepni obie wtyczki i sprawdz czy wszystkie przelaczniki dzialaja jak trzeba.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 11:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
TReneR pisze:
...
Najlepiej rozepni obie wtyczki i sprawdz czy wszystkie przelaczniki dzialaja jak trzeba.

SProbuje, choc miernikiem poza sprawdzeniem akumulatora to nie bardzo potrafie sie poslugiwac.
Zastanawia mnie tylko co on mogl (mechanik) spierdzielic, ze jest zle po wyjezdzie od niego. Zdejmowalem pokrywe filtra, bo myslalem ze moze cos przypadkowo rozlaczyl, ale "na oko" i na macanego wszystko bylo OK.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 12:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A moze poprostu miales poprzednio caly czas podciagnieta linke gazu i przepustnica sie nie domykala? Jakie miales wolne obroty na Pb przed wizyta u gazownika?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 12:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
TReneR pisze:
A moze poprostu miales poprzednio caly czas podciagnieta linke gazu i przepustnica sie nie domykala? Jakie miales wolne obroty na Pb przed wizyta u gazownika?

Wlasnie w tym kierunku mysle. [ok]

SLowo wstepu. Kiedys marudzilem gazownikowi, ze podczas dluzszej jazdy na gazie (np. na wakcje), jak zgasze auto to mam potem problemy z odpaleniem. Musze dosc dlugo krecic, jak zalapie to chodzi jakby na niewszystkich cylindrach i musze go przegazowac, aby bylo ok.

...i podczas ostatniej wizyty ta regulacja linki byla z komentarzem "linka sie panu przycina i moze nie domykac przepustnicy i to moglo byc panskim problemem z odpalaniem na zgrzanym silniku" [cytowalem z pamieci]

Takie tez mialem przypuszczenia, ze ta linka moze byc przyczyna, dlatego tez nie bralem sie za jej podciagniecie, a odpialem ten czujnik z ktorym ona wspolpracuje. Przez 1,5 dnia bylo OK.
Moze zalozyc spowrotem ten czujnik i podciagnac linke, tak aby nie zalaczala go ?

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl