MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 8:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1426 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lis 28, 2007 10:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 26, 2007 11:49 am
Posty: 122
Lokalizacja: Brzeg
witam Was syntetyczni koledzy.. jeżdziłem wieloma autami... byłem zwolennikiem głownie marki audi i vw.. przejeżdziłem ze 4 sztuki audi 100 cygaro.pózniej ford scorpio 2,5TD i inne gabloty do niedawna przekonałem sie do merców... 3 miesiace temu miałem okazje bujać odrestaurowanym w115. pare dni temu nabyłem 115 odrestaurowanego a raczej dobrze trzymanego i zadbanego.. z perspektywy czasu i korzystania z olejów mineralnych rózniastych firm, castrol, mobil.shell a nawet lotos :) moge powiedzieć ze nieazuwazyłem żadnej róznicy miedzy mineralnym tanim drogim i bardzo drogim. czytajac to wszystko powoli żałuje że niezalewałem pół lub syntetyków. mam golfa III przywiozłem go z niemiec z przebiegiem 160 tys po pewnym czasie tato zawiózł go do znajomego który miał zmienić rorząd paski i olej z filtrami... gośc zalał minerał z Lotosu.. po przebiegu niecałym 10 tys wróciłem do półsyntetyka.. zastanawiam sie nad zaklaniem syntetyku do golfa auto ma jakies 230 tys przebiegu i lekie (naprawde małe)poty na silniku,co do w 115 to poczekam do lata pogadam z właścicielami tego modelu i ... coś zaleje... pozdrawiam Szymon

_________________
MB W115 200d 1973 beżowa lala
MB W115 220d 1974 wielka niewiadoma
MB W115 220d 1970 czarna śmierć -ex
MB W115 240d 1975 american kicz
MB W123 200d 1984 wzięty z litości
MB W206 220d camper 1974 drugi dom
MB W210 E240 1998 -żonkowóz


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 4:34 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2007 11:11 pm
Posty: 31
Co oznacza sprawny silnik???? jesli jest to bardzo wysoka kompresja, brak wyciekow na uszczelkach,zimeringach, uszczelniaczach itp to jestem jak najbardziej ZA!!! pełnym syntetykiem nawet z technologia kosmiczna [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 12:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
mi też zbliża się wymiana i zobaczymy jak będzie sprawował się syntetyk :) a co tam :) czym zrobić płukanke silnika czy nie ma sensu i lepiej nagrzać porządnie i zlać ???

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 12:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Warto a nawet trzeba przeplukac. Jezeli silnik nie jest bardzo zaszlamiony to polecam LiquiMoly Engine Flush. Sam uzywam.
20zl to nie fortuna - wiec przy kazdej wymianie stosuje.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 12:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Przy kolejnej wymianie zalalem 5w40, syntetyczny z Lukoila 4 L za 80 PLN :)
Po przejechaniu 400 km nie zauwazylem na kontrolkach niczego zlego. Kontrolki wskazuja troche lepsze zachowanie nowego oleju niz starego (nizsza temp oleju, wyzsze cisnienie)
Mowa o Audi.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 16, 2007 1:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
Obecnie jeżdżę na półsyntetyku mobil 10w40. Przy następnej wymianie planuję zalać syntetyk mobil1. Silnik nie ma wycieków, zużycie oleju jest w granicach błędu pomiarowego . Zastanawiam się również nad płukaniem preparatem Liqui Moly . Nie wiem który wybrać. Opisy podobne, tylko sposób użycia inny. Może ktoś z was stosował któryś z nich ? http://www.allegro.pl/item282924210_liq ... a_hit.html http://www.allegro.pl/item282924211_liq ... ilny_.html i jeszcze link do opisu na stronie producenta http://www.liquimoly.pl/index2.htm . Auto jak w podpisie.

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 10:04 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Do Twojego silnika proponowalbym ten ten pierszy (silnik zdrowy niezaszlamiony)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 23, 2007 6:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
Podłączę się do wątku z zapytaniem co zalać do M111 (E220)? W tej chwili jest podobno półsyntetyk. Zużycie oleju niezauważalne, ciśnienie oleju nie spada poniżej 2,5. Jeżdżony głównie na krótkich miejskich trasach.
Lać półsyntetyk, czy przjść na syntetyk? jaki wogóle olej jest zalecany do tego silnika?

_________________
el_diablo
c123 - sprzedany
s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 23, 2007 6:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
el_diablo pisze:
W tej chwili jest podobno półsyntetyk. Zużycie oleju niezauważalne, ciśnienie oleju nie spada poniżej 2,5.

Czy jak jest dobrze to należy kombinować nie mając gwarancji że będzie lepiej? Ja wiem że Polacy to mają we krwi, ale jak dla mnie to nie jest nasza zaleta...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 23, 2007 9:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
voytas pisze:
Czy jak jest dobrze to należy kombinować nie mając gwarancji że będzie lepiej? Ja wiem że Polacy to mają we krwi, ale jak dla mnie to nie jest nasza zaleta...


Chodzi o to, że tak naprawdę nie wiem jaki olej jest zalany. Poza tym chciałem się dowiedzieć jaki olej wogóle jest zalecany do tego silnika.

_________________
el_diablo

c123 - sprzedany

s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 23, 2007 10:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
el_diablo pisze:
Chodzi o to, że tak naprawdę nie wiem jaki olej jest zalany.

No to sorry, poniosło mnie...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 16, 2008 11:36 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
el_diablo pisze:
Chodzi o to, że tak naprawdę nie wiem jaki olej jest zalany. Poza tym chciałem się dowiedzieć jaki olej wogóle jest zalecany do tego silnika.


Zapewne też nie jesteś pewien przebiegu...

oleje najlepiej dobrać te, które są polecane przez producenta:
zgodnie z tym: http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=42

zalecane są te oleje do silnika M111.960

TITAN Supersyn PLUS 5W-40 - synt
TITAN SYN MC 10W-40 - pół synt
TITAN FORMULA 15W-40 - mineral

Ja mam taki sam silnik, od nowości nie wiem co było, na ostatniej wymianie zalałem syntetyk midlanda, a teraz będzie zapewne TITAN FORMULA 15W-40

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 20, 2008 10:25 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lis 10, 2007 4:56 pm
Posty: 6
To i ja cos napisze o olejach pracuje w niemczech i obsluguje firme taxi i busy do szkoly ponad 30 aut glownie merce i vw t4.Wszystkie jerzdza na
jakim tanim syfie z beczki 10w40 poza w211 i jednym pasacie.Wymiany co 20tys i co 2 wymiana filter oleju i nic sie nie dziej nie ma zadnych problemow.Samochody z przebiegami od 130tys do 600tys bioro jak chca jedne wiecej drugie mnie ale nie wiecej jak 2-3 litry na wymiane.Pracuje juz tu 2 lata caly czas te same samochody i nigdy nie naprawiam ze olej bierze czy jakies generalki.Samochod ma jezdzic w t4 turbiny nie padaj
ale co powiem to ze olej cieknie caly czas wycieki sa jedne sie robi inne nie.Dolewa sie olej i ma byc najczescie wycieki sie robi jak sie przeglad zblirza i tylko te wieksze.Taxi wszegolnosci mocno exploatowane i to chodzi problemy sa glownie z elektryka itp ale nie ze olej bierze czy cisnienia nie ma i ciekawe jest to ze filter co 2 wymiana.Nie zadko sie zdarza ze kierowca nie ma jakos czasu i przyjedzie po 25-30 tys na jednej wymianie i nikt nie placze przykre ze pozniej te samochody trafiaja do polski itp ale cuz takie zycie.Dodam ze jak nie ma syfu taniego to szef kupuje l-m tak zachwalany podobno gorszy od syfu a ja nie widze roznicy po autach jaki maja wlany pozdrawiam szymon


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2008 11:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
AndyS pisze:
grzechch pisze:
W wyniku pracy silnika na oleju mineralnym po latach eksploatacji odkładają sie w silniku osady, które olej syntetyczny wypłucze i spowoduje to uszkodzenia począwszy od panewek. Ponadto olej syntetyczny należy stosować w silnikach nowszej generacji do przebiegu ok. 300.000- 400.000km pod warunkiem, że samochód jeździł na takim oleju od nowości. .......... i powie wam to każdy mechanik.

Nie gniewaj się ale dla mnie to HEREZJE.


potwierdzam , bzdura . Jeżdżę co prawda BMka ale to tez niemieckie :) . W każdym bądż razie jeżdziła do nie dawna na półsyntetyku Castrola . Zmartwił mnie jednak fakt że przy odpalaniu na zimnym kontrolka oleju gasła dopiero po jakichś 2-3 sek po odpaleniu . Zapytałem swojego mechanika z czego to wynika ... zalecił mi (mechanik) zmiane na pełny syntetyk . Teraz kontrolka gasnie natychmiast po odpaleniu , silnik pracuje wyrażnie ciszej i nabył zetak powiem większej kultury .

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 8:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
witajcie kamraci.
Własnie jestem po wymianie oleum przy 210kkm. Reaktor M103.
Był mineralny Castrol 15W40, przepłukałem silnik jakimś zajzajerem z Liqu Mollyi zalałem pólsyntetykiem casrola 10W40.

Dramat. Spadek ciśnienia, olej rzyga z wiekszości połączeń i silnik zaczął dymic po pierwszych 200km. [szalone]

















[hehe] [hehe][hehe]

Mieliby niektórzy pożywkę "a nie mowiłem!",prawda? ;)

Oczywiście wszystko jest w najlepszym porządku. Ciśnienie takie jak byo, odpala, trąbi , jeździ. Troche jakby głośniejszy i odrobine żwawszy w wyzszych zakresach obrotów.

Wcześniej nie brał prawie wcale oleju. Prawie t.zn zaczynało ubywac w upałach , po staniu w korkach i szybszej jeździe po trasie ( w sumie jakis 1l na 10kkm). Zobaczymy jak teraz będzie.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1426 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl