MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 6:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 12:22 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
jak w temacie...
tak!!! wiem!!! nie krzyczcie!!
używam czasem opcji szukaj...
nawet raz ktoś o to pytał
ale niestety stado mądrali wymądrzało się nad wszytskim tylko nie nad wadami, zaletami i różnicami jeżeli chodzi o sam silnik... może ktoś jezdził tym i tym???
może ktoś może naprawde porównać te 2 silniki i wszytsko co sie z tym wiąże????
własnie zakupiłem auto z silnikiem 250D ale nowsze czyt. 20 zaworowe...
zauważyłem że zimny troche klekoce ale po przygazowaniu i po rozgrzaniu jest już ok... ostatni mój diesel był w 123 200D
trudno porównywać te 2 egzemplarze...
moze ktoś powie coś z własnego doświadczenia????
pozdrawiam <br>Dodano po 1 minutach.:<br> aha!!
wiem że obiegową opinią że najlepszym silnikiem do 124 jest 250
ale proszę o jakieś konkrety...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 10:21 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Chuck Norris pisze:
wiem że obiegową opinią że najlepszym silnikiem do 124 jest 250
ale proszę o jakieś konkrety...


Najlepszy kompromis między osiągami a spalaniem wśród jednostek bez turbo. Ciężko się ustosunkować do tego co miałeś na myśli pisząc: "najlepszym silnikiem jest". Dla jednego najlepszym będzie 2,0 Diesel, a dla drugiego 5,0 benzyna. Wszystko zależy od tego czego oczekujesz od samochodu. Niewątpliwie jednak 250D 20V to zacna jednostka - pojedzie prawie na wszystkim

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 2:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pojedzie na wszystkim bo to ten sam blok i pompa co w zwyklym 124. Rozni sie glowica i tyle. Dalej nie ma tu elektroniki wiec chodzi bezawaryjnie. Nalezy pilnowac chlodzenia - bo to dosc dlugie silniki i jakosci oleju, conajmniej polsyntetyk.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 11:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
to że półsyntetyk to już wiem :)
przestudiowałem trochę temat olejów :) "prawdy i mity.."
oczywiście wleje motula :)jak i wszytskie filtry do wymiany
jednak troszke martwi mnie ten klekot na zimnym... czy to nie aby jakiś niedobry znak? po wcisnięciu gazu od powiedzmy 1000 obrotów jest już tylko przyjemny świst :) ale na wolnych kle kle kle... w końcu to pięc garów i jakoś mu nie przystoi...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 7:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Nie sadze ze powinienes sie martwic, moim zdaniem kazdy gruzlik na zimnym musi troszeczke poklekotac, to co mnie zabilo ostatnio to jak uslyszalem jak chodzi zimny 2,5 TDI w Audi A6 mojej kolezanki z pracy - glosniej niz moje stare dobre 300D w W123 :o - normalnie jak zajezdzony Ford [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 12:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 03, 2007 6:48 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Polkowice
Klekotaniem sie nie przejmuj, bo kazdy dobry MB musi zaklekotac:) no chyba ze ma pompe przestawiona i chodzi jak benzyna! Teraz co do 250 obydwa silniki sa bardzo dobre, spalanie praktycznie takie samo, tyle tylko ze 20V wieksza ma moc, a co za tym idzie zbiera sie lepiej, jak dla mnie obydwa motory sa godne uwagi i chetnie bym sie na takiego meska zamienil z kims:) za moja 300TD 4Matic:) pozdrawiam

_________________
MB115-300D-1976
MB123-300D-1981
MB124-200D-1986
MB124-300D-1987
MB124-300TD4Matic-1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 12:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
z tym klekotaniem to bym pojechał na regulację końcówek wtryskiwaczy i regulację zaworów od razu. Jak już wyciągną wtryski to możesz od razu kompresję zmierzyć. Jedź do warsztatu, który ma co jakiś czas kalibrowane przyrządy, bo nawet najlepszy może oszukiwać i dobry mechanik źle ustawi wtryski tak jak ostatnio u mnie :evil:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 3:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 2:04 pm
Posty: 67
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
W tych silnikach nie reguluje sie zaworów, tam są hydrauliczne popychacze.
Pozdrawiam

_________________
TYLKO MERCEDES ( W201 2.0D z ASB / W203 2.2CDI)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 4:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
podepne sie pod temat
300td w210
poprostu masakra z tym klekotaniem
zanika jak doda sie gazu tak do 1500 obr. ale na wolnych prawie jak traktor

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 6:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 02, 2005 8:38 pm
Posty: 82
Lokalizacja: okolice Otwocka
blackmilk

Jak masz taki samochód i takie klekotanie to jedź do warsztatu bo pewnie masz uszkodzony napinacz paska wielorowkowego (amortyzaror napinacza, rolka napinacza).
Nie pisz takich rzeczy, ten silnik bardzo ładnie i równo pracuje.
Słuchałem różnych silników.

pzdr

_________________
w210 e300d-elegance 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 7:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
mozna to jakos sprawdzic ze tak powiem organoleptycznie ?
bo ja obstawialem na zawory ale teraz wyczytalem ze sie same ustawiaja bo sa hydrauliczne

mam same problemy z tym samochodem istna skarbonka....

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 11:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
wez no dlugi i gruby srubokret i nacisnij na kiwaczke w miejscu gdzie jest kolo pasowe. No i niech ktos przygazuje. Roznice wysluchasz i poczujesz w reku.

PS Cisnac trzeba mocno.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl