MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 6:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt gru 07, 2007 7:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 27, 2005 10:55 am
Posty: 59
Lokalizacja: Częstochowa
Witam Kolegów.

Kupiłem niedawno 124 2.5D (już drugie) no i mam problem... Na wolnych obrotach auto ledwo jedzie... Nie ma różnicy czy ciepły czy zimny, poprostu brakuje mu siły... Powyżej 2tys. obrotów autko kręci się wspaniale, ciągnie jak powinno. Ruszanie a szczególnie pod góre to ciągłe palenie sprzęgła bo nie da się ruszyć jak nie wcisne pedału gazu...

Co to może być? Przestawiłem pompę na max do silnika i jest lepiej niż było na początku - bo wcześniej nie mogłem wtoczyć się nawet pod lekką górkę.. Jest poprawa ale dalej źle. Pozatym jak jest zimny pali jakby na 4 tłoki (trzęsienie silnika, nierówna praca i siwy dym...) Musi się chociaż troszkę zagrzać żeby chodził normalnie. Tzn jak nie ma mrozu jest ok, powyżej 4oC odpala normalnie.

Czy ktoś już przerabiał taki motyw? Na autostradzie rozbujał się do 160km/h i jeszcze było troche pod gazem. Zły stan silnika odpada, przedmuch jest ale nieduży. Proszę o pomoc, bo nie mam pomysłu co z tym zrobić... Może to być wina pompy?? Chciałem kupić jakąś używaną pompę ale nie wiem czy to coś pomoże....


Z góry dziękuje, za wszelkie podpowiedzi i sugestię. Pozdrawiam, Mariusz.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 08, 2007 12:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
a jak żeś tę pompę przestawił????


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 08, 2007 1:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 27, 2005 10:55 am
Posty: 59
Lokalizacja: Częstochowa
Chuck Norris pisze:
a jak żeś tę pompę przestawił????


Pompa jest regulowana w pewnym zakresie - zmieniasz w ten sposób kąt wtrysku. (czyt. Przyspieszasz bądź opóźniasz zapłon)


Warto zaznaczyć, że mam drugie 124 też 2.5 D i tam silnik zbiera się z jałowych obrotów. Naprawdę przepaść między jednym a drugim jest ogromna. Oczywiście powyżej 2000 obr. różnicy nie widać żadnej. :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 08, 2007 4:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 2:04 pm
Posty: 67
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
witam
ale to ustawienie to jest na tak zwane oko, moim zdaniem problem tkwi w pompie, ma za mała wydajnosc albo w złym jej ustawieniu, podjedz do tego cwaniaka na kolorową (serwis bosch), moze cos wymysli.

_________________
TYLKO MERCEDES ( W201 2.0D z ASB / W203 2.2CDI)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 09, 2007 1:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
sorry za lajkonickie pytanie czy prośbę ale sam bym spróbował przestawić tylko nie wiem za co złapać... też mam muła na wolnych... może jakoś tak jaśniej dla laika???? do tej pory 2 benzynki i jeden stary diesel w 123 ale to nie ta generacja... dlatego proszę o jaśniej :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 10, 2007 10:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pod pompa wspomagania masz taka podluzna nakretke. Tym obracasz pompe. Zeby jednak to zrobic nalezy najpierw poluzowac 3 sruby mocujace pompe wtryskowa - widoczne od czola silnika.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 10, 2007 10:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 27, 2005 10:55 am
Posty: 59
Lokalizacja: Częstochowa
szeryf pisze:
Zeby jednak to zrobic nalezy najpierw poluzowac 3 sruby mocujace pompe wtryskowa - widoczne od czola silnika.


4 śruby. Jedna jest jeszcze z tyłu pompy...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 10, 2007 1:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
tak tylko ja mam E 250 czyli 20V i tam też tak jest??

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 11, 2007 1:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
a w poznaniu gdzie jakiegoś magika do tego znajdę?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 11, 2007 2:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr gru 06, 2006 8:02 pm
Posty: 100
w Poznaniu to nie wiem. Ja Ci polecam Auto-Perz W tarnowie podgórnym naprzeciwko szkoły podstawowej. Jutro tam jade zawieśc swoje autko do wymiany świec i regulacji zapłonu.

Fachowi, porządni, nie oszukuką. Zreszta, oni tam naprawiają wszystkie mietki, od 123 do najnowszej S-klasy, ostatnio tam stała w naprawie :D

To jest jakoś 12 km od Pozniania.

pozdr

_________________
Mercedes 126 BEZ LPG KUPIĘ

Obrazek
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 11, 2007 2:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=22047

polecam [oczko]

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 11, 2007 2:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr gru 06, 2006 8:02 pm
Posty: 100
Co do Pana Nowaka... hmmm byłem u niego 3x. Jak dla mnie to robi tani. Ale jeśli kogoś interesuje leczenie objawów choroby zamiast przyczyny to owszem. Ale niestety choroba będzie się nawracac. Mojej mercedes Pan Nowak poprostu nie pomóg, a zaszkodził niestety :( :evil:

_________________
Mercedes 126 BEZ LPG KUPIĘ



Obrazek

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 7:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
a co robi np?
bo jeden sie zna np na silnikach a drugi robi tylko zawieszenia... takich niestety mamy mechaników... mam juz kilku takich znajomych mechaników ale z moim autkiem z moim problemem do żadengo z nich raczej bym nie pojechał... tak jak to poprzedni kolega powiedział zaszkodzić można szybko a pomóc rzadko się zdarza...
ja większość z tych mechaników nazywam wymieniaczami...
słowo mechanik do nich nie pasuje... jak to jeden "mechanik" powiedział że auto nie powie co go boli ale ja uważam że dobry mechanik to powinien umieć zdiagnozować ból i leczyć przyczyne a nie skutki a nasi "mechanicy" umieją likwidować tylko skutki... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> czyli wymieniają widoczne uszkodzone elementy na "wolne od wad" a to to potrafi średnio przyuczony uczeń szkoły zawodowej uczący sie na "mechanika"...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl