MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: o co chodzi????
Post: wt gru 11, 2007 6:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
Witam szanowne grono jestem na tym forum nowy. do tej pory tylko śledziłem a teraz postanowiłem napisać.W moim krótkim życiu miałem już kilka mercedesów. Cztery W123 i jednego 124 z tym że wszystkie one były w dieslu.Przez jakiś czas byłem bez auta bo sprzedałem! i trafił mi się w całkiem ładnym stanie mercedesik W124 z 88r. z motorem 230 benzynka +LPG(ekonomia) a ze od dłuższego czasu byłem bez auta to go kupiłem! Pieniądze były takie same za jakie sprzedałem swoja bekę. Jak go kupowałem od goscia to było wszystko ok. ale póżniej zaczęł mi się tradycyjne problemy z wolnymi obrotami! dodam tylko ze auto nie ma wystrzałów, nie dusi się i jest nawet dosyć ekonomiczne ok. 12L./100KM. Jedyny problem to to ze jak zrzucę na luz to gaśnie np. przed zakrtem albo na światłach! dzieję się tak tylko na gazie na benzynce jest elegancko!! byłem u gazownika wymieniłem wszystkie te filterki, dupereliki, kupiłem kable WN BOSCH! i nadal to samo chociaż już rzadziej ale jednak się zdarza. strasznie mnie to irytuje! może wiecie o co chodzi? a może znacie gazownika magika który jest obcykany w mercach z okolic łodzi lub z samej? łodzi bo często bywam! z góry dzięki

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 11, 2007 6:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
O wolnych obrotach w M102 bylo juz ho ho tyle razy [oczko] rowniez na gazie...Poszukaj troszeczke...
Slowo klucz: POWIETRZE [zlosnik] ... wlot, zagiecie rury itp. itd.
Powodzenia ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 11, 2007 6:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
było duzo .. ale czasami niewiele to daje ... z moją m104 juz walcze 3 miesiace .. i przed wystrzałem juz nie gasła (jak ładnie rure zagiałem) ale po wystrzale i tak i tak sobie gaśnie... [wscieklosc]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 11, 2007 6:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
Zdejm se rure hehe [zlosnik]

wiem ze nie powiniemem pisac bo opcja szukaj nie gryzie ale cou mam chwile czasu i mi sie nudzi [zlosnik]

musisz zdjac te plattikowa rure ktora zasysa powietrze do filtra tzn. nie calkiem zdjac wystarczy ze sciagniesz ja tylko przy chlodnicy i wystarczy.Poprostu musisz zrobic tak zeby podczas jazdy nie dmuchalo ci do filtra..... [zlosnik]

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 11, 2007 7:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
nom wlasnie .. tak ją oprzyj za reflektrorem poprostu ... i zobacz czy wtedy też gaśnie :)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 11, 2007 7:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
a chcialem zeby kolega troche poglowkowal... [zlosnik] a wy wszystko na tacy... [zlosnikz]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 11, 2007 7:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
nie krzywdźcie go tak .. ja po wybuchu gazu juz choroby sierocej dostalem od główkowania [zlosnik] .... ehhhś

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 12:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
panowie ja szukałem o tym na forum ale ciężko trafić w temat!! rurę mam zagiętą! ojciec teraz wrócił z traski i mówi że ani razu mu nie zgasł. ja tez mam takie dni ze zrobie 200 km i nie gaśnie nawet na zimnym silniku, dodam jeszcze ze on sam przeskakuje na gaz powyżej 2500obr. nie wiem jakiej firmy jest instalacja? ale mój jedyny problem to gaśnięcie a nie wystrzały,prychania przerywania, dławienia itp. tak się zastanawiam cz coś z tym robić czy zaakceptować go takim jaki jest? [oczko] a moze BLOS tu coś da??? no i dzięki za szybki odzew i info :)

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 12:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
m_slonik pisze:
rurę mam zagiętą!

No to spróbuj mojego "patentu" zwanego kompensacją (otwór może być trochę mniejszy). Od 11 lat działa bezbłędnie.

Obrazek

A jakie plusy takiego rozwiazania? Ciągnie zimne powietrze sprzed auta jak fabryka przykazała. I nigdy nie wiem czy jadę na Pb czy na LPG chyba że... spojrzę na kontrolkę. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 12:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
a moze masz zdjątka z troszkę dalszej perspektywy? tak pogladowo <br>Dodano po 10 minutach.:<br> boję się ze jak zacznę jezdzic po "fachowcach" to wydam kupę kasy na jakieś np regulatory wolnych obrotów(bo już mi proponowali) czy inne jakies udziwnienia i nadal bedzie gasł! dziurę to mogę sobie sam wyciać i zobaczyć czy pomogło. tylko zebym to dobrze zrobił??

PS W sobotę wiozę parę osób no wesele! jak będzie gasł to będzie mała porażka [wstyd]

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 12:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
m_slonik pisze:
a moze masz zdjątka z troszkę dalszej perspektywy? tak pogladowo

Musiałbym dopiero zrobić. Ale może opiszę "tak poglądowo".
W126 silnik M103. W dolocie powietrza o idealnie fabrycznej konfiguracji (bez zaślepek, dławienia gąbką itp. patentów) została wycięta dziura (po serii doświadczeń) o kształcie eliptycznym w miejscu łączenia przewodu karbowanego i obudowy filtra powietrza (przed czujnikiem).
Zasada działania - nadmiar sprężonego powietrza uchodzi w bok przez otwór i nie zakłóca pracy LPG. Ale przy dużej prędkości jak potrzeba go dużo to oczywiście silnik ma skąd brać i to nawet sprężonego. Czym mniejsza dziura tym lepiej ale trzeba to dobrać doświadczalnie aby nie gasł. Zacznij od małej (wycinałem skalpelem) i powiększaj. Moja jest za duża. Kiedyś miałem dokupić nowy element i wyciąć mniejszą ale w końcu machnąłem ręką. W niczym to nie przeszkadza i NIE GAŚNIE choć przedtem to robił. :)
Ot i cała filozofia - po prostu fizyka. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 1:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
no kurcze! może jutro powalcze po robocie! a miałes takie objawy jak u mnie??? czyli na poczatek jak najmniejsza? a w miarę potrzeby zwiększać? są jakies skutki uboczne? bo ja muszę miec auto w miare sprawne. w weekendy robie prawie 300km! jak miałem W123 300D to mnie portfel bolał ale przynajmniej jeżdziłem bez problemów [usmiech]

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 1:14 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
m_slonik pisze:
a w miarę potrzeby zwiększać?

Tak. Zacznij od 2x mniejszej niż u mnie
m_slonik pisze:
są jakies skutki uboczne?

Nie ma. Zawsze możesz to zakleić albo kupić za kilkadziesiąt zł nowy wąż karbowany.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 3:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
wielkie dzięki! będę próbował. jak to zrobię to napiszę :lol: <br>Dodano po 13 godzinach. 32 minutach.:<br> Więc tak! jezdziłem dzisiaj mercem i nic się nie działo!!! (miał dobry dzień) :lol: Patrzyłem jak ta dziurę wuciać ale u mnie troszkę inaczej to wyglada. jak dam radę do dołącze zdjęcie.

pytanko do AndyS- jak zrobię to dziure to rura ma być fabrycznie założona czy tez ma być wyjęta? <br>Dodano po 24 minutach.:<br> mam zdjęcie
Obrazek

tak to u mnie wyglada! nie wiem czy tak ma byc? czy cos zmieniać?

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 5:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
m_slonik pisze:
pytanko do AndyS- jak zrobię to dziure to rura ma być fabrycznie założona czy tez ma być wyjęta?

No drogi Kolego m_slonik ;)
AndyS pisze:
W dolocie powietrza o idealnie fabrycznej konfiguracji (bez zaślepek, dławienia gąbką itp. patentów) została wycięta dziura

Czyli rurę trzeba założyć jak fabrycznie. Proponuję dziurę wyciąć (z boku) mniej więcej:

Obrazek

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl