MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 11:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 11:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Podłączę się do tematu, bo nie jestem w pełni usatysfakcjonowany działaniem automatycznej klimki. Nie działa bowiem regulacja temperatury, a jeśli działa to z wielkim opóźnieniem tzn. jak ustawie grzanie na powiedzmy 20 stopni to grzeje jak wściekły, poczym leci całkiem zimne powietrze i po jakimś czasie z powrotem upał. Takie hartowanie jest podobno dobre, podnosi odporność organizmu na infekcje "i w ogóle", ale... nie sprawia jakiejś większej przyjemności podczas jazdy.
Idąc za tropem niniejszego wątku sprawdziłem czujnik temperatury w podsufitce, oporność w zależności od temperatury jest OK.
Było sporo kurzu w kratce czujnika, co z pewnością nie było korzystne dla odczytów czujnika temperatury, ale przy okazji pomyślałem żeby sprawdzić działanie pompki doprowadzającej powietrze do czujnika.
Włączyłem ogrzewanie i... NIC. Tu dochodzę do pytania - czy "podmuch" powietrza jest na tyle intensywny, że da sie go wyczuć na wylocie rurki w podsufitce? W jakich okolicznościach działa pompka? Czasowo, czy non-stop? Chciałbym sprawdzić, czy działa zanim zacznę pruć tapicerkę by się do niej dostać [oczko]
Z góry dziękuję za odpowiedź.

PS. Idzie jakoś zdobyć tą instrukcję, którą się posługujesz Mor?
Kiedyś znalazłem ją w internecie i zdążyłem jedynie ściągnąć kilkadziesiąt stron o diagnozowaniu k-jetronika i stronka zniknęła :(
A to bardzo pożyteczna instrukcja bo prowadzi po sznurku, bez niej diagnozowanie usterek to błądzenie we mgle ;)

Pozdrawiam, Damian.

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 3:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Junak pisze:
W jakich okolicznościach działa pompka? Czasowo, czy non-stop?


Po włączeniu zapłonu powinna się włączyć.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 8:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Junak pisze:
PS. Idzie jakoś zdobyć tą instrukcję, którą się posługujesz Mor?

Poszło na PW. Pozdrawiam

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 7:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
Mor pisze:
Obrazek


bylem w serwisie bo potrzebuje taki czujnik i okazalo sie, ze kosztuje to 57 zl a nie 26 - czy mozesz mi cos takiego kupic?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 9:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
No to powiem, że chcieli Cię skroić, bo we Wrocku bez żadnych rabatów koszytował niecałe 40,zł. Chyba że już jakieś nowe ceny na 2008 r. wchodzą. Dowiem się jak i co w tym tygodniu, bo i tak muszę się bujnąć do ASO po parę klamotów.

Byłem dzisiaj i popytałem chłopaków. Więc trochę popieprzyłem, bo 40,-zł to właśnie moja cena po rabatach. A 26,-zł dałem za swój, bo był leżak magazynowy.

Cytuj:
Tu dochodzę do pytania - czy "podmuch" powietrza jest na tyle intensywny, że da sie go wyczuć na wylocie rurki w podsufitce? W jakich okolicznościach działa pompka? Czasowo, czy non-stop? Chciałbym sprawdzić, czy działa zanim zacznę pruć tapicerkę by się do niej dostać


A tak a propos. Wg. WIS można sprawdzić w ten sposób, że wycinasz z kartki papieru kwadrat 2x2 cm i przykładasz do tj krateczki. Ciąg powietrza powinien go utrzymać. Jeśli nie, pompka do wymiany. Włącza się ona zaraz po włączeniu zapłonu i chodzi cały czas. W nowym wypuście zmieniono konstrukcję trzymającej jej gąbki na filc. Dobre rozwiązanie, ponieważ jak pompka zacznie chodzić z większymi oporami ze starości to zaczyna drgania przenosić na trzymający ją płaskownik metalowy i słychać takie brzęczenie. Teraz przynajmniej będzie cisza.



Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony śr sty 02, 2008 1:36 pm przez Mor, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 3:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Czyli u mnie już od jakiegoś czasu pompka nie chodzi... Kiedyś po włączeniu zapłonu coś sobie wesoło świergotało pod deską rozdzielczą (jakby po stronie pasażerki) teraz jest cisza. Egzamin z kartonikiem oblany :/
Muszę się do tej pumpki dostać i sprawdzić czy prądu ma pod dostatkiem, bo jak jest zatarta to pewno... da się ją naprawić :D [zlosnik]
Wielkie dzięki za odpowiedź, ja na serWISówkę muszę jeszcze troszkę poczekać 8)

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 1:14 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 16, 2007 10:12 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa YELONKY
No właśnie , a u mnie jest na odwrót. Im większa prędkość obrotowa silnika tym cieplejsze powietrze z lewej strony.Prawy obieg chodzi git przy każdych obrotach. Jak stoję na światłach i obroty są jałowe to z lewej strony wieje zimne powietrze. :(

_________________
W 124 200D
HONDA CBR 1000F
PATRZ W LUSTERKA, SPRAWDŹ DWA RAZY, MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 9:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 6:34 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Z Centrum
Podłącze sie do tematu, gdzie znajduje silniczek do wymyszenia obiegu powietrza w czujniku temp. kabiny?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 1:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
SEC śLICZNOTKA pisze:
Podłącze sie do tematu, gdzie znajduje silniczek do wymyszenia obiegu powietrza w czujniku temp. kabiny?


Nad nogami pasażera jest taka osłona. Trzeba ją odkręcić i całkiem po prawej stronie, obok obudowy silnika dmuchawy, jest ten silniczek.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl