MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 11:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 19, 2007 9:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 6:34 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Z Centrum
Jak w temacie, wie ktoś może??


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 19, 2007 10:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
To tylko według mnie [zlosnik]

S - "es" klasa
E - einspritzung benzyna
C - coupe

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 19, 2007 11:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
S uper
E leganckie
C oupe [zlosnik]

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 19, 2007 1:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
To dlaczego później pisali CL na W140 coupe??

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 19, 2007 2:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Chyba SL [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 19, 2007 2:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Nie SL tylko CL.

SL-em w czasach W140 było W129. SL to modele cabrio, CL są z normalnym dachem.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 19, 2007 7:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 20, 2005 7:03 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Dolnośląskie
Mor pisze:
było W129

R129 [zlosnik]

_________________
Mercedes C126 500 88'
Mercedes W210 E55 AMG 01'
Audi S8 D2 01'
Jeep Cherokee 4.0 LPG 95'
GMC SUBURBAN K2500 96'
Chevrolet Corvette C4 92'
Ex:W124 300D 87'W124 250D Turbo 90'W140 350 Turbodiesel 94'BMW 530d 99'W201 2.6 92'W140 S500 94'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 19, 2007 8:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
JaKon pisze:
To dlaczego później pisali CL na W140 coupe??


...bo to już przestało być
S uper
E leganckie
C oupe
:)

_________________
MB - full contact
126 SEC 500 '86


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 19, 2007 8:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 18, 2006 6:30 pm
Posty: 66
SE -zwykly ,SEL -dlugi ,SEC -coupe ,moze tak??:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 20, 2007 12:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 06, 2002 2:00 am
Posty: 390
Lokalizacja: WWA
NAZWY MERCEDESÓW:
nazwy zmieniały się w 3 okresach:

I - wczesny ,lata 50-70:
pierwszy oficialny był SL (od sport i lekki) , pozostałe modele miały cyfry w nazwach, ale żeby odróżnić duże limuzyny od śrędnich (czyli obecne S od E) dodawano do nich literkę S (od 'super'), Dopiero pod konieć lat 70tych w116 nazwano oficialnie S-klasą , oraz pojawiała się terenówka G (od Gelandewagen), sedany coupe dostawały literkę C (od Coupe)

II - czasy 'einspriztung' , koniec 70tych-93?
Pojawił się wtrysk ('einspriztung') który musiał być takim hitem że do prawie każdej nazwy dodawano E aby to podkreślić, a ponieważ od ok 80 roku prawie wszystkie silniki były na wtrysku zmieniły się nazyw czyli:
SE -limuzyna , SEC -limyzna coupe, SEL -limuzyna długa
E -sedan, CE -sedan coupe, TE - sedan kombi (od 'Touring')
GE -terenówka, SL -bez zmian . Pojawił się też mały sedan dla którego wymyślono dziwną nazwę 190.
Wszystkie te zmiany stały się trochę nie zaplanowane , wtrysk stał się standardem wiec zaplanowano wielką zmianę symboli:

III - GLK/CLK/SLK... od 93 do teraz
Mercedes przestał oznaczać wtrysk jako 'E", odzielił wersje coupe od sedanów i wprowadził podział na 2 rodzaje samochodów:
Sedany/Rodzinne oznaczane pojedyńczymi literami (pisanymi teraz przed pojemnością) : S - duża limuzyna, E- sedan (czyli dawne E od wtrysku), C -mały sedan. następnie z czasem, idąc kluczem "większa literka-większe auto" dodał A , B , M i R. GE znowu stała się G-klasą.

Oraz Sportowe/terenowe : które idą wg składni :
C-coupe, L - luxus (albo lekki), K-kompakt, S-sport, G-terenowy
czyli
CL (dawne SEC) to Luxusowe Coupe
CLK (dawne CE) to Małe Luxusowe Coupe
GL (dawne G) to Luxusowa Terenówka
GLK (nowe) to Mała Luxusowa Terenówka
SLK to sport+lekki+mały
CLS - Sportowe Luxusowe Coupe
CLC (c-sport coupe) ??? C-klasa lekka coupe?
SL (po staremu) lekki i sportowy.


To tyle mojej rozkmninki , może jest kilka błędów bo wszystko jest moja skromana dedukcja z otoczenia;)

_________________
Candy
Wymiary: 124/202/203/163


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 20, 2007 9:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 6:34 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Z Centrum
Ok, chłopaki w takim razie już wszystko jasne [cool]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 2:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Candy78 pisze:
NAZWY MERCEDESÓW:
nazwy zmieniały się w 3 okresach:

I - wczesny ,lata 50-70:
pierwszy oficialny był SL (od sport i lekki) , pozostałe modele miały cyfry w nazwach, ale żeby odróżnić duże limuzyny od śrędnich (czyli obecne S od E) dodawano do nich literkę S (od 'super'), Dopiero pod konieć lat 70tych w116 nazwano oficialnie S-klasą , oraz pojawiała się terenówka G (od Gelandewagen), sedany coupe dostawały literkę C (od Coupe)

II - czasy 'einspriztung' , koniec 70tych-93?
Pojawił się wtrysk ('einspriztung') który musiał być takim hitem że do prawie każdej nazwy dodawano E aby to podkreślić, a ponieważ od ok 80 roku prawie wszystkie silniki były na wtrysku zmieniły się nazyw czyli:
SE -limuzyna , SEC -limyzna coupe, SEL -limuzyna długa
E -sedan, CE -sedan coupe, TE - sedan kombi (od 'Touring')
GE -terenówka, SL -bez zmian . Pojawił się też mały sedan dla którego wymyślono dziwną nazwę 190.
Wszystkie te zmiany stały się trochę nie zaplanowane , wtrysk stał się standardem wiec zaplanowano wielką zmianę symboli:

III - GLK/CLK/SLK... od 93 do teraz
Mercedes przestał oznaczać wtrysk jako 'E", odzielił wersje coupe od sedanów i wprowadził podział na 2 rodzaje samochodów:
Sedany/Rodzinne oznaczane pojedyńczymi literami (pisanymi teraz przed pojemnością) : S - duża limuzyna, E- sedan (czyli dawne E od wtrysku), C -mały sedan. następnie z czasem, idąc kluczem "większa literka-większe auto" dodał A , B , M i R. GE znowu stała się G-klasą.

Oraz Sportowe/terenowe : które idą wg składni :
C-coupe, L - luxus (albo lekki), K-kompakt, S-sport, G-terenowy
czyli
CL (dawne SEC) to Luxusowe Coupe
CLK (dawne CE) to Małe Luxusowe Coupe
GL (dawne G) to Luxusowa Terenówka
GLK (nowe) to Mała Luxusowa Terenówka
SLK to sport+lekki+mały
CLS - Sportowe Luxusowe Coupe
CLC (c-sport coupe) ??? C-klasa lekka coupe?
SL (po staremu) lekki i sportowy.


To tyle mojej rozkmninki , może jest kilka błędów bo wszystko jest moja skromana dedukcja z otoczenia;)


Temat wielokrotnie wałkowany na forum, mimo to dorzucę ilka uwag do powyższego. Mercedes od dawna miał problemy z nomenklaturą, stąd niejasności.

Pominę oznaczenia modeli związane z mocą motoru, stosowane do lat '20, kto by to pamiętał. Zanim na rynek weszły S-klasa, E-klasa itd. oznaczano literowo inne wersje nadwoziowe niż sedan i tak np: L - długi (od lang), C - coupe lub kabriolet, T - kombi (ale nie od touring tylko od Tourismus i Transport - wszak ojczystym językiem marki jest niemiecki), pojawiały się też literki SL (sport leicht), K (kurz), G (gelaende), więcej literek "nadwoziowych, o ile były takie, nie przychodzi mi do głowy. S - spezial lub super - niejako było oznaczeniem limuzyn lepszych niż standardowe lub aut o charakterze sportowym. Pojawiały się też ciekawsze kombinacje powyższych, typy SSK lub SSKL czy CDT i TDT. Natomiast E nigdy nie oznaczało wersji sedan.
Wraz z pojawieniem się W116 pojawił się pierwszy znak zmian nomenklaturowych - oficjalnie do tego czasu wszystkie lepsze/duże sedany były oznaczane literką S (spezial lub super - tu źródła podają różne wersje genezy tego oznaczenia, spotkałem się też z sonder...); w nowym wydaniu pojawiła się po raz pierwszy S-klasa. Mimo to prezentacja W116 nie oznaczała gruntownych porządków w nazewnictwie. Dalsze komplikacje zaczęły się wraz z wejściem na rynek W201. Oficjalnie, by zaznaczyć niższe sytuowanie go niż modeli 200-500 (typoszeregu W124) zdecydowano się powrócić do historii i sięgnąc po oznaczenie 190 (z przymrużeniem oka w niektórych wersjach zgodne z pojemnością silnika). Wersje silnikowe znacznie odbiegające od "190" otrzymywały tradycyjne dla marki rozszerzenie w postaci 2.0 2.3 itp. Rewolucją była druga duża modernizacja W124 w roku 1993 i wprowadzenie klasy E. Wcześniej E było oznaczeniem rodzaju zasilania silników benzynowych (od Einspritzung - wtrysk). Początkowo, w latach '60 litera E nie była często spotykaną, jednak pod koniec lat '70 coraz mniej było już wersji bez E (gaźnikowych), by w latach '80 zupełnie zniknąć z oferty, stąd włąśnie ta litera ewoluowała do oznaczenia klasy.

Wersje silnikowe natomiast od lat dwudziestych ubiegłego wieku (wcześniej oznaczeniem była moc motoru) były oznaczane w miarę jednolicie odwołując się do pojemności silnika podanej w dziesiątkach centymetrów sześciennych zaokrąglonych do 10 (np 1234 dałoby 120 lub 130). "Goła" pojemność silnika oznacza silnik benzynowe zasilany gaźnikowo, E to benzynowy z wtryskiem, D - diesel, K - kompresor, T - turbo, spotykało się połączenia liter (np. DT). Rynek amerykański pomijam ze względu na nikłą znajomość [zlosnik] .
Po remanencie nomenklaturowym z roku 1993 zmiany w nazewnictwie wersji silnikowych są tylko kosmetyczne, tzn obecnie (od 1993) np nie stosuje się E dla oznaczenia rodzadzaju zasilania wersji benzynowych.

Historia oznaczeń dodaje jeszcze conajmniej dwa kwiatki.
Literki V i H - próby stworzenia aut popularnych - gdzie V (vorn) lub H (hinten) oznaczało umieszczenie silnika odpowiednio z przodu lub tyłu auta (typoszereg W130 II model 150V oraz typoszereg W28 model 170H).
W szczególnych przypadkach literka V miała też odmienne znaczenie. Typoszereg W136 VIII D z modelem 170S-V, tu V (od Vorkammereinspritzung) oznaczało wtrysk paliwa do komory wstępnej w silniku wysokoprężnym. Swoją drogą zupełnie dziwne oznaczenie z dwóch powodów. Po pierwsze silnik diesla bez oznaczenia D, po drugie zastosowano pomiędzy literami S a V kreskę. Po co?
Literka F. O ile pojazd C111 zna większość fanów morotyzacji, o C112 wielu słyszało, to o istnieniu F100 rzadko kto czytał, samej genezy litery F nie znalazłem do tej pory. Jeśli mowa o pojazdach doświadczalnych warto nadmienić bogatą tradycję nadawania im oznaczenia ESF (Experimentalfahrzeug) i kolejnej liczby porządkowej
Stosowano też małe literki a, b, c, d dla odróżnienia kolejnych wersji tego samego modelu (vide W186 / W189 Adenauer). Niejasności jest jednak dużo dużo więcej, może ktoś kiedyś spróbuje je odkrywać.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 9:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
no to coś tu się nie zgadza....
CLS - Sportowe Luxusowe Coupe ??? hmmm z tego co moje oczy widziały .. to auto ma 4 drzwi i nie widziałem cls-a 2 drzwiowego :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 6:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
kruszyn pisze:
no to coś tu się nie zgadza....
CLS - Sportowe Luxusowe Coupe ??? hmmm z tego co moje oczy widziały .. to auto ma 4 drzwi i nie widziałem cls-a 2 drzwiowego :)


Obecnie stosowane zasady nazewnictwa klas nie są w większości przypadków spójne z zasadami sprzed roku 1993. Dlatego nie da się dosłownie "przetłumaczyć" nazwy CLS na coupe, luksusowy i sportowy mimo, że takie skojarzenia same sie nasuwają. Druga sprawa, Mercedes usilnie próbuje wpajać, że CLS to coupe, choć jest to mocno sprzeczne podstawową definicją nadwozia typu coupe. Moim zdaniem, do czasu obecności w ofercie tylko klas A, C, E, S, SL oraz G, w nowej nomenklaturze panował porządek; jednak wraz z wprowadzaniem kolejnych klas typu CLK, CLS, CL, SLK, GL, GLK, ML oraz niedługo CLC i MLK, znów zaczyna robić się niezły bałagan, w którym tylko nieliczni będą się w stanie połapać.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 26, 2007 4:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
misiek pisze:
...Początkowo, w latach '60 litera E nie była często spotykaną, jednak pod koniec lat '70 coraz mniej było już wersji bez E (gaźnikowych), by w latach '80 zupełnie zniknąć z oferty, stąd włąśnie ta litera ewoluowała do oznaczenia klasy...
To tu ja dam małe sprostowanie:
Modele zasilane gaźnikiem zniknęły dopiero w 1993 roku. Bowiem W124 II serii i W201 II serii występowały w wersjach 190 i 200 bez literek E i D ;)

jeśli mogę wyrazić moje zdanie to ja bym nazewnictwo (i całą firmę) uporządkował tak:
1. Najmniejszym Mercedesem powinno być C (a mniejsze nazwać Smart i już, bo A i B to obciach dla MB jest).
1a. C... powinno mieć tylko dwie odmiany Sedan i Kombi (nazwane C...T). C spotrkupa powinno się wywalić z oferty za to, że jest tak brzydkie jak A [zlosnik] , no chyba, że by je nazwać C...C (jak w Oplach modele 3 drzwiowe), ale to też zły pomysł. Tak małe coupe Mercedesowi nie przystoi, z resztą hatchback 3D też :-?
2. Flagowa limuzyna MB to zawsze był mitklass sedan czyli E-klasse. Tu mogą być 3(4) wersje: sedan E...; kombi E...T; coupe E...C (cabrio E...C).
2a. CLS można by przemianować na E...S i ZAPRZESTAĆ nazywać je COUPE.
3. Topowy MB czy S-klasse w dwóch odmianach sedan S (długi S...L) i coupe S...C
4. G-klasse. Puki to jest produkowane Mercedes nie zginie [zlosnik]
5. SL-klasse bo tego Mercedes mimo tylu lat nie spierniczył (choć oczywiście diesela należy NATYCHMIAST wycofać z produkcji).

A co z tymi pozostałymi kupami pt ML, SLK, GL i inny shit? ... No wywalić ...
Oczywiście w miejscu kropek wchodzi oznaczenie silnikowe. ZAWSZE zgodne z pojemnością! Gdy występują dwa warianty mocy danego silnika dodajemy oznaczenie KOMPRESSOR i ... po problemie z nazewnictwem [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl