MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 1:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 06, 2007 11:07 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw gru 06, 2007 10:47 pm
Posty: 6
Witam

Przede wszystkim witam forumowiczów.

Mam problem z hałasującym wałem? w moim 123 240D 82r.
Chodzi o to że przy lekkim dodawaniu lub zdejmowaniu nogi z gazu słychać dziwne drgania i hałas. Początkowo myślałem że to most jednak wymiana nic nie pomogła. Dodam że kiedyś urwał się wał i zdrowo napierniczał o asfalt :( Gdy zwalniam na 4ce do około 60ciu słychać jakby wał miał jakieś bicie?
Czy to może być skrzywiony wał?
Skąd te chrobotanie przy delikatnym operowaniu gazem?
Pomóżcie bo jak dotąd mechanicy ciągle mówią o moście a wymiana nic nie dała...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 11:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 10, 2007 12:32 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Łódź
Widzisz wymiana mostu nie zawsze jest sprawdzona. Czasami trza pojedyncze elementy wymienić, np. satelity, zobaczyć atak i talerz jak wygląda sprawa poślizgu czy przeskakiwania. Pozatym sprawdz poziom oleju bo to tesh ma troszke wpływ.

_________________
Ex: Mercedes Benz W123 200D 1979 r.
Poszukiwania właściciela w115:D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 11:48 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw gru 06, 2007 10:47 pm
Posty: 6
hmmm z tym olejem to muszę sprawdzić bo jak mi wymienili uszceiniacze na półosiach to zalali most swiezym olejem i przypomniałem sobie że bardzo krotko po tym było ciszej ale szybko się skonczyło co dobre? a most oglądałem i zadnych wycieków nie widać?? Dziwna sprawa... Jak wymieniali most na drugi to dokladnie go wymyli i wlali nowy olej a gdzies potem czytałem ze to nie dobrze i ze do mostu powinno się tylko dolewać oleju i tyle...ale żeby z dwoma różnymi mostami był ten sam objaw?...

_________________
W123 240D 82r. od pierwszego właściciela


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 11:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 10, 2007 12:32 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Łódź
oni wymieniali kąpletny most z pół-ośkami?? czy nowe pół-ośki dałeś?? Sprawdz, odkręcasz śrube i powinno być poziom pod palcem czuć. 8)

_________________
Ex: Mercedes Benz W123 200D 1979 r.

Poszukiwania właściciela w115:D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 12:01 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw gru 06, 2007 10:47 pm
Posty: 6
nie, wymieniany był tylko most. Przy okazji wymienili uszczelniacze na półośkach. ten olej sprawdze, tylko ze wycieków nie ma...

Myślałem żeby może wymienić wał?...

_________________
W123 240D 82r. od pierwszego właściciela


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 12:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 25, 2007 10:09 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Skoczów
U mnie to samo jest jak zwolnie noge z gazu lub jak utrzymuje predkosc to slychac i czuc szkrobanie,przymierzam sie do wymiany mostu ale razem z poloskami jak mi to doradzili forumowicze ze wzgledu na to ze wszystko sie kreci,bywa ze ktoras z polosi wiecej razy sie obroci wiec roznice beda nadal po wymianie samego mostu.

_________________
Mercedes-Benz 200D '81 sahara yellow


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 12:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
A moze lepiej sprawdzic na początek przeguby gumowe wału i podpore ?

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 12:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
jac3k pisze:
razem z poloskami jak mi to doradzili forumowicze ze wzgledu na to ze wszystko sie kreci,bywa ze ktoras z polosi wiecej razy sie obroci wiec roznice beda nadal po wymianie samego mostu.

ważne jest żeby nie zamieniać stronami lewa/prawa bo jeśli taka półoś całe życie kręciła się w jedną stronę a my jej będziemy kazać obracać się odwrotnie, to może zaprotestować ;)
wywi78 jeśli most nie być skracany/wydłużany to nie widzę potrzeby jego wymiany. Sprawdziłbym raczej podporę wału i łożysko w niej zamocowane. Poza tym sprawdziłbym czy nie ma luzu na wałku wychodzącym ze skrzyni biegów. Później czy półosie są dokręcone od strony piasty i czy gdzieś wał nie obciera o rurę wydechową. To może być jakaś mała pierdoła i szkoda wszystkiego wymieniać.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 2:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 02, 2007 12:46 pm
Posty: 123
Lokalizacja: Wejherowo - Trójmiasto - Warszawa
Hej,
U mnie to pierwszy tylnio-napędowiec w rodzinie od wielu lat:)
Zatem nie mam pojęcia o tym moście etc:)
Czy moglibyście dopisać instrukcje jak wymienić olej? jak sprawdzić poziom?
Czy wymienić olej? czy tylko ewentualnie dolać?? jak tu napisano??
...Jak byście mogli dorzućcie zdjęcie instruktażowe...
..oraz jaki olej??

POzdr.
Damien

_________________
S123 - 83 rok - prawie full wypas:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 8:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
odkrecasz korek wlewowy w przekladni glownej puzniej odkrecasz korek spustowy i czekasz a olej zleci, zakrecasz kores spustowy wlewasz olej przez korek wlewowy(przydatna jest szpryca do oleju) az zacznie wyciekac jak zaczyna wyciekac znaczy ze jest maks. poziom, jak chcesz tylko uzupelnic to tylko dolewasz przez ten korek. Wchodzi ok litr oleju.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 08, 2007 1:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
MAD_ADAS pisze:
Wchodzi ok litr oleju.


Trochę więcej, niż litr niestety - warto kupić 2l. No i do tego gęsty, najlepiej 90

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 08, 2007 5:42 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw gru 06, 2007 10:47 pm
Posty: 6
Dzięki chłopaki, posprawdzam te półosie i przede wszystkim wał jeszcze raz bo może to z nim problem. gumowe łączniki są ok-były wymieniane.
Przy okazji czy wał powinien mieć jakiś luz jesli tak to jak duzy. u mnie mozna pokrecic o okolo 2cm licząc po obwodzie. Olej sprawdzony i jest ok.
Hej Jac3k dokładnie o ten efekt chodzi-skrobanie :x . Daj znać jak zmienisz most z półosiami czy się poprawiło. Bardzo jestem ciekaw...

Przy okazji myślę o wymianie skrzyni na 5kę. Czy trzeba zmieniać coś jeszcze oprócz skrzyni?? Może ma ktoś na sprzedaż?

_________________
W123 240D 82r. od pierwszego właściciela


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 1:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Witam, mi ten sam problem pojawil sie po wymianie mosty, w zasadzie po 2och wymianach mostu. Pierwsza wymiana to byla na most z tym samym przelozeniem, wszytko cacy tyle ze sie zmielil nie mam pojecia dlaczego po ok 500km. Teraz tymczasowo jest most od 200D a wiec z inym przelozeniem i pojawily sie drgania rpzy przyspieszaniu w zakresie 50-80km/h pozniej ustaja. w postach powyzej wyczytalem zeby wymienic polosie. Czy mozliwy jest zakup nowych polosi?? Gdize takie mozna znalezc?? Bo ja mialem 5 niby dobrych a kazda minimalnie ale chrobocze. znalazlem oferte zakladu regenerujacego polosie w toruniu ale cena 500zl za sztuke troche mnie odstraszyla. Zna ktos nazwy producentow zamiennikow, prosze o jakies namiary, bo przy najblizszej okazji powrotu z przelozeniem mostu do oryginalu chce wymienic prawie caly oklad napedowy od skrzyni w tyl...

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 23, 2007 9:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
Jak się dostać do korków w dyferencjale?
Jest potrzebny kanał czy można to zrobić na szczupaka?

_________________
W123 200 Automatic
~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 23, 2007 9:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
najlepiej na kanale bo pozniej oleju nie zalejesz.....do tego klucz imbusowy - 14 , a dojscie bardzo dobre

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl