MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 27, 2007 9:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Wymieniał ktoś może elastozłącze przy przekładni kierowniczej - ten element między kolumną a przekładnią. Mam na nim luz i muszę się wziąć za wymianę. Trzeba odkręcić przekładnię ze śrub w nadkolu, czy po wykręceniu śruby z tego elastozłącza da się to jakoś wyjąć? Muszę sobie przygotować odpowiednio czas, a jeśli muszę odkręcać przekładnię to nie dam rady w ten weekend, stąd moje pytania. Poza tym tam jest taka blacha - osłona termiczna. Czy da się w miarę bez większych problemów wykręcić dwie śruby trzymające złącze na wielowypustach?

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 10:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Odgrzewam temat, ponieważ w czasie Świąt miałem chwilę na grzebanie przy samochodzie. Już wiem, że do wymiany, przynajmniej w sec'u trzeba wywalić przekładnię. Dobrze oprócz elastozłącza mieć nowe obydwie wkręcanie w nie śruby. U mnie stare (pomimo, że wkręcane przecież w alu) miały lekko zdezelowany gwint. Przy zakładaniu trzeba najpierw założyć złącze na wałek kierowniczy od strony nadwozia i od razu zakręcić śrubę, żeby się nie cofnął w nadwozie. Ja założyłem od razu przekładnię, nasunąłem na nią złącze i zakręciłem, a potem musiałem tamten wałem wyciągać i naszarpałem się trochę. Przy zakładaniu dobrze mieć śrubę do centrowania przekładni, żeby założyć ją w pozycji do jazdy na wprost, bo w tej pozycji są zupełnie inne przepływy oleju i w niektórych przekadniach działa dodatkowo kompensator hydrauliczny luzów.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy okazji musiałem wymienić lewy drążek, który wytrzymał 1 rok i 8 tyś. km. Niestety Lemforder to jednak nie to co oryginał - pozostałe 2 jeżdżą bez kłopotów. WYmieniałem razem, ale tylko dwa były od ręki, a jednen wziąłem z Lemfiego, bo niby takie dobre. No cóż. Poza tym MB zmieniło już konstrukcję drążków, a zamienniki lecą wg. starego wzoru:
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 4:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
Witam mozesz sie pochwalic ile te elastozlacze cie kosztowalo to samo mnie pewnie czeka.(jak bylem na przegladzie pan "diagnosta" zekl ze w srodku w przekladni mam luz) mysle ze sie mylil obstawiam elastozlacze


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 6:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Moje było pęknięte w 2 miejscach i powstawał efekt luzu na kole kierowniczym. Wszyscy mówili, że przekładnia do regulacji, więc wziąłem się za kasowanie luzu, a tu niestety. Nic z tego, bo poprostu złącze siadło. Ceny nie pamiętam, bo leżało już trochę czasu, ale nie jest tanie.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl