MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 3:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 03, 2008 10:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
witam jak w temacie świece grzeją mi cały czas tak samo długo około 20 sek. na ciepłym i na zimnym silniku jest czujnik do tego czy ma grzać krócej czy dłużej na ciepłym silniku? bo u mojego kolegi są różnice w czasach grzania na ciepłym i na zimnym silniku w silniku znalazłem 3 czujniki tylko nie wiem który od czego 2 w głowicy i jeden koło termostatu.Jak ktoś wie w czym leży problem to prosze o pomoc. Pozdrawiam

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 11:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
Z tego co ja zaobserwowałem to jest tak, że w niektórych przekaźnikach jest termistor a w innych nie, jeśli jest i jest sprawny to długość grzania świec uzależniona jest od temp zewnętrznej, jeśli go nie ma to nie ma znaczenia jaka jest temperatura - zawsze będzie grzał maxymalnie w zależności od modelu 20 lub 30sek. Generalnie to jest tak, ze jak włożysz kluczyk i np po 6sekundach odpalisz motor to automatycznie moduł odłącza świece a wiec nie musisz czekać do pełnego nagrzania. Ja w swojej 124 (300D automat '87) podczas mrozów grzałem tylko wtedy gdy stała kilka godzin po za garażem i nigdy dłużej niż 6sek - zawsze palił od ręki i od razu trzymał 600obr/min.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 11:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
mi ktoś zmieniał ten moduł mam nowszy z 92 roku, tam jest sama elektronika scalaki jeden duży sześcio stykowy przekaznik i tyle i własnie ten sterownik ma regulować czas grzania tylko jak? mam fot rozebranego sterownika zlokalizujesz mi ten termistor?

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 9:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
daj to foto


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 1:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Z tego co pamietam to Gerri pisal, ze kontrolka gasnie, a swiece i tak grzeja okolo 40sec nawet na zapalonym silniku. W moim aucie tak jest - widac to gdy masz zapalone swiatla, ja siece sie wylacza to od razu jasniej :)
Tak samo jest w 190D.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 1:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Nie chcę zamieszania robić, ale nie jest w 124 tak, że w momencie uszkodzenia jednej ze świec kontrolka włącza się przy każdym zapłonie i świeci dłuższą chwilę??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 3:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
Xytras pisze:
że w momencie uszkodzenia jednej ze świec kontrolka włącza się przy każdym zapłonie i świeci dłuższą chwilę??

dokładnie tak - taka diagnostyka, informacja, ze masz spalona swiece - pod warunkiem, ze kontrolka jest prawidlowo podpieta - bo widziałem mase kontrolek podpietych pod swiece :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 3:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 2:04 pm
Posty: 67
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
teope pisze:
Xytras pisze:
że w momencie uszkodzenia jednej ze świec kontrolka włącza się przy każdym zapłonie i świeci dłuższą chwilę??

dokładnie tak


a własnie ze nie, jezeli jest uszkodzona jakas swieca to lampka kontrolna nie zapala sie wcale podczas przekrecenia kluczyka w pozycje 2, natomiast zapala sie podczas jazdy na około 1 minute. Prawdą rózniez nie jest to, ze po zgasnieciu kontrolki swiece przestaja podgrzewac, bo robia to tak jak pisał Gerri i teraz Szeryf jeszcze jakas chwile.

Pozdrawiam

_________________
TYLKO MERCEDES ( W201 2.0D z ASB / W203 2.2CDI)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 5:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
TOMEX pisze:
natomiast zapala sie podczas jazdy na około 1 minute

dokładnie to miałem na mysli, źle zinterpretowałem wypowiedź Xytras

tak wogole to niewiem czy nie namieszałem z tym termistorem, on chyba był w pierwszej serii a napewno w w123, także przepraszam za zamieszanie


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 9:42 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
szeryf pisze:
Z tego co pamietam to Gerri pisal, ze kontrolka gasnie, a swiece i tak grzeja okolo 40sec nawet na zapalonym silniku .


Nie jest to dokładnie to, co napisałem.
Do przekaźnika dociera m in. sygnał z rozrusznika. Jeżeli startujemy silnik, silnik ruszy, i puścimy kluczyk, to sygnał z rozrusznika ZANIKNIE na przekaźniku swiec, co spowoduje wyłączenie świec. Jeżeli ten sygnał się nie pojawi, to świece bedą grzać do momentu, aż wyłączy je przekaźnik czasowy (czyli po ok. 40 sek)
Jest jednak seria przekaźników (na różne "zimne" lub "ekologiczne"kraje) które mają podtrzymanie żarzenia po uruchomieniu silnika. Tu długość czasu jest różna.

Wracając do tematu. Na przekaźniku jest wtyczka duża i mała. Jeżeli jest wtyczka mała z czterema kabelkami, to mamy do czynienia z przekaźnikiem któRy ma termistor wewnątrz obudowy. Jeżeli małA wtyczka jest trochę większa (sześć otworków i pięć kabelków) to mamy do czynienia właśnie z nowszą wersją przekaźnika, który ma zewnętrzny termistor (osadzony zazwyczaj nad alternatorem) żeby płynie zmieniać czas świecenia kontrolki zależnie od temperatury silnika.
JEŻELI TEGO TERMISTORA NIE MA (lub jest uszkodzony) TO KONTROLKA WŁAŚNIE DŁUGO ŚWIECI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 10:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

tak wygląda mój sterownik.

Obrazek
to jest ten pin o którym pisał Gerri umnie jest wolny bo mam kostke na 4 piny a teraz Pytanie co zrobić aby ten sterownik działał ok czyli z tym termistorem jaki kupić i jak go podłączyć.A jeszcze tak z Ciekawosci ten w orginale jest w alternatorze czy gdzieś na zewnątrz? i jeszcze jedno jak zapale silnik załączę światła po chwili świecą jaśniej czyli sterownik grzeje te 40 sek. jak sprawdzić ten impuls z rozrusznika? chce to doprowadzić do ładu jak to opracowała fabryka.
Pozdrawiam

P.S chciałbym foto tego termistora koło alternatora jeśli to nie problem

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Ostatnio zmieniony pt sty 04, 2008 11:09 pm przez mercedes124_1987, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 11:03 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
mercedes124_1987 pisze:
z tym termistorem jaki kupić i jak go podłączyć - jest w alternatorze czy gdzieś na zewnątrz?


Napisałem: jest POWYŻEJ alternatora (w bloku) i mierzy temperaturę silnika.

mercedes124_1987 pisze:
jak sprawdzić ten impuls z rozrusznika? chce to doprowadzić do ładu jak to opracowała fabryka.


Impuls z rozrusznika pojawia się na styku "50". Najprościej sprawdzić - jak tam podasz plus, to rozrusznik zakręci. (Uwaga!! - auto musi być na "luzie"!!)
"15" to sygnał "zapłon" ze stacyjki, "LA" to kontrolka.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 11:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
koło alternatora mam czujnik tzn obok termostatu i jest wkręcony w obudowe termostatu ale jest do niego kabel. To ten czujnik??? mam kiepskie foto ale widać na nim o czym pisze, jesli to nie to to prosze jednak o foto jak to wygląda i może numer części? :roll: to kupie sobie to w ASO

Obrazek

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 12:25 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
mercedes124_1987 pisze:
to prosze jednak o foto jak to wygląda


Jest pewna trudność: nigdy nie miałem Mercedesa [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 12:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
to pozostaje mi czekanie aż mi ktoś podeśle foto albo zagadać na mieście z posiadaczem mb w nowszej wersji z tym modułem co ja mam albo zadzwonić do aso ale nic mi nie powiedzą bo po numerze nadwozia nic nie znajdą :( czekam na foto niema zmiłuj [zlosnik]

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl