MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 9:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 28, 2007 2:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
Witam, pisze w imieniu kolegi który ma beczke, jest to 200D 80r.,
Auto ma zamontowany jakiś mały wentylator załączany elektrycznie lub jak kolega chce to sobie może guziczkiem go włączyć, tyle że wentylator się kręci jak wariat, dmucha na silnik mocnym powietrzem a temperatura cieczy nie spada!, jak tylko ruszy z miejsca temperatura bardzo szybko spada do 80C a jak tylko postoi na światłach znowu rośnie i wentylator jej nie obniża. Nie wiem czy ten wentyaltor powinien dmuchać na silnik czy na chłodnice? i czy można przykręcić zwykłe orygialne śmigło do koła pasowego jak totam było oryginalnie, czy potzrebne sa jeszcze jakies przeróbki?

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...
W115 200D 76r - sprzedałem
W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115
W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 28, 2007 4:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wentylator ma wymusić przepływ powietrza przez lamelki chłodnicy, a nie dmuchać na silnik. To, że temperatura spada, gdy auto ruszy, świadczy o tym, że zamontowany patent jest nieskuteczny, bo przypadkowy. Sam piszesz, że jest mały i diabeł jeden wie co on tam miesza.

W silniku twojego kolegi nie ma sprzęgła wiskotycznego, ani elektromagnesu. Tym bradziej może dziwić, co skłoniło autora rzeźby do takiej twórczości, ale różnie to bywa.

Wentylator tak jak piszesz do koła, tunel jeśli gdzieś go wywiało i jeśli chłodnica jest drożna (brak drożności mógł być powodem prób usprawniania układu). Będzie to najlepsze, najprostsze i najmniej awaryjne z możliwych rozwiązań.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 28, 2007 10:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
grigorius pisze:
jak kolega chce to sobie może guziczkiem go włączyć


To jest dopiero analogowy system 8) jeszcze powino być cięgno kąta wyprzedzenia wtrysku, faz rozrządu, zubożenia mieszanki itp - takie polskie VVTi

grigorius pisze:
dmucha na silnik mocnym powietrzem a temperatura cieczy nie spada


Równie dobrze można by było całą ekiipa dmuchać na silnik i tak to nic nie da....


(me: how) pisze:
W silniku twojego kolegi nie ma sprzęgła wiskotycznego, ani elektromagnesu. Tym bradziej może dziwić, co skłoniło autora rzeźby do takiej twórczości, ale różnie to bywa.


Proste jak budowa cepa nie ma co sie wysilać tylko wrócić do oryginału bo tu nie ma co kombinować. I to chyba najtańsze rozwiązanie.....

Chyba, że tam jest jakaś większa rzeźba o której nikt nie wie :-?
My mamy 200D i moze chodzić godzinami na wolnych obrotach, bez względu na pogodę i nie zagrzeje się - bez zbędnych dodatków...

Przejrzycie cały układ jeszcze raz..... w poszukiwaniu przeróbek i uszkodzeń - podobno chłodnica od żuka pasowała "idealnie" do beczki.

pzdr

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 7:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
Dzieki za pomoc
Czyli ma przykręcić wiatrak do koła pasowego i ma on sie krecic równo z obrotami silnika i do tego ten tunel... ogólnie wiem o co chodzi.

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 9:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Moje problemy z temperatura skonczyly sie wraz zwymiana chlodnicy.
Teraz wskazowka temp maksymalnie wychyla sie 1 mm ponad 80 C.
Nawet jak swoja 200D przegonie do 135 naliczniku dluzszy czas.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 7:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
Panowie, ma ktoś z was może na zbyciu tunel do chłodnicy? kolega zamontował wentylator który kręci sie z obrotami silnika, wieje konkretnie tyle że auto nadal ma tendencje do łapania 90 i wiecej temperatury. Wymieniony został płyn chlodniczy i sprawdzony cały układ, pompa wody jest ok i termostat normalnie otwiera jak to stwierdzono w warsztacie podczas wymiany płynu. Zapewne chodzi tu o brakujący tunel.

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 9:53 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Czy zrobiono rtg wymiennika ciepła?

Nie chcę powiedzieć, że tunel jest tylko po to, żeby ręki nie ucięło, ale objawy wskazują raczej na chłodnicę z zaawansowanymi zmianami miażdżycowymi. Etiologia i patogeneza są w tym przypadku w pełni znane, więc dla mnie pacjent kwalifikuje się do przeszczepu. Zalecam jeszcze konsultację u transplantologa i więcej sportu.

Oferta na tunel via PW.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 09, 2008 1:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
witam po dłuższej przerwie (urlop)
Panowie jakiś paradox wyszedł [zlosnikz]
Beczka sie grzała bo jak sie okazało nieodpowietrzono układu i nie wlano płynu tyle ile ma wejść na maxa, za to teraz płyn uzupełniony a beka nie chce 80C złapać :) , ten wiatrak ją tak zaczął chłodzić, jak bardzo długo pracuje na postoju to ledwo się zbliży do 80 ale to bardzo ciężko, jedynie raz złapała 80 jak kolega ją gonił 110km/h, jak zwolnił znowu poniżej 80 na oko to tak 70-75C trzyma, przy czym chłodnica jest cały czas zimna.
Jaka to może być przyczyna?
(Me: how) : dzięki za oferte ale ten tunel chyba zbędny narazie :), wtedy to chyba 50 by nie złapała beka.

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 09, 2008 2:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
grigorius pisze:
beka nie chce 80C złapać , ten wiatrak ją tak zaczął chłodzić, jak bardzo długo pracuje na postoju to ledwo się zbliży do 80 ale to bardzo ciężko, jedynie raz złapała 80 jak kolega ją gonił 110km/h, jak zwolnił znowu poniżej 80 na oko to tak 70-75C trzyma, przy czym chłodnica jest cały czas zimna.


Ha! witaj w klubie zdziwionych. Mi się wydaje, że tak ma być. Bo przecież dodatkowo obracający się stale wentylator, dmuchający zimnym powietrzem przyczynia się do obniżenia temperatury silnika (szczególnie w warunkach zimowych).

Pozdrawiam,

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 09, 2008 5:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
nie ma co wydziwiać, u mnie jest wiatrak na stałe jak Bóg przykazał i tunel, a auto zawsze trzyma w granicach 82-90st C. bez względu na to czy chodzi na wolnych czy gnam 140...
Pora zakupić tunel dla spokoju sumienia i poprawności politycznej i wymienić termostat, co rozwiąże problem...

Powodzenia
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 10, 2008 7:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
czyli termostat... tak myślałem, ale wolałem napisać, bo częśto zdaża się ze wymiania się różne rzeczy niepotrzebnie.
Dzięki, napisze jak będzie po wymianie.

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 14, 2008 7:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
witam, termostat zmieniony i po sprawie, wskaźnik cały czas pokazuje ok 2mm powyżej kreski 80C więc jest wporządku.
dziekuję za rady

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl