MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 2:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z M103
Post: sob sty 12, 2008 3:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Witam!


Mam problem z M103. Silnik nie zawsze pracuje na wszystkich cylindrach, jest rozgrzany, jedziemy w trasie, ale gdy trzeba zwolinić i zejsc z obrotów, po dodaniu gazu silnik przestaje pracować na wszystkich cylindrach. Ale zdaza sie tak, że wszystko jest OK i działa bez najmniejszego problemu... Co może powodować taką prace silnika?

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 12, 2008 5:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Musisz sprawdzić nalot na świecach, stan kabli i układu zapłonowego.
LPG jest?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 12, 2008 5:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
ukaniu pisze:
Musisz sprawdzić nalot na świecach, stan kabli i układu zapłonowego

To jest OK.

ukaniu pisze:
LPG jest?

Nie ma... i nie bedzie ;)

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 12, 2008 7:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Czy zapłony wypadają na jednym konkretnym cylindrze czy seriami ale na wszystkich? Jeśli silnik zaczyna szwankować to na biegu jałowym jak się zachowuje?
Próbuję stwierdzić, czy masz problem z zasilaniem paliwem (wtrysk) czy z zapłonami, bo można spotkać się z podobnymi objawami w obu przypadkach.
Identyczny nalot na świecach świadczył by, że faktycznie kable od niego do świec i rozdzielacz zapłonu są OK.
Warto by podłączyć tester do sondy lambda i zobaczyć co się dzieje w chwili kiedy go dusi z sygnałem z sondy.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 12, 2008 7:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Ja bym podmienil cewke na jakas 100% pewna i sprawdzil czy bedzie ok.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 12, 2008 8:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Czujnk na kole zamachowym...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 12, 2008 11:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
Czujnk na kole zamachowym...



M103 nie ma czujnika na kole zamachowym

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 1:52 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 08, 2007 2:33 am
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
roadrunner pisze:
M103 nie ma czujnika na kole zamachowym


Ma - zielony kabelek. Zamontowany w pobliżu czujnika ciśnienia oleju i rozrusznika.

_________________
Pozdrawiam,
nicolaus
W201, `87r, 2.6, B/G-BLOS


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 10:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Koledzy to wszystko jest OK.

Gdy silnik jest zimny to nie chodzi na wszystkich cylindrach, na rozgrzanym czasami.

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 10:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
nicolaus pisze:
roadrunner pisze:
M103 nie ma czujnika na kole zamachowym


Ma - zielony kabelek. Zamontowany w pobliżu czujnika ciśnienia oleju i rozrusznika.


To jest czujnik na wale a nie kole zamachowym [szalone] , uszkodzenie go spowodowalo by permanentne problemy z zaplonem a nie zalezne od innych czynnikow. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
MajsterGarage pisze:
Koledzy to wszystko jest OK.



naprawde malo prawdopodobne aby wszystko bylo ok a silnik zle pracowal.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 11:18 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
roadrunner pisze:
To jest czujnik na wale a nie kole zamachowym [szalone] , uszkodzenie go spowodowalo by permanentne problemy z zaplonem a nie zalezne od innych czynnikow. <br>Dodano po 3 minutach.:


Czujnik wału jest z przodu silnika, nad kołem pasowym. A kolega pisał o jakims zielonym kabelku z tyłu silnika. Więc imho piszecie o innych rzeczach.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 1:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 08, 2007 2:33 am
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Obrazek

Numer 23 - przewód doprowadzający sygnał jest koloru zielonego. (przynajmniej u mnie).

_________________
Pozdrawiam,

nicolaus

W201, `87r, 2.6, B/G-BLOS


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 1:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
zegarek pisze:
Numer 23 - przewód doprowadzający sygnał jest koloru zielonego. (przynajmniej u mnie).


Dokladnie tylko rysunek jest raczej pogladeowy [zlosnik] zobacz sobie gdzie jest to zamontowane w silniku. Chyba ze byly jakies zmiany ale we wszystkich (3) M103 jakie mialem ten czujnik czytal z walu a nie z kola zamachowego i zamontowany byl pod kolektorem ssacym.

Cytuj:
Czujnik wału jest z przodu silnika


Ten czujnik jest to czujnik servisowy i z jego odczytu mozna sprawdzic sobie np. czy kat zaplonu jest prawidlowy. Nie jest wykozystywany przez uklad wtryskowy.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 2:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Cytuj:
Czujnik wału jest z przodu silnika


Cytuj:
Ten czujnik jest to czujnik servisowy i z jego odczytu mozna sprawdzic sobie np. czy kat zaplonu jest prawidlowy. Nie jest wykozystywany przez uklad wtryskowy.


To dlaczego jak się go odepnie od modułu zapłonowego, to nie ma iskry?

I rozumiem, że drugi podobny czujnik jest też z tyłu silnika jak na rysunku?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 2:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ten z przodu do napewno serwisowy. Umnie w M102 jest calkiem zdjety a silnik dziala. Poza tym jak przesldzisz bieg przeowdu, to idzie on tylko do zlacza diagnostycznego.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl