MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 7:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 6:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Pisałeś, że masz jeszcze olej w zbiorniku Nivo, więc wystarczy odpalić silnik i poluzować kluczem płaskim wąż ciśnieniowy przy pompie zasilający układ Nivo. Dopóki nie usuniesz wszystkich usterek w tym układzie nie ma sensu wymieniać olej.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 9:56 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Napiszę tak olej nie jest drogi jeżeli go dostane a i tak muszę wymienic sprawdzę czy nie jest to przypadkiem wina oleju gdyż poprzedni właściciel dolewał chyba normalnego ATF bo tak dziwnie pachnie i wygląda dzisiaj jadę za olejem i zobaczymy co będzie(oby pompa była dobra ) dodam że wspomaganie chodzi idealnie i nie ma żadnych wycieków więc mnie zastanawia skoro stan pompy na oko jest bardzo dobry

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro
dzięki ci panie za mercedesa
sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 10:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wiec tak: niesprawne nivo to napewno nie jest wina niewlasciwego oleju. Nawet jakbys nalal wody to uklad zadziala (dopoki cos sie w nim nie zatrze). Najpierw sprobuj odpowietrzyc uklad tak jak wczesniej doradzali koledzy.

Co do pompy to wszystkie kombi mialy podwojna (a wlasciwie dwie pompy napedzane jednym walkiem). Jedna obsluguje wspomaganie kierownicy a druga nivo oraz w twoim przypadku jeszcze ASD.

Co do ASD: obie kontrolki (trojkat i ta po lewej stronie paska kontrolek) powinny sie zapalic po wlaczeniu zaplonu i zgasnac dopiero po uruchomieniu silnika. Jezeli po przekreceniu kluczyka trojkat mignie dwa razy i zgasnie to uklad jest uszkodzony. Kody bledow i ich odczytywanie znajdziesz w wyszukiwarce.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 6:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Dzisiaj sprawdziłem "cały" tyle ile wiedziałem i warunki mi pozwoliły a więc zaczełem od oleju wyciągnąłem bagnet od oleju i wyssałem troszkę oleju strzykawką i tak jak myślałem olej jest prawie czerwony "najprawdopodobniej popszedni właściciel dolewał oleju atf" wylałem z troszkę oleju nowego zh-m na czyste miejsce i ten olej jest zupełnie biały jak płyn hamulcowy dot-4 dla porównania oby miec pewnośc. Następnie dolałem oleju (febi 18zł litr),uruchomiłem silnik bez bagnetu i zero reakcji.Odkręciłem również śrubę mocującą przewód od ciśnienia który biegnie nad przewodem od płynu koło chłodnicy i następnie łączy się z przewodem metalowym. Zdziwiłem się gdyż praktycznie też nie było żadnej reakcji kapnęło kilka kropel i to wszystko(auto cały czas pracowało na wolnych obrotach ),a śrubę można było już kręcic palcami.
Proszę o podpowiedzi i sugestie czy to jest uszkodzona pompa i jaką trzeba kupic
Kolego kielbik sprawdziłem też zachowanie kontrolek a więc przekęcam kluczyk poz nr2 (zapłon) i wszystkie (z jednym wyjątkiem) kontrolki łącznie z kontrolką umieszczoną w prędkościomierzu świecą się i zaraz po uruchomieniu wszystkie gasną i nic nie miga.Jedynym wyjątkiem jest właśnie kontrolka od asd mam ją z prawej strony zaraz za srs w ogóle nie reaguje. I jeszcze sprawa nie bardzo jeszcze kumam się tu na forum i sprawia mi to jeszcze problem a tak na prawdę to nie wiem czego mam jeszcze szukac

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro

dzięki ci panie za mercedesa

sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 6:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
pawel14b3 pisze:
Jedynym wyjątkiem jest właśnie kontrolka od asd mam ją z prawej strony zaraz za srs w ogóle nie reaguje
Ale na czym polega brak reakcji dolnej kontrolki ASD: nie zapala sie po wlaczeniu zaplonu czy nie gasnie po uruchomieniu silnika?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 7:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
W ogóle nie daje oznak życia i po zapłonie i bez zapłonu

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro

dzięki ci panie za mercedesa

sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 8:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
To ja sprawdz, pewnie swiecila bez przerwy i ktos wyjal zarowke.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 8:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Sorki że zawróciłem gitarę już znalazłem temat i wiem co i jak robic z ASD zostało tylko to NIVO

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro

dzięki ci panie za mercedesa

sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 10:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Panowie co do tej pompy czy stanie się coś jeżeli założę pompę o mniejszym ciśnieniu.Będzie jakaś różnica i czy w ogóle pociągnie

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro

dzięki ci panie za mercedesa

sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 11:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 28, 2006 1:30 am
Posty: 62
Lokalizacja: Kielce
Paweł zmień olej w nivoamcie, to pierwsza sprawa, jeśli już to zrobisz to trzeba będzie odpowietrzyć chyba wiesz jak odpal silnik i odkręć odpowietrznik na zaworze, po tym zabiegu otwórz klape z tyłu i niech sądzie na brzegu z trzech ludzi . Odpal silnik i zobacz czy niwo podnosi karoserię do góry jeśli tak t wszystko oki a jeśli nie to raczej padła pompa. Jeśli podnosi a będzie Cię w czasie jazdy bujało to gruszki/ akumulatory nivo/ do wymiany.
Nivo to super rzecz i naprawdę warto to mieć i rzadko się psuje.

_________________
S124 230TE 1988; S124 200E 1994


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 11:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Odkręciłem już ten odpowietrznik i żadnej reakcji zdjąłem już nawet "końcówkę " z głowki przy regulatorze poziomu oleju i też żadnej reakcji.
A nikt mi nie jest potrzebny gdyż tył jest niżej niż przód

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro

dzięki ci panie za mercedesa

sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 12, 2008 8:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Kolego Kiełbik znalazłem Twoj post na temat ASB, w którym opisałeś błędy jak stwierdzić co uległo uszkodzeniu ale czy przez to miganie kontrolki można stwierdzić czy uszkodzeniu uległa pompa. Pytam gdyż wyszła mi nieplanowana wymiana zimeringow na moście i przy okazji sprawdziłem ASB przy półosiach i jest tam kompletny brak oleju, wiec na 100% leży pompa, wiec czy przez kontrolkę da sie to sprawdzic

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro

dzięki ci panie za mercedesa

sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 11:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
pawel14b3 pisze:
Jestem z zawodu ,zamiłowania i hoobbi mechanikiem więc takie sprawy są dla mnie jasne i proste.

ASB w Twoim MB nie posiada półosi. Skoro stwierdziłeś, że na 100% leży pompa to po co ją sprawdzać przez miganie kontrolki?
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 7:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
ASB w Twoim MB nie posiada półosi.

Nie rozumiem twojej wypowiedzi.Po co sprawdzac dla wygody i większej wiedzy na temat nivo.Łatwiej jest zewrzec dwa kabelki nisz szukac kanału i kluczy żeby sprawdzac odpowietrzniki.Tak na marginesie w aucie z nivo i asb są dwa odpowietrzniki jeden w regulatorze wysokości a drugi w całym mechanizmie asb między mostem a półosią

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro

dzięki ci panie za mercedesa

sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 23, 2008 11:07 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Panowie dalej walcze z układem nivo.Wymieniłem już pompę i olej jest jakiś efekt bo na starej odkręciłem odpowietrznik i cały olej zleciał i nic więcej się nie działo natomiast na nowej po odkręceniu leci świeży olej (pytanie czy on powinien tryskac czy leciec ) i idąc za ciosem chciałem go podnieśc na regulatorze dźwignią i zero reakcji.Z moich obserwacji zauważyłem jeszcze że przewód od pompy (elastyczny) co jakiś czas na moment się kurczy i wraca do normy nie wiem jeszcze w jakich odstępach czasowych (dzisiaj to sprawdzę ) skurcze występują co 20 sekund czy to jest normalne.I jeszcze jedno w asd wogule nie ma oleju odkręciłem odpowietrznik i nic
Z góry dziękuje za jakieś sugestie i rady co dalej działac

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro

dzięki ci panie za mercedesa

sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl