MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sty 25, 2008 12:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Żeby nie było - użyłem wcześniej wyszukiwarki. Przeczytałem wątki o ABS ale nic nie znalazłem na temat przypadłości mojego auta. Otóż chodzi mi o dwie rzeczy. Kontrolka ABS świeci w momencie włączenia zapłonu, gaśnie po odpaleniu silnika. Kontrolka włącza się później w czasie jazdy i nie wiem czy zależy to od czasu jazdy czy od temperatury sinika, czy też od prędkości. Dzieje się to podczas pierwszej jazdy np. rano gdy jadę do pracy. Gdy trochę dłużej jeżdzę to usterka ta ustępuje i cały czas kontrolka jest zgaszona a ABS działa.
Druga sprawa to włączanie się ABS przy hamowaniu przy małej prędkości np. przy wyhamowywaniu do pełnego zatrzymania na podwórku kiedy nie ma warunków do zadziałania ABS tzn. jest sucha nawierzchnia, brak możliwości poślizgu. Kiedyś przeczyściłem szczoteczką do zębów czujniki przy przednich kołach bo magnesy zebrały opiłki metalu i chyba przez to tak się działo. Sytuacja niestety szybko wróciła i ponowne czyszczenie nic nie dało.
Chcę jeszcze zapytać gdzie są czujniki ABS w tylnych kołach. Chciałem je przeczyścić i sprawdzić przewody, zdjąłem koła ale nie mogłem ich znaleźć.
Za podpowiedzi usunięcia usterki z góry dziękuję.

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 12:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
Witam, o czujnikach chyba był wiele - trzeba zacząć od ich sprawdzenia. Tylnych przy kołach mogłeś nie znaleźć - bo ich tam nie ma, jest jeden w tylnym moście.

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 1:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Podstawowe pytanie - jaki masz rozmiar opon? Chodzi o przod i tyl.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 1:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Opony mam o wymiarach katalogowych - wszystkie jednakowe.

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
Post: pt sty 25, 2008 1:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 25, 2001 2:00 am
Posty: 80
Lokalizacja: Wrocław
rzepen pisze:
Żeby nie było - użyłem wcześniej wyszukiwarki. Przeczytałem wątki o ABS ale nic nie znalazłem na temat przypadłości mojego auta. Otóż chodzi mi o dwie rzeczy. Kontrolka ABS świeci w momencie włączenia zapłonu, gaśnie po odpaleniu silnika. Kontrolka włącza się później w czasie jazdy i nie wiem czy zależy to od czasu jazdy czy od temperatury sinika, czy też od prędkości. Dzieje się to podczas pierwszej jazdy np. rano gdy jadę do pracy. Gdy trochę dłużej jeżdzę to usterka ta ustępuje i cały czas kontrolka jest zgaszona a ABS działa.
Druga sprawa to włączanie się ABS przy hamowaniu przy małej prędkości np. przy wyhamowywaniu do pełnego zatrzymania na podwórku kiedy nie ma warunków do zadziałania ABS tzn. jest sucha nawierzchnia, brak możliwości poślizgu. Kiedyś przeczyściłem szczoteczką do zębów czujniki przy przednich kołach bo magnesy zebrały opiłki metalu i chyba przez to tak się działo. Sytuacja niestety szybko wróciła i ponowne czyszczenie nic nie dało.
Chcę jeszcze zapytać gdzie są czujniki ABS w tylnych kołach. Chciałem je przeczyścić i sprawdzić przewody, zdjąłem koła ale nie mogłem ich znaleźć.
Za podpowiedzi usunięcia usterki z góry dziękuję.

Mam identyczne objawy w swoim W 124, może i ja się czegoś dowiem:)

_________________
W 124 250 D oraz
W 124 200 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 4:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Srebrny przekaznik sprawdzales?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 5:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 18, 2007 10:20 pm
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa
podobnoż tak mi mechanik mówił to są czujniki do wymiany


ale to niegroźna sprawa od kilku lat mi czasem zapala....jak jest wilgoć w powietrzu

_________________
W124 200D 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 5:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Właśnie z wilgocią ma to związek. Jak się rozgrzeje to ten objaw nie występuje. Ten pierwszy z kontrolką. Sprawdzę przekaźnik i przelutuję styki tak jak jest to podane w innych miejscach forum.

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 6:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
ojś pisze:
podobnoż tak mi mechanik mówił to są czujniki do wymiany


Mówił czy Ci je sprawdzał, bo od mówienia pierdół są politycy. Jeśli uważasz, że zapalająca się kontrolka ABS to niegroźna sprawa to wyjmij żarówkę z tej kontrolki [zlosnikz].
No dobra dość żartów. Tak jak wcześniej Wam radził szeryf zajmijcie się na początek srebrnymi przekaźnikami.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 8:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Mirmur pisze:
Tak jak wcześniej Wam radził szeryf zajmijcie się na początek srebrnymi przekaźnikami.



A co to niby ma wspolnego z tym problemem?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 9:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Przekaźnik zrobiony aby wykluczyć ten element (poprawine luty) . Teraz muszę poczekać na wilgoć i zobaczę co się będzie działo.

Pozdrawiam

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 11:06 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jeżeli kontrolka zapala się i gaśnie w czasie jazdy - to jest to na 99% problem z zasilaniem (najprawdopodobniej srebrny przekaźnik)

Jeżeli ABS jest "nadwrażliwy" i pompa załącza się w warunkach, kiedy nie ma możliwości zerwania przyczepności - to winny jest przełamany przewód czujnika. Po prostu w określonych warunkach raz styka, raz nie styka (z dużą częstotliwością) powodując w ten sposób wygenerowanie impulsów zakłócających działanie układu identyfikacji stanu poślizgu danego koła. Pomiar kabla trzeba wykonać z jego "naciąganiem".

Założe się, że BYŁO...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 11:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Dla ścisłości podam, że nie miałem takiego przypadku aby kontrolka zapaliła sie i zgasła w czasie jazdy. Jest tak, że kontrolka zapala się w czasie jazdy i tak jest aż do wyłączenia silnika. Po rozgrzaniu silnika problem ten nie występuje czyli kontrolka zgaszona i ABS działa. Tylko jest ten problem drugi, czyli ten z zadziałaniem ABS w momencie kiedy nie powinien.

Dzieki za zainteresowanie tematem

Mógłbyś Gerri wyjaśnić dokładniej o co chodzi z tym naciąganiem ? Domyślam się ale boje się głośno to wyrazić aby się nie wygłupić.

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 28, 2008 5:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Moge potwierdzić, że problem z zapalaniem się kontrolki ABS w czasie jazdy ,,siedział" w przekaźniku. Przelutowanie lutów pomogło, potwierdziłem to przez kilka ostatnich dni. Ani razu mie miałem przypadku z zapaleniem się kontrolki. Wcześniej miałem to codziennie, zwłaszcza rano gdy jechałem do pracy.

Mam jeszcze prośbę abyś Gerri dokładniej opisał jak sprawdzić przewody czujników.

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 28, 2008 9:07 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
To jest cytat mnie [oczko] (z innego forum)

Wszystko wskazuje na uszkodzenie kabla czujnika ABS (najprawdopodobniej przedniego, a ze statystyki wychodzi, że przedniego prawego )
Trzeba rozłączyć wtyczkę czujnika (w komorze silnika) i wpiąć w nią multimetr. Wartość powinna oscylować ok. 1100-1200 omów. Następnie należy spróbować naciągać kabel pomiędzy uchwytem na wahaczu a uchwytem na nadwoziu obserwując jednocześnie wskazanie miernika. Jest to obszar w którym następuje przełamywanie kabla w czasie jazdy i często dochodzi do zerwania kontaktu, co objawia się "iskrzeniem" powodującym nieumotywowane załączanie układu ABS. Po prostu: naciągnięcie kabla w czasie pomiaru powoduje rozłączenie zerwanych drucików przewodu (które bez naciągnięcia okresowo stykają ze sobą, i sprawiają wrażenie, że czujnik jest dobry)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl