MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 03, 2008 11:46 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
witam

po wymianie visca itp itd
czas na jezdzenie

normalnie ma tak z 84'C przy jezdzie mniej gdzies okolo 80'C
zabutowalem go do 200 i niestety temp skoczyla do 95'C (na wskazowce)

gorzej bylo z laweta i obciazeniem stala temp to 90'C a pod gorke nawet 98"C (odczyt z climatronika bo wskazowka byla na gdzies 90"C)

to normalne?
wasze tez sie tak grzeja ?

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2008 11:56 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
w lecie było ok 90 teraz normalnie delikatnie ponad 80 a bez obciążenia ponizej 80 .Sprawdz termostat i płyn

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2008 11:59 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Mam doładowany M606 w G-Klasie. przy tak wielkiej masie utrzymywał 80oC jak w mordę strzelił. Czasem pokazał wahnięcia +/-2oC. Nie wiem, jak się Twój powinien zachować przy jeździe z lawetą i zależy ile za nim ciągniesz, tj. ile powyżej tego co producent przewiduje. Wskazania 80-84oC, które podałeś sa jak najbardziej prawidłowe.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2008 3:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
cos mam z tym problem normalnie
przy zepsutym visco ledwo co na 60' wskakiwal (ciagnal tez swoje z baku)
teraz zas za wysoko.... tak mi sie wydaje.

@Sebian samochod nie byl przeladowany mial ponizej maxymalnej dopuszczalnej normy wedlug brifu

boje sie ze cos sie stanie :/
aha plyn jest nowy a czy dziala termostat ? hmm no raczej dziala prawidlowo otwiera go gdzies przy 50-60'

wymienialem wiatrak i teraz sie zastanawiam czy przypadkiem nie kupilem z mniejsza iloscia pior sam nie wiem musze to posprawdzac

dzieki za odpowiedzi !

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2008 8:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Sebian to już teraz i w W210 sie bedzie udzielał teraz [zlosnik]
A z tą temperaturą to dziwna sprawa, a ubytków płynu nie masz? a co robiłeś ze wczesniej miałeś dobrą temperaturę a teraz masz takie zmiany?

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2008 9:02 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Raczej w temacie M606 [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2008 9:19 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
Popey no wczesniej to podobno nie dogrzany silnik bo visco bylo zblokowane
po wymianie visco no i wiatraka bo sie polamal (pisalem w hydeparku) temp sobie skoczyla wyzej i teraz juz sam nie wiem czy nie za wysoko - ostatnio nawet zalaczyly sie wiatraki (ktore myslalem ze sa tylko do klimy)

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2008 10:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
sprawdz czy niemasz miedzy chłodnicami pare kilo syfu -tj liści,piachu itp

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2008 10:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
no to juz tez sprawdzilem :)

nie wiem moze te visco zle dziala.... - no ale sie kreci i to mocno bo slychac nawet

bede szukal dalej...

dzieki

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2008 5:49 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
powiem ci ze mam podobny problem... tylko że u mnie potrafi pójść nawet na ponad 100stopni temp. A jak jadę poza miastem i go pogonie czyt. przestudzę to ma 60-70 stopni... wiem ze u mnie cos nie tak z pompą wody chyba bo jak stoi to nie grzeje mi w srodku... juz przetrenowalem objaw na postoju rowniez... wystarczy dodac trochę obrotów i ciepło się pokazuje z nawiewów... dla mnie to objaw niewydolnej pompy wody... mechanik coś mowil o pompie dodatkowej wymuszającej dodatkowy obieg wody i tu sie zastanawiam bo wiem ze w benzynkach ją miałem ale czy w dieslu ona tez występuje????

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2008 6:35 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
jak przeczytałem post Chuck'a Norris'a przypomniałem sobie co mowil mechanior , czasem wystepuje problem z pompą wody, potrafi się rozszczelnić ale nie na tyle zeby gubić znacznie płyn, moze to jest przyczyna?

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2008 9:14 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 03, 2007 6:48 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Polkowice
w moim 124 300Turbo jak jade normalnie jest temp 83 ale jak ppedze 200 to tez wskakuje na 90 i to moim zdaniem jest prwadidlowe wskazanie,a kieruje sie tym ze te auta nie sa nowe tylko maja kilkanascie lat i temp bedzie rosla wraz z predkoscia. Nie wiem moze pisze glupoty ale tak mysle bo tak mialem w 123 i w 124. pozdrawiam

_________________
MB115-300D-1976
MB123-300D-1981
MB124-200D-1986
MB124-300D-1987
MB124-300TD4Matic-1992


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2008 9:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 09, 2006 11:50 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Warszawa
Grzebałeś przy wiatraku? No to teraz sprawdź czy założony we właściwą stronę. Jak się kręci to ma zasysać powietrze z chłodnicy. Ja rok walczyłem z objawami przegrzewania. Zmieniałem wisco itp. Okazało sie że poprzednik zrobił rzeźbę z wiatrakiem. Wiatrak był od innego motoru i pchał powietrze do chłodnicy. Po wymianie na właściwy jest ok.

_________________
BogdanK pozdrawia
w210 300 td 98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2008 10:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
Witam!
W210 300TD
termostat otwiera się przy 85*C,na liczniku ma mieć 80 a do 100*C może dochodzić latem gdy upały,albo auto gdy jest dużo obciążane,na liczniku niemoże pokazywać 60 ,wtedy termostat jest do wymiany ,visco rusz pełną parą przy 100lub 110 (dokładnie nie pamientam)ale to żalezy od silnika i visko.auto podczas jazdy np.200km/h pokazować ma tyle ile przy 100km/h jeśli jest inaczej to coś nienadąża możliwe że pompa wody,a jeszcze zależy od płynu chłodzącego,czy spełnia normy silnika,w układzie chłodzenia ciśnienie ma byc 1.2 bar.
Pozdrawiam!

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2008 10:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
bogdan11 pisze:
Grzebałeś przy wiatraku? No to teraz sprawdź czy założony we właściwą stronę. Jak się kręci to ma zasysać powietrze z chłodnicy. Ja rok walczyłem z objawami przegrzewania. Zmieniałem wisco itp. Okazało sie że poprzednik zrobił rzeźbę z wiatrakiem. Wiatrak był od innego motoru i pchał powietrze do chłodnicy. Po wymianie na właściwy jest ok.



sorki ze sie wtrace ale mysle ze kazdy wiatrak powinien dmuchac na chlodnice a nie na silnik, nawet w w123 caly czas wiatrak dmuchał na chlodnice wiec mysle ze i w 124 tak powinno byc a jak visco sie ochlodzi wolniej dmucha i nie stawia takich oporow jak wiatrak w beczce

a gdzie to sprawdzic czy wiatrak ma dmuchac na chlodnice czy na silnik?
jak jest w w124?
a da sie wiatrak załozyc odwrotnie?

jesli sie myle to mnie poprawcie

pozdrawiam

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl