MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 12:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 09, 2006 11:50 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Warszawa
MarcinJUNAK pisze:
jak jest w w124?
a da sie wiatrak załozyc odwrotnie?


ja piszę o silniku 606 t, z tego co zaglądałem do motoru 603 jest tak samo.
Wiatrak da się załozyć odwrotnie /mówimy o wiatraku z wisco/

_________________
BogdanK pozdrawia
w210 300 td 98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 6:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
MAłE SPROSTOWANIE
WIATRAK MUSI DMUCHAC NA SILNIK CZYLI ZASYSAC POWIERZE Z CHLODNICY
NA 100% TAK JEST U MNIE W 124 COUPE I TAK MUSI BYć :) BO INACZEJ BEDZIE źLE

POZDRAWIAM

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 6:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
dobra chlopaki powiem wam teraz jak bylo

w pon wieczorem podczepilem z bratem lawete i gnamy do niemiec
wszystko bylo ok z samochodem na lawecie byla temp cos ponad 90-95 roznie zalezy jaki teren

w pewnym momecie byla wielka gora gdzie ciezarowki i nawet osobowki nie dawaly rade no i stalo sie - woda sie zagotowala.....
to byla chwila momet

ale to jest jeszcze nic
prawdopodobnie zagotowal sie olej w skrzyni lub osiegnela taka temp ze (to juz wiem po podpieciu do kompa na miejscu) zapsul sie czujnik obrotow turbiny ktory jest w skrzyni - efekt samochod przeszedl w stan serwisowy i 60km/h (3500 obr bo po co wiecej zylowac) jechalismy z laweta do polski jakies ponad 400km

ogolnie przygod co niemiara
aha bede zakladal odzielna chlodnice skrzyni biegow (ktora podobno trzeba miec - no nie wiedzialem i stalo sie)

co do samej temp to na diagnostyce tez powiedzieli ze te 87 (odczyt z kompa) jest troche za wysokie i bym cos z tym zrobil moze to termostat moze to cos z visko - ktore niby dziala prawidlowo niby bo nie wiem czy sie zalacza w 100% a krecic sie kreci

ot to tyle z przygod z temp. itp itd.....

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 8:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
"normalnie masakra jakaś " z tą temperaturą z drugiej strony ja bym się osobiście nie rwał na tak długą trasę i do tego z lawetą jeśli wiedziałbym ze coś jest nie tak z silnikiem.

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 2:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
ja tym mb przyjechalem z holan i wszystko bylo wporzadku dopiero cos po tym wymianie visca dziwne rzeczy sie zaczely dziac
z drugiej strony poszedl tylko sterownik w skrzyni wiec szczescie w nieszczesniu a i teraz wiem ze dodatkowa chlodnice trzeba zamontowac i cos jednak z tym visco i wiatrakiem zrobic

ogolnie nie bylo zle z ta temperatura gdyby nie ta gorka
pytalem juz chyba z 4 uzytkownikow mb w tym tez 300td i stwierdzili ze wskazowka na 80-90 to norma i mam sie tym nie przejmowac
mozliwe ze to skrzynia podniosla temp wody (no bo sa jak by zespolone chlodnice)

jedno jest pewne trzeba koniecznie cos z tym zrobic
o dalszych walkach poinformuje

ps. musze sprawdzic czy nie zalozylem faktycznie wiatraka odwrotnie (szczerze to nawet na to nie zwrocilem uwagi)

aha mam jeszcze takie pytanie
jak wasze mb sa zagrzane do tych 80-90 to weze sa twarde ?
u mnie sa tak twarde ze az strach ze nie eksploduja (i tez nie wiem czy to normalne bo chyba powinno sobie jakos regulowac cisnienie) <br>Dodano po 14 godzinach. 11 minutach.:<br> no tak wiatrak zamiast pchac chlodne powietrze na silnik to pcha goroce w goraca chlodnice.............

nawet tego nie komentujcie....

@bogdan11 - bardzo dziekuje za tak cenna sugestie !!! <br>Dodano po 3 godzinach. 35 minutach.:<br> edit:

Panowie wiatraka nie da sie odwrotnie zalozyc
poprostu sprzedali mi od czegos innego
300TD ma 11 lopat ktore dmuchaja na silnik (obojetnie jak by nie ustawic wiatrak zawsze beda dmuchac na silnik)
a ja mam 6 lopatowy ktory wyciaga powietrze z silnika na chlodnice

ze tez nawet przez mysl mi nie przeszlo by zwrocic na to uwage - chociaz te lopaty policzyc albo przylozyc stary do nowego - nie ufac sprzedawcom...

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 1:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Ale numer z tym wiatrakiem... w jakich autach powietrze idzie pod wlos? Przeciez przy 200km/h zaden wiatrak nie pchnie powietrza do przodu...

PS. Turbo diesel ma miec termostat z temperatura otwarcia 80*C, natomiast zwykly diesel 85*C.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 10:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 09, 2006 11:50 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Warszawa
szeryf pisze:
. w jakich autach powietrze idzie pod wlos? Przeciez przy 200km/h zaden wiatrak nie pchnie powietrza do przodu...


Odgrzebię gdzieś w garażu ten wiatrak co pcha na chłodnicę....on był od motoru M 103. Jeśli nie da sie założyć odwrotnie a za to bym głowy nie dał to by znaczyło, że w tym motorze M 103 wał kreci się w odwrotną stronę...czy to możliwe ? /odwrotnie do wskazówek zegara/ <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
blackmilk pisze:
no tak wiatrak zamiast pchac chlodne powietrze na silnik to pcha goroce w goraca chlodnice..


silnik z zewnątrz nie jest gorący a to że wiatrak pcha powietrze na chłodnicę daje efekt "poduszki" powietrznej w obrębie chłodnicy i nie przepływa przez nią powietrze! czyli nie odbiera z niej ciepła. Ja w ten sposób zagotowałem silnik w górach i po tym zmieniałem wisco i szukałem w pompie, termostacie itp i dopiero przy ponownej próbie zmiany wisco ukazał sie na zdjętym wiatraku numer motoru M 103 i wtedy olśnienie :).

_________________
BogdanK pozdrawia

w210 300 td 98


Ostatnio zmieniony ndz lut 10, 2008 1:20 pm przez bogdan11, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 11:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
potwierdze ze wiatraka nie idzie zalozyc odwrotnie - obojetnie jak by sie nim nie obracalo piura zawsze beda mialy ten sam kierunek :)

wyszukalem na allegro i znalazlem 6 lopatowy ale od benzyny - moze benzyna ma inaczej przeniesiony naped na wisco

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl