MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 11, 2008 12:02 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
a ja mam pytanie jak zrobić żeby wskaźnik ciśnienia pokazywał cały czas maxa po przekręceniu stacyjki... kumpel tak ma i chcielibyśmy doprowadzić do normalności jego auto... tzn chodzi o to żeby wskaźnik znów pokazywał ciśnienie a nie przy wyłączonym silniku po przekreceniu stacyjki od razu wskażnik poakzywał 3 :(
coś na pewno jest nagrzebane ale znając naszych fachowców to pewnie któryś do sprzedazy tak "wyszykował" auto...
zmieniliśmy nawet licznik na sprawny ale dzieje sie dokładnie to samo... żeby nie było...
skad jest brana info na temat cisnienia???
gdzie szukać oszustwa????

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 12:58 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 08, 2007 2:33 am
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Zacznijcie od sprawdzenia czujnika ciśnienia który jest nad rozrusznikiem (M103), pod kolektorem ssącym, przy filtrze oleju, bliżej skrzyni biegów. Dochodzi do niego jeden kabel. Mój czujnik padł i ciągle pokazywał 3 - nawet po przekręceniu kluczyka. Nie musi to być odrazu próba oszustwa.

_________________
Pozdrawiam,
nicolaus
W201, `87r, 2.6, B/G-BLOS


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 1:28 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ale to jest diesel <br>Dodano po 2 minutach.:<br> no i dziwne ze jak uszkodzone to pokazuje jak fabryka chciała...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 1:36 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 08, 2007 2:33 am
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Tam też jest czujnik ciśnienia oleju. Chyba taki sam i chyba w tym samym miejscu :)

_________________
Pozdrawiam,

nicolaus

W201, `87r, 2.6, B/G-BLOS


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 1:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Jak jest urwana/upalona/zaśniedziała wtyczka przy czujniku to też tak się dzieje.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 12:22 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
na początek zdjąć wtyczkę, wyczyścić, poruszać, aby był styk na 100%. można też na załączonym zapłonie ( kluczyk w pozycji 2, silnik nie odpalony) ruszać kabelkiem, wtyczką, aż wskazówka opadnie. Jak opadnie tzn, że złapało obwód i jest dobrze... ale to pod warunkiem, że awarii uległo jedynie połączenie przy czujniku. Paść może także sam czujnik, lub wiązka gdzieś po drodze ponieważ ten wskaźnik pokazuje ciśnienie na podstawie oporu w obwodzie. im wyższy opór tym wyższe ciśnienie, więc zwykłe odłączenie kabelka, lub przerwanie obwodu skutkuje wzrostem oporu do nieskończoności, a ciśnienia na 3 ;)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 6:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
a czy tak samo działa czujnik temperatury płynu chlodzącego?
tzn czy jak pojawia się wiekszy opór w obwodzie wskazówka idzie w góre?

u mnie czasem temp skacze na 120 i po sekndzie dalej wraca na ponad 80,
zaczyna mnie to denerwowac, dzieje sie to tylko jak silnik na juz swoja temp pracy tnz ponad 80 na wskazówce, można sprawdzić jakoś czy między czujnikiem a wskaźnikiem na desce jesto dobre przejście prądu?
dodam że wymieniłem czujnik na nowy i dalej to samo sie dzieje, ciekawe bo na zimnym silniku wskazówka spkojnie idzie do góry i nie skacze

dzieki za info pozdrawiam

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 7:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
MarcinJUNAK mówisz o czymś takim...??
Obrazek
Co prawda było to w S123 ale po wymianie samych wskaźników problem zniknął [zlosnik]
Pozdro Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 13, 2008 4:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
no wlasnie tak samo sie dzieje czasem, o dziwo na zimnym silniku tak nie ma
moze pomoze wymiana samego wskaźnika na konsoli co wy o tym myslicie? są tak jakies wtyczki czy cos takiego? albo kostki? czy po prostu wymienia sie całe to koło dookoła wskaźnika?

dzieki pozdrawiam

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 13, 2008 5:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
tez to miałem :)
hehehee
wymieniłem cały lewy zear na dobry z drugiiego auta i jest OK!!!
najpewniej siadła elektronika


swojego czujnika od ciśnienia jeszcze nie sprawdziłem nawet bo pracuje do późna i jak wracam jest już ciemno jak w d...
ale może mi sie jutro uda urwać do auta i nawet fotki będę chciał porobić :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 13, 2008 10:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Czujnik cisnienia dziala na zasadzie zmiany opornosci z masą.Na szybko sprawdzasz tak.Odpinasz przewod od czujnika wskazuje oczywiscie 3-brak masy.Masujesz kabel wskaznik powinien pokazywac 0-pelna masa.Jezeli ten test nie przejdzie szukaj dalej tj kabel i wskaznik.Jezeli chcesz sie pobawic miernikiem trochę więcej roboty.przy cisnieniu 0 Mpa-ok 10 Omów.0.1 Mpa ok69 Omów.0,2 Mpa ok. 129 Omów i przy 0,3 Mpa ok. 184 Omy.Aha z tego co się orientuję czujniki sa takie same bez względu na to czy benzynma czy diesel <br>Dodano po 4 godzinach. 25 minutach.:<br> Koszt nowego czujnika np.Hans Preis ok 60 zł

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 14, 2008 8:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
Cytuj:
Czujnik cisnienia dziala na zasadzie zmiany opornosci z masą

no dobra zgadzam sie ale czy tak samo działa czujnik temperatury? ile moze kosztowac taki zegar od innej 124 i czy w każdej czy benz czy diesel były takie same? można je podmieniać?

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 14, 2008 11:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Domyslam sie tylko ze czujnik temperatury działa na podobnej zasadzie czyli zmiana opornosci z masą tylko czynnikiem wplywającym na tą opornosc są zmiany temperatury.Mogę tylko na 100 procent byc pewnym co do czujnika cisnienia bo walczylem z nim u mnie w mietku a z temperaturą całe szczęscie-jeszcze nie [zlosnikz].Spróbuj zrobic test jak w przypadu czujnika cisnienia.Zdejmujesz kabel tem na max.Masujesz kabel tem na 0.Moze byc tak ze wariuje przy okreslonej temperaturze moze uda mi sie znalezc wartosci posrednie <br>Dodano po 11 minutach.:<br> Czekaj mozna to zrobic prosciej jak dojdzie do tego ze skoczy temperatura na maxa to zdejmij kabel z czujnika i ten kabel zmasuj jezeli w tym momencie spadnie temperatura na 0 to na bank jest padniety czujnik.Jezeli bedzie bez zmian szukaj uszkodzenia od kabla do wskaznika.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 14, 2008 2:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
czujnik moim zdaniem jest dobry bo ze dwa tyg temu wymieniałem go razem w visciem i termostatem, tak jak mowisz musze sprawdzic gdzies przejscie miedzy czujnikem a wskaźnikiem na desce, moze nie bedzie trzeba wymieniac calego lewego zegara\
\

pozdrawiam

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl