MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 4:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 02, 2008 8:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 7:00 am
Posty: 187
Lokalizacja: Kęty
Witam tak jak w temacie mam pytanie bo mam do kupienia W123 280CE z gazem i moj kolega mowil mi ze 2.8 nie nawidza gazu wypalaja sie gniazda zaworow i silnik do remontu. kolega mial w126 tez 2.8 i bo roku czasu chodzil mu silnik jak czolg tylko pytanie czy to bylo od gazu? kupil juz z gazem to auto i jest ciezko powiedziec. proszo o pomoc.

Pozdrawiam

_________________
MB 124 300CE +LPG 89r.
Opel Corsa +LPG 93r.

http://www.youtube.com/watch?v=DrsJusis ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 8:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
M110 + LPG, to naprawdę żałosna kombinacja :(

Sam kupiłem taki samochód i pierwsze co zrobiłem to wywaliłem LPG (całe szczęście, że przynajmniej według właściciela przejechał na gazie około 8.000 km). Po tym przebiegu musiałem zmienić:
- przewody (a do M110 nie należą do najtańszych)
- kopułkę + palec
- świece
- wydech (bo od LPG strasznie szybko koroduje)

Poza tym nie znam fachowca, który by dobrze ustawił silnik z K-jetroni'iem z LPG.

Ogólnie kupa problemów, mało korzyści.

Poszukaj na forum, bo już nie raz o tym było.

Pzdr

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 8:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 7:00 am
Posty: 187
Lokalizacja: Kęty
ja mam w123 230E z gazem i nie nazekam ale wlasnie nic nie wiem o 2.8 a nie stety w polsce auto miec bez gazu to troche poraszka bo benzyny to sobie takie auto zje. wiec w sumie silnik drogi w eksplatacji. ale czy to prawda ze ten silnik pada jak ma gaz tego jestem ciekaw.

_________________
MB 124 300CE +LPG 89r.
Opel Corsa +LPG 93r.

http://www.youtube.com/watch?v=DrsJusis ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 8:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Poza tym, że pracuje nierówno, nie da się go w żaden sposób ustawić to tak naprawdę jeździsz do pierwszego strzału :(

Później jest jeszcze gorzej...

Jeżeli myślisz o M110 to tylko i wyłącznie jazda na benzynie, a to rzeczywiście trochę kosztuje.

Pzdr

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 8:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 04, 2007 7:46 am
Posty: 152
Lokalizacja: Radom
Odwieczny problem. Gaz? Czy bez gazu? Jak poszukasz na forum to sporo znajdziesz bo sporo o tym było.Napewno znajdziesz że do klasycznego auta gaz to profanacja i ja również się z tym zgadzam i wcałości popieram bo uważam że gaz niszczy silniki nawet najlepiej wyregulowany i niesprawiający kłopotu po dłuższym czasie okazuje sie że nie ma co remontować bo silnik kapota.A odnośnie pytania jak w temacie miałem 280 CE z gazem właśnie i to był największy błąd jaki zrobiłem przy tym aucie że go niewyjąłem bo samochód sprzedałem przyjacielowi iz tego co weim teraz to właśnie silnik konczy swój żywot wszystkie elemnty nadwozia zostały zrobione a silnika szuka nowego.Ja miałem z nim same problemy i regulacją niebyło końca oraz wymian przewodów, świec ,palca, itp. Między innymi z tego też powodu nabyłem przepiękną 230 CE z racji że nie jestem zamożnym człowiekiem a jeszcze mnie stać na jazde na benzynie.

_________________
SUZUKI GSXR 750(streetfighter)'89
124 230 E'91 - EX, 124 300 E'93 - EX,123 280 CE'78 - EX,
123 230 CE'84 - wolałbym sprzedać nerkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 7:00 am
Posty: 187
Lokalizacja: Kęty
czyli 2.8 z gazem to poraszka. tez macie racje ze gaz niszczy silnik tylko wlasnie sie zastanawiam jak kupie to CE to chyba zrobie to auto typowo na tzw. "niedziele" bo przeciesz auto bez gazu w jezdzie na codzien to drogi interes.

_________________
MB 124 300CE +LPG 89r.
Opel Corsa +LPG 93r.

http://www.youtube.com/watch?v=DrsJusis ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Witam,

Ja podobnie jak kolega kupiłem 280E z instalacją gazową. Na początku były z nim tylko drobne problemy takie jak: trudności przy odpalaniu na Pb, niespodziewane gaśnięcie na Pb, problemy z wolnymi obrotami na LPG. Kłopoty te udało się jednak w dużym stopniu zażegnać i auto chodziło w miare ładnie. Staropolskie przysłowie mówi jednak "do pierwszego strzału" i tak też było w tym przypadku. Po pierwszym strzale nic już nie było tak jak dawniej, i mimo, że dość szybko pozbyłem się LPB i jeździłem na Pb obecnie szukam nowego motoru.

Pozdrawiam
m

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 7:00 am
Posty: 187
Lokalizacja: Kęty
czyli 2.8 w porownaniu do 2.3 to niebo a ziemia z tego co widze to 2.8 to taka poraszka ze nawet nie oplaca sie tego kupowac?

_________________
MB 124 300CE +LPG 89r.
Opel Corsa +LPG 93r.

http://www.youtube.com/watch?v=DrsJusis ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:18 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Stuwka pisze:
2.8 to taka poraszka ze nawet nie oplaca sie tego kupowac?


To Ty powiedziałeś [zlosniki]

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 7:00 am
Posty: 187
Lokalizacja: Kęty
no wiem ze 2.8 to ma kopa kultura pracy inna ale np chodzi o czesci do tego silnika [zlosnikz] przeciesz do tego nie ma czesci :(

_________________
MB 124 300CE +LPG 89r.
Opel Corsa +LPG 93r.

http://www.youtube.com/watch?v=DrsJusis ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 10:14 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Stuwka pisze:
no wiem ze 2.8 to ma kopa kultura pracy inna ale np chodzi o czesci do tego silnika [zlosnikz] przeciesz do tego nie ma czesci :(


No bez przesady, części do M110 są dostępne wszystkie, jedyny problem to, że nie ma na nie odpowiedniej ilości kasy. Rynek wtórny części i całych silników jest też dość bogaty, choć znalezienie silnika z udokumentowanym przebiegiem, możliwością sprawdzenia i obiektywnej oceny jest trudne.

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 11:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Gaz jest paliwem alternatywnym i silniki aż do połowy lat '90 w ogóle nie były fabrycznie do niego przystosowywane. A i później niewiele firm montowało go seryjnie. Najgłośniej chyba promował go (z "poważnych" marek) Peugeot, oferując między innymi 406 z LPG.

Obecnie jest w Polsce tylu magików od gazu, że nawet starego Mercedesa dobrze zagazują. Jednak wymagał on będzie dużo ale to DUŻO dodatkowego serwisowania. Wcale nie zwróci się instalacja po 20tys km. Ja jestem przeciwnikiem gazu głównie z uwagi na zajmowanie bagażnika, dziurawienie auta i ... właśnie utrudniony serwis!!

Sam założyłbym gaz do Opla, bo te auta przyjmują gaz bez problemów nawet 16V (i inne z grupy GM też, czyli np Daewoo - bo to konstrukcje licencyjne Opla).

Mercedes+GAZ=KŁOPOTY (prędzej czy później) 8)

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 11:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Moim zdaniem te silniki padają na LPG bo i tak by padły z racji wieku i przebiegu :lol: Ludzie to sa stare wysłuzone silniki co mają po 30 lat juz prawie i przebieg blizej nieokreslony skłaniający sie raczej powzej 500tys km :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 11:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Mam wrażenie, że na temat wypowiadają się osoby, które nie miały auta z tym silnikiem i gazem, mylę się?
Ja miałem i powiem, że nie było z gazem żadnego problemu, pracował na gazie bardzo ładnie, ani razu mi nie strzelił i teraz po sprzedaniu nowy nabywca również nie ma z nim problemów. Gdy zakładałem gaz na liczniku było co najmniej 200 000 km, ja na gazie zrobiłem ok. 30 000.
Jak dasz auto gamoniowi, co tylko zakłada instalacje na gaźniku, to nic z tego dobrego nie wyjdzie. Ja w 2004 r. dałem fachowcowi za instalację 2400 (elpigaz z silnikiem krokowym i sondą lamba) i z tego powodu było wszystko ok.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 12:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
kubol pisze:
Mam wrażenie, że na temat wypowiadają się osoby, które nie miały auta z tym silnikiem i gazem, mylę się?
Ja miałem i powiem, że nie było z gazem żadnego problemu, pracował na gazie bardzo ładnie, ani razu mi nie strzelił i teraz po sprzedaniu nowy nabywca również nie ma z nim problemów. Gdy zakładałem gaz na liczniku było co najmniej 200 000 km, ja na gazie zrobiłem ok. 30 000.
Jak dasz auto gamoniowi, co tylko zakłada instalacje na gaźniku, to nic z tego dobrego nie wyjdzie. Ja w 2004 r. dałem fachowcowi za instalację 2400 (elpigaz z silnikiem krokowym i sondą lamba) i z tego powodu było wszystko ok.


Tylko napisz jakie odniosłeś korzyści ładując 2400 w LPG + nowe kable (np NGK 380 zł) + kopułka i palec (140 zł) + wydech (około 1700 zł - Bosal).

Jak dodasz to wszystko to wychodzi prawie 5 000 zł - nie wspominając o utracie osiągów :)

Powiedz mi w takim razie gdzie ta oszczędność, zakładając, że przejechałeś autem 30 kkm??

Pzdr

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl